Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 67

Discussie: Gitaar opwaarderen

Music gitaar opwaarderen

Tsja, smaken verschillen. Zelf let ik niet zo op het uiterlijk van de gitaar, de klank daar gaat het om!

Groetjes van Guinevere :

Standaard Dat is niet juist

http://www.earmaster.com/download/up...lan=nederlands
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guinevere Bekijk bericht
    Tsja, smaken verschillen. Zelf let ik niet zo op het uiterlijk van de gitaar, de klank daar gaat het om!

Groetjes van Guinevere :
    Beste Vriend

Dat vind ik totaal niet juist, Iedereen die een gitaar koop kijkt ook naar het uiterlijk van zijn instrument, klank moet goed zijn, dat neem ik aan. Maar als hier iemand op dit forum verteld dat hij een gitaar heeft gekocht alleen voor de klank geloof ik er niks van. Eerst ga je van een inspiratie uit van welke soort muziek dan ook.
    Of je hebt al eens ergens een gitaar gezien die je wel cool vond. In het begin weet geen enkele beginner of de klank wel goed is, omdat je nog moet leren spelen. Of een gitaar goed klinkt dat weet je pas als je er kan uithalen wat erin zit. En wat je vandaag een goede klank mag vind zal na een tijdje niet meer volstaan, je kan perfect het gedacht hebben dat een gitaar goed klinkt voor jezelf.
    Maar het uiterlijk van je instrument is voor meer dan 70%,van invloed op de koop van een gitaar, als je een klassieke gitaar koopt, ja die zien er nu eenmaal allemaal een beetje hetzelfde uit. Maar indien je naar een soort muziek gaat kom je altijd weer uit op een bepaald model, daar kan je niet onderuit. Als je een winkel binnen gaat kan je er voor kiezen een gitaar te kopen op klank, en als er dan een is die mooier is en ook deze klank geeft die je wil “welke koop je dan?.” Neen dat geloof ik niet. Ik heb drie gitaren en ik heb er niet een gekocht in het begin voor de klank, omdat ik er nog niets van wist. Je gaat de winkel in pakt een gitaar uit de rek en je slaat de snaren aan, en dan?. loop je heel de winkel af waar 200 gitaren staan en je gaat er allemaal op “spelen” als je niet eens weet wat een A E D Em is…. En geen enkele Gitaar in een Gitaarwinkel is gestemd als ze in de winkel hangt. Ik zeg altijd zo de prijs bepaald de kwaliteit van een instrument en waar ze gebouwd is “land” Als hier een komt vertellen dat hij zijn gitaar lelijk vind en er elke dag op speelt is hij een leugenaar, zo niet is deze gitaar ergens van een muziekschool en daar gebruiken ze allemaal een zelfde model, en dan moet je wel deze schoendoos bespelen, maar als je er een voor jezelf gaat kopen is dit iets heel anders.
    Ik heb ondervonden nu ik drie gitaren heb dat de een goed is voor een soort muziek en de andere weer voor wat hardere werk en als ik op een dag eens wat kalmere muziek wil gaan spelen speel ik op mijn Akoestische Gitaar, als ik een dag heb van improvisatie gebruik ik mijn SG enz… maar op het einde van maand zijn ze wel allemaal eens aan de orde geweest. Mijn akoestische gitaar staat in mijn woonkamer, en al mijn Elektronische gitaren staan in mijn klein studio. En misschien koop ik er wel eens een voor aan het kampvuur voor een paar euro’s. ik kan mij ook goed voorstellen dat het iemand is gelukt een gitaar te kopen waarvan hij nu na 3 jaar nog altijd kan vertellen dit is nog altijd mijn beste en eerste gitaar, maar zo zijn er niet veel, als jij wist hoeveel gitaristen er op een jaar verbeteringen laten aanbrengen op hun gitaar dit loopt in de miljoenen.

Ik wil hier geen programma verkopen maar een goed voorstel is, als we het dan toch over klank hebben haal dit programma eens van het web en doe een een hoortest en of je dan 100% kan schoren. Van de eerste keer.

http://www.earmaster.com/download/up...lan=nederlands

Groetjes

Laatst gewijzigd door CID-Gibson; 18 oktober 2011 om 23:51

Standaard Sorry

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Kappen met die onzin

Beste

Mijn fout, zal het niet meer doen.

Groetjes

Super Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Beste

Groetjes
    Dat sloeg niet op jou, maar op enkele onaangename niet-terzake doende reacties die ik verwijderd had

Standaard bedankt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Dat sloeg niet op jou, maar op enkele onaangename niet-terzake doende reacties die ik verwijderd had
    Beste Vriend

Ik wens met deze U te bedanken. "Dank je wel" Nu goed ?.

Groetjes
    Laatst gewijzigd door CID-Gibson; 19 oktober 2011 om 20:07

Senior Member

ideetje

Beste Vriend

Ik wens met deze U te bedanken.

Groetjes
    Welk vertaalprogramma heeft dat voor je geschreven? Want het is geen nederlands.
    In het nederlands schrijf je dan zoiets als: "O, gelukkig maar. Dank je wel."

in de muziekschool mogen we geen plectrum gebruiken
    Dan hebben ze nog een hoop te leren.
    Gauw een andere muziekschool zoeken!

Toch even mijn cynische toontje wat relativeren:
    Tussen de regels door lees ik dat het leven je een behoorlijke knauw heeft gegeven.
    Toch is iedere dag een goede, om de eerste stap te zetten om het terrein, dat je door 'het leven' is afgenomen, terug te veroveren.
    En daarbij is geen enkele stap te klein.
    Als het pimpen van je gitaar daarbij helpt: go for it!
    Zelf tellen voor mij juist vooral klank en bespeelbaarheid omdat die mij helpen mezelf (muzikaal) beter uit te drukken. Dat maakt dat ik er meer op speel.
    Mijn beste instrument is een 74 jaar oude, afgekloven banjo. Inderdaad, een RB-1....
    Maar zoals de Amerikanen wel zeggen: YMMV (Your Mileage May Vary), vrij vertaald: voor jou is het misschien weer helemaal anders....

Standaard Altijd weer mooi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Welk vertaalprogramma heeft dat voor je geschreven? Want het is geen nederlands.
    In het nederlands schrijf je dan zoiets als: "O, gelukkig maar. Dank je wel."

Dan hebben ze nog een hoop te leren.
    Gauw een andere muziekschool zoeken!

Toch even mijn cynische toontje wat relativeren:
    Tussen de regels door lees ik dat het leven je een behoorlijke knauw heeft gegeven.
    Toch is iedere dag een goede, om de eerste stap te zetten om het terrein, dat je door 'het leven' is afgenomen, terug te veroveren.
    En daarbij is geen enkele stap te klein.
    Als het pimpen van je gitaar daarbij helpt: go for it!
    Zelf tellen voor mij juist vooral klank en bespeelbaarheid omdat die mij helpen mezelf (muzikaal) beter uit te drukken. Dat maakt dat ik er meer op speel.
    Mijn beste instrument is een 74 jaar oude, afgekloven banjo. Inderdaad, een RB-1....
    Maar zoals de Amerikanen wel zeggen: YMMV (Your Mileage May Vary), vrij vertaald: voor jou is het misschien weer helemaal anders....
    Vind ik heel mooi voor je, en wat is oud?. ALs je weet dat dit ding hier onder 156 jaar oud is en aan een piano vast zat lol.

Deze man die deze orde ooit gehad heeft was de eerste pianofabriek bouwer in Europa. Ik heb dit ding trouwens in mijn bezit. Is nog uit brons ook nog lol.

Dit is het orgineel uitgerijkt in frankrijk in 1855 aan deze man, en een piano is ook een snaarinstrument als ik me niet vergis lol.

Groetjes
    Laatst gewijzigd door CID-Gibson; 20 oktober 2011 om 16:27

Senior Member

Standaard

Sluit ook werkelijk perfect aan aan op het topic die munt...
    Gibson, what else...?

Senior Member

Standaard

Beste

Groetjes
    Maar, ....... je doet het dus toch gewoon weer wel ? LOL ?
    "En ineens ging het grote licht aan"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten