Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 20 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 194
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychomantis Bekijk bericht
    Is mijn meter dan stuk? Hij blijft het toch aangeven hoor.
    Meet nog eens maar dan over de voedingselko. Als daar ook 80VAC staat dan snel een laskap opzetten
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Meet nog eens maar dan over de voedingselko. Als daar ook 80VAC staat dan snel een laskap opzetten

Dan had ie allang ontploft moeten zijn, want hij heeft daarstraks nog een hele tijd aangestaan.
    Nee, ik denk dat ik gewoon een rotte meter heb.
    De meting hangt af van hoe ik de kabels aanleg. Als ik de rode meetkabel tegen de +40V leiding leg en de zwarte meetkabel tegen de 0V, meet hij 80 VAC. Als ik de meetkabels omdraai, meet hij ineens niets meer. Dat kan toch niet?
    Zelfde verhaal met de -40V kant. Zwarte meetkabel tegen -40V kant, rode tegen de 0V, en ik meet 80 VAC. Omgekeerd meet hij niks.

Conclusie: volgende keer een betere multimeter kopen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Conclusie: volgende keer een betere multimeter kopen?
    Dat is wel heel erg dan, zelfs die gammaprut werkt nog beter.

Als je op Ohmbereik de pennen tegen elkaar houd wat zie je dan voor waarde?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Dat is wel heel erg dan, zelfs die gammaprut werkt nog beter.

Als je op Ohmbereik de pennen tegen elkaar houd wat zie je dan voor waarde?
    Geloof het of niet, maar hij komt uit de gamma. Het was de duurste meter die ze daar hadden (al is dat relatief natuurlijk).
    Meetpennen tegen elkaar geeft 0,3 Ohm.

Trouwens, als ik gewoon meet wat uit het stopcontact komt, geeft hij wel een waarde in beide meetrichtingen.
    Ik heb nu trouwens heel veel zin om die meter terug te gaan brengen.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Tja, je moet er blind op kunnen vertrouwen. Nu weet ik ook niet wat wel of niet waar is
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Tja, je moet er blind op kunnen vertrouwen. Nu weet ik ook niet wat wel of niet waar is
    Volgens mij is hij voor de andere metingen wel oke, zolang ik maar van de wisselspanningsmeting afblijf.
    Als ik hem op wisselspanning aansluit en ik meet gelijkspanning, wijst hij niets aan, dat is oke. Hij mat ook de juiste waardes van de weerstanden die ik gekocht had.

Maar als ik het garantiebewijs terugvind mogen ze mij een van de dagen bij de gamma verwachten. Het is zoiezo de laatste keer dat ik nog zoiets bij hen koop..
    Laatst gewijzigd door Psychomantis; 7 oktober 2011 om 23:32
    In het gaatje.

Standaard

Ik heb hem helemaal terug in elkaar gestoken. Voor ik hem probeer, heb ik eerst nog eens alles doorgemeten.
    Uit de output van de lesliesim komt 8V DC, maar dit lijkt me normaal (de FET op het einde staat in geleiding).
    Uit de output van het dry/wet mengprintje van de reverb komt 3V DC. Misschien een resultaat van een kleine lekstroom door een cap? Maakt ook niet erg veel uit aangezien de preamp afgeschermd wordt door een cap.
    Enig zorgpuntje is dat de B-preamp (woofers) 3V DC uitbraakt. Dit wordt tegengehouden door de cap aan de ingang van de versterkers, maar het zou toch niet mogen lijkt me.

De eindversterkers draaien stabiel, met de eindtorren rond de 35°C, de C en D torren ook rond de 35°C, tor A op 40°C en tor B op 50°C.
    Centerspanning overal rond de 0,5V.
    Ruststromen positief: respectievelijk 90mA, 70mA, 100mA (ongeveer)
    Ruststromen negatief: 60mA, 50mA, 70mA (ongeveer).

hier het schema van de dry/wet regeling: http://tinypic.com/r/2nc05td/7

ik ga nu eens testen met de speakers eraan. Fingers crossed!
    In het gaatje.

Standaard

Heb vandaag de woofers getest, de tweeter kon ff niet.
    De versterker draait mooi stabiel, met een heel lichte brom die niet luider wordt bij het verdraaien van de volumepot. Dat is al een grote verbetering sinds het begin (toen bromde ie heel hard).
    Jammer genoeg krijg ik geen geluid. Ik vermoed dat het achter de toonregeling en de dry/wet mixer ligt, maar ik ben niet zeker.
    Ik vermoed dat het aan de TBA231 ergens ligt. Daarvan mat ik op channel A (de tweeter) juiste waarden, maar op channel 2 (de woofers) waren ze helemaal verkeerd. Bijvoorbeeld een verschil van meer dan 3V tussen de + en - inputs. Op het schema leken alle caps nog oke, en alle slechte weerstanden zijn vervangen. Ik vermoed dus de TBA231 zelf.
    Ik ga eens proberen een woofer aan te sluiten op de tweeteramp (mag dat, zonder filter?). Werkt dit, dan ligt het probleem in de effectprint of in de preamp.

Mogelijk leen ik binnenkort de scoop van een vriend. Dan ga ik direct weten waar het probleem ligt.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

De versterker draait mooi stabiel, met een heel lichte brom die niet luider wordt bij het verdraaien van de volumepot. Dat is al een grote verbetering sinds het begin (toen bromde ie heel hard).
    Als je je vinger op de ingang houd moet hij keihard brommen hoor, doet hij dat niet dan werkt hij niet.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Als je je vinger op de ingang houd moet hij keihard brommen hoor, doet hij dat niet dan werkt hij niet.
    Sorry, ik heb me niet goed duidelijk gemaakt.
    Over de zin 'Dat is al een grote verbetering sinds het begin (toen bromde ie heel hard)': Dat gaat over helemaal in het begin, nadat ik de torren vervangen had maar nog niets anders. Ergens pagina 3 ofzo in deze discussie. Toen hield ik mijn vinger niet op de ingang en bromde hij heel hard.
    Deze keer heb ik bij het testen mijn vinger NIET op de ingang gehouden (ik ga dat trouwens ook niet doen, er staat een spanning op). Dan mag ie dus juist NIET brommen he

Morgen de tweeteramps eens testen.
    In het gaatje.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten