Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 194
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychomantis Bekijk bericht
    Deze keer heb ik bij het testen mijn vinger NIET op de ingang gehouden (ik ga dat trouwens ook niet doen, er staat een spanning op). Dan mag ie dus juist NIET brommen he
    Wees niet bang voor spanning, tis allemaal laag voltage en de ingangscap kun je rustig aanraken, ik doe niet anders. Je moet toch weten of de eindtrap werkt? Het zal net zo moeten klinken als je de tip van je gitaarkabel aanraakt
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Ik heb net de tweeteramp getest. Deze werkt goed! Hij versterkt mijn keyboard dat op de input op het frontpanel aangesloten staat, dus dat kanaal werkt helemaal zoals het hoort. Enig probleem is dat de cutoff frequentie me vrij hoog lijkt (mss een cap die een deel van zijn capaciteit kwijt is?) en de sensitivity van de input is nog niet goed aangepast. Maar dat zijn problemen voor later.

De woofereindtrappen heb ik nog niet getest met de vinger-op-input-methode, maar zoals gezegd versterkt hij niets wat aan de de input op het frontpanel wordt aangesloten. Aangezien de tweeteramp wel werkt (deze gebruikt dezelfde lijn in de toonregeling en de dry/wet-mixer) moet het probleem in de preamp of in het effectje zitten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

De woofereindtrappen heb ik nog niet getest met de vinger-op-input-methode, maar zoals gezegd versterkt hij niets wat aan de de input op het frontpanel wordt aangesloten. Aangezien de tweeteramp wel werkt (deze gebruikt dezelfde lijn in de toonregeling en de dry/wet-mixer) moet het probleem in de preamp of in het effectje zitten.
    Moet je toch eerst weten of de eindtrap werkt
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Moet je toch eerst weten of de eindtrap werkt
    Natuurlijk, natuurlijk Maar ze werken allebei, ik heb ze inmiddels getest.
    Heb meteen ook getest of de preamp iets doorgeeft, en dat is niet zo. De preamp is dus zeker stuk. Of het effectje ook stuk is weet ik niet, dat kan ik nog niet testen.
    Gelukkig lijken de twee preamp-schema's heel erg op mekaar. Preamp A werkt, dus kan ik vergelijken. Op het eerste zicht zijn alle componentwaardes gelijk, dus alles wijst op de opamp.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Volgens mij is dit een "topic for two"

Ik zit al vanaf de start van het topic mee te lezen. Heb geen idee waar jullie het over hebben (hoeft ook niet) maar op één of andere manier is het intrigerend.

Ik ben benieuwd of jullie dat ding weer aan de praat krijgen. Succes verder
    Laatst gewijzigd door Ike57; 12 oktober 2011 om 23:29 Reden: spelfoutje gecorrigeerd
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Volgens mij is dit een "topic for two"
    Dat dachten wij ook maar die betovering heb jij nu doorbroken .

Dat ding gaat echt wel werken hoor, Psychomantis is al een heel eind gekomen. De preamp komt hij ook wel uit als je maar geduld en doorzettingsvermogen hebt........mwoeaaaahhhh....... en een goeie meter natuurlijk.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Ben nu op zoek naar een vervanger voor de TBA231. Gelukkig heeft iemand in Deinze (België) een uA739 liggen die ook zou moeten werken
    Ik wil voor de zekerheid de vitale caps op het preamp-printje ook vervangen.
    Nu is mijn vraag, maakt het uit door welke soort (niet-electrolytische) caps ik ze vervang? Bijvoorbeeld is het een probleem als ik een polyester cap door een keramische vervang?
    Hieronder een foto. De gele zijn polyester caps en de blauwe natuurlijk elco's, dan is er nog één tantaalelco. Ik weet echter niet van welke soort de dikke witte condensatoren zijn, en ook over die 'Arco' en die '3400 J' heb ik geen idee van welke soort deze zijn.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Ben nu op zoek naar een vervanger voor de TBA231.
    Dat zijn twee doodnormale opampjes, die kun je toch testen voor je hem eruit sleurt en veel moeite moet doen om er één te krijgen? De caps hoef je ook niet veel van te verwachten, hooguit die schandaalelko maar die ploft dan wel. Meet om te beginnen alle spanningen op het IC dan is te bekijken of de opamps funtioneren.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat zijn twee doodnormale opampjes, die kun je toch testen voor je hem eruit sleurt en veel moeite moet doen om er één te krijgen? De caps hoef je ook niet veel van te verwachten, hooguit die schandaalelko maar die ploft dan wel. Meet om te beginnen alle spanningen op het IC dan is te bekijken of de opamps funtioneren.
    Ik had de spanningen al een tijdje geleden gemeten en iemand zei me toen dat het IC stuk was.
    Ik heb de spanningen nog eens gemeten, zonder dat er geluid werd ingestuurd:
    V+: 11V
    V-: -11V
    + input A: -66mV
    - input A: -73mV
    Input lag A (1): 7,17V
    Input lag A (2): 7,20V
    Output A: 0 V
    Output lag A: rond de 10 V, bij aanraking begint ie te oscilleren. Output lag is niet in het circuit betrokken.

Kanaal A versterkt geluid, dit is het tweeterkanaal.

+ input B: -118mV
    - input B: -600 mV, zakt snel als ik er met mijn meter aankom. Lijkt alsof een cap over mijn meter leegloopt.
    input lag B (1) 8,4V
    input lag B (2) 6,1V
    Output B: -0,25V
    outpu lag B: 11V, oscilleert NIET bij aanraking.

Voor de rest lijkt er op het printje niets doorgeslagen te zijn.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Dat lijkt idd op een kapot ic, dan is het idd verstandig een te scoren. Ik dacht dat die uA739 hetzelfde was maar pas op dat je de juiste behuizing krijgt. Die ik me kan herinneren waren rond
    Laatst gewijzigd door cluseau; 16 oktober 2011 om 20:35
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten