Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 20 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 194

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat lijkt idd op een kapot ic, dan is het idd verstandig een te scoren. Ik dacht dat die uA739 hetzelfde was maar pas op dat je de juiste behuizing krijgt. Die ik me kan herinneren waren rond
    Ik ging naar de electronicawinkel, vroeg er naar een uA739 en ze gaven me spontaan de TBA231 Dat was dus geen probleem.

Ik heb het nieuwe IC geplaatst en... YES YES YES! Hij werkt! Heb nu enkel de woofers getest, dus ik weet nog niet hoe hij in zijn totaliteit klinkt, maar ik ben heel tevreden nu

Blijft er nog één ding over: Hoe moet ik de input sensitivity instellen? Volgens mij kan hij nog een pak harder, de input sensitivity staat bijna dicht. Maar hoe weet ik wat de juiste stand is?

In ieder geval nog eens bedankt voor het coachen! zonder jouw hulp had ik hem nooit werkend gekregen.

Als hij helemaal in orde is heb ik het plan om hem mooi te restaureren, daar maak ik nog wel eens een topic van
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Volgens mij is dit een "topic for two"

Ik zit al vanaf de start van het topic mee te lezen. Heb geen idee waar jullie het over hebben (hoeft ook niet) maar op één of andere manier is het intrigerend.

Ik ben benieuwd of jullie dat ding weer aan de praat krijgen. Succes verder
    Same here, inderdaad ondanks dat ik veel niet begrijp toch boeiend genoeg om te volgen! Ben benieuwd hoe het apparaat klinkt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychomantis Bekijk bericht
    Ik heb het nieuwe IC geplaatst en... YES YES YES! Hij werkt! Heb nu enkel de woofers getest, dus ik weet nog niet hoe hij in zijn totaliteit klinkt, maar ik ben heel tevreden nu
    Kijk, dat is nu leuk nieuws. Daar hebben we het toch voor gedaan he!

Zeker gefeliciteerd met het resultaat en petje af voor je doorzettingsvermogen.

De ingangs gevoelighied weet ik ff niet. Zal straks nog naar de schema's kijken. drukdrukdruk .

Hmm, ik zie dat niet in de schema's terug, lijkt me dat je die gewoon proefondervindelijk kan instellen. Als je niet zeker ben dan ff aangeven waar die regelaar zit.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 20 oktober 2011 om 00:48
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

... YES YES YES! Hij werkt!
    Proficiat allebei
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Kijk, dat is nu leuk nieuws. Daar hebben we het toch voor gedaan he!

Zeker gefeliciteerd met het resultaat en petje af voor je doorzettingsvermogen.

De ingangs gevoelighied weet ik ff niet. Zal straks nog naar de schema's kijken. drukdrukdruk .

Hmm, ik zie dat niet in de schema's terug, lijkt me dat je die gewoon proefondervindelijk kan instellen. Als je niet zeker ben dan ff aangeven waar die regelaar zit.
    Er zit een potmeter en een weerstand van de main input naar de massa. Die potmeter is de gevoeligheid. Simpel systeempje, werkt als een spanningsdeler. De inputspanningen staan op de voorkant van de amp, namelijk 'low' (90mV - 1,8 V) en 'high' (30mV - 900mV).

Ik heb hier en daar een topic gevonden over het instellen van de gevoeligheid. Ik ga straks eens proberen het vraagstuk op te lossen met wat wiskunde.

Nog eens petje af voor jou, dat je je er zo lang hebt mee beziggehouden! En ik heb een nieuwe hobby
    In het gaatje.

Standaard

Sensitivityprobleem is opgelost, hij gaat erg luid nu
    Nog één probleem. Ik heb er met mijn orgel op gespeeld, en hij lijkt me veel te weinig bas te geven. Ik ben niet vertrouwd met dit soort luidsprekers (12"), maar volgens mij is er nu echt wel weinig lage bas bij. Zelfs mijn peavey 6" luidsprekertje geeft meer bas.
    Als ik met de equalizer op mijn orgel de bas bijdraai, krijg ik maar weinig bas bij. Dus volgens mij is er een cap wat van zijn capaciteit kwijt en werkt ie als een high-pass filter voor lage bassen.

Daarom 2 vragen: kunnen gewone capacitoren hiervoor sterk genoeg van waarde veranderen, of kunnen alleen elco's dat? En kunnen onbeschadigde spoelen van waarde veranderen?

dan weet ik min of meer waar ik op moet letten.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Als je een scoop en blokgenerator hebt is het wel heel erg makkelijk. Heb je die niet wordt het een stuk lastiger. Caps kunnen idd teruglopen in capaciteit en niet zo'n klein beetje ook. In Transistor apparaten komt dat minder voor dan bij buizenbakken vanwege de temeratuur- en spanningsverschillen. Aan de andere kant zijn elko's in torren apparaten een goede kandidaat. Met name tantaal elko's willen nog wel eens gaan ruisen en teruglopen in capaciteit. Als je een cap in het signaalpad verdenkt kun je voor en na de cap een bromsignaal injecteren door hem gewoon met je vingers aan te raken. Het verschil is goed te merken als er een cap onder de maat is. Spoelen gebeurt niet zo snel iets mee tenzij het hele kleintjes zijn en flink onder spanning hebben gestaan.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Oke, ik ga eens proberen met mijn vinger brom te 'injecteren' en zo de slechte cap(s) te vinden. Lukt dat niet, dan haal ik wel ergens een scoop vandaan.
    In het gaatje.

Standaard

Het is niet één slechte cap, maar meerdere, elke keer als ik een stukje verder in het circuit ga verbetert het een beetje, maar niet zoals het zou moeten (zoals vlak voor de filter).
    Dus ik ga de meeste caps proberen te vervangen. Er zijn echter 2 probleemcondensators. Het lijken tantaalelco's te zijn, maar ze hebben niet de normale kleurencode. In plaats van een aantal strepen en een stip, zijn er alleen strepen te zien. Als ik de kleurencode van de tropical fish caps gebruik, kom ik voor de caps een veel te hoge waarde uit.
    Hier zie je de twee caps. De eerste cap is van boven naar onder: Bruin - Groen - Rood - Wit - Zwart - Bruin
    De andere is Blauw - Grijs - Bruin

Heb jij enig idee welke code ik moet toepassen? Ik kan ze eventueel ook meenemen naar de electronicawinkel.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Heb jij enig idee welke code ik moet toepassen? Ik kan ze eventueel ook meenemen naar de electronicawinkel.
    Dit zijn parel condensatoren. De ene is 1N5 en de andere 680pF.

Gaan nooit stuk en ik weet bijna zeker dat daar niet je probleem ligt.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten