Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 88 EersteEerste ... 444525354555664 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 873
    Tankman
    Guest

Standaard

Ik zit wat rond te shoppen voor nieuwe pickups voor mijn Schecter Omen-7 Extreme. De gitaar heeft een Mahogany body, Maple Neck en Rosewood fingerboard en is dus een 7-string gitaar. Ik wil het liever passief houden.

Tot nu toe trekken de Dimarzio D-Activators me heel erg. Het geluid van de Schecter is op zich prima. De hoge output wil ik zeker behouden. Ik wil van het modderige in het laag af en hij mag best wat beter door de mix prikken. Hij moet dus strakker in het laag en aanweziger in het hoog/mids. Iemand nog suggesties?

Senior Member

Standaard

Een 7 string Warpig setje van Bareknuckle Pickups met een ceramic magnet in de brug ?
    Da's strak en niet modderig, en zeer zeker goed aanwezig qua mid(hoog) en hoog.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Een 7 string Warpig setje van Bareknuckle Pickups met een ceramic magnet in de brug ?
    Da's strak en niet modderig, en zeer zeker goed aanwezig qua mid(hoog) en hoog.
    Zou kunnen. Nou hebben de toch actieve Seymour Duncan Blackouts mijn aandacht getrokken. Deze passen ook meteen in een normale humbucker gat. Iemand ervaringen hiermee?

Senior Member

Standaard

Ja, maar niet in een 7 string...
    Ik vond het hoog van de blackouts niet genoeg definitie hebben.

Senior Member

Standaard

Gister was er iemand bij mij thuis te jammen en die had een ibanez 7 snaar mee. Die had er ook bareknuckles in. Erg goede elementen. Weet alleen niet meer welk type precies. Als ik de polepieces bekijk had hij er warpigs in, of misschien aftermaths. Ik zal hem eens vragen als ik hem weer spreek. Hij speelt vooral veel technische metal a la periphery. Erg lekker geluidje kwam daar uit.
    (daardoor heb ik nu ook GAS voor en 7string )

Tankman
    Guest

Standaard

Ik ben juist niet zo van de Periphery style. Ik vind hun geluid ook maar dunnetjes. Ik hou van een lekker ronkend geluid a la Trivium op hun Shogun album.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ik ben juist niet zo van de Periphery style. Ik vind hun geluid ook maar dunnetjes. Ik hou van een lekker ronkend geluid a la Trivium op hun Shogun album.
    Nou, dit was zeker geen dun geluid, mij haast wat té vet. (lag ook voor een groot gedeelte aan zijn ENGL, toen hij om mijn JCM ging klonk hij errug lekker) Ik weet de Periphery toon niet, ik luister dat nooit, maar dat soort muziek speelde hij tenminste veel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    De job met n alnico8 is top! Minder fel, minder krasserig. Beetje een middenweg tussen de superdistortion en een jb. Schoont aardig op met volumepot. Het laag is wat meer solide en krachtig maar niet overweldigend. Kan m zeker aanraden.
    Orpheo heeft in mijn JB van mijn Custom een AlNiCo 8 geschoven (inderdaad goed te doen, zo'n swap) Op mijn thuissetje klinkt het al geweldig! Donderdag gaat hij over mijn main rig. Ik ben zo benieuwd!!!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Je zou het aan Tim (Mills) van BKP kunnen vragen, hij beantwoord nog altijd alle pickup vragen van mensen met interesse voor z'n pickups.
    Gewoon uitleggen wat voor sound je in gedachten hebt, erbij vertellen welke gitaar je hebt en wat de specs zijn qua houtsoorten, brug enzo, en hij komt vanzelf met een paar suggesties.
    Dat is voor mij altijd heel goed uitgepakt, elke gitaar die ik heb waar BKP's inzitten heeft precies het geluid wat ik voor die specifieke gitaar zocht.

Senior Member

Standaard

even een vraagje:
    past zo'n angus young sig pickup (deze) in de brug positie van mijn stratocaster? (gewoon ene met slagplaat met een plaats voor een humbucker in de brug)
    want ik wilde eigenlijk een SD PG+ halen, maar de angus young is iets goedkoper en beter te vinden dacht ik zo.

en ohja.. als ik dat zilveren kapje van die pickup afhaal, heb ik dan gewoon een zwarte pickup die op alle humbuckers zonder kapje lijkt? (of kan dat kapje er helemaal niet af?)
    Laatst gewijzigd door Ijselrobo 07; 8 november 2011 om 08:40
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten