Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 44 van 88 EersteEerste ... 34424344454654 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 873
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Wie kan mij vertellen welke potmeters en condensatoren er in een Gibson Les Paul Custom uit '83 zitten?

Ik heb namelijk nieuwe pickups en ik heb 500K en 0.022F condensatoren nodig heb. Wellicht dat deze er al standaard in zitten en hoef ik deze dus niet te vervangen.

Bij voorbaat dank!
    Mijzelf maar gequote omdat ik het antwoord gevonden heb:

250K of 500K

In het algemeen worden 500K pots gebruikt voor humbuckers en 250Ks voor single coil pickups. 25K pots worden gebruikt voor aktieve pickups.

Voor humbuckers kan ook 250K gebruikt worden: geeft een iets warmer geluid en een wat lagere output. De potmeter 'lekt' dan wat hoog en signaal weg naar aarde. Een 500K pot met single coils geeft juist wat meer hoog en output maar kan daardoor wat te dun en schel klinken.

LINEAIR of LOGARITMISCH

Voor volume kan je beide gebruiken. Logaritmisch werkt wat regelmatiger van 1-10. Lineair werkt wat minder regelmatig maar dat is juist een voordeel als je snel je volume wil terugdraaien voor bijv. een slag of sologeluid. Ook voor het 'viooleffect' met het pinkie werkt een lineaire pot sneller. Voor toon werkt een lineaire pot het best.
    Gibson, what else...?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic Bekijk bericht
    welke moet er dan zijn Aaronstonebeat ?

cheers
    alex
    Ze bedoelen daar ongetwijfeld 0,002 uF (μF, microFarad); dat is hetzelfde als 2 nF (nanoFarad).

Zowel in milli- als in picoFarads zou de waarde absurd zijn.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic Bekijk bericht

Uploaded with ImageShack.us

William als ik het goed zie er staat op de cap mf dus ik neem aan dat we het over micro farad hebben..
    Ik zal even aan de plaatselijke e-boer vragen of hij ze heeft. Rijd er toch langs op terugweg naar huis.

Senior Member

Standaard

thnx William,

ben benieuwd of ze het wel hebben.

grtz
    Alex

Senior Member

Standaard

Vraagje?

Binnenkort ga ik m'n Ibanez 2350 uit 1977 heropknapstaureren.
    Er zitten nog de originele Super 70's elementen in. Maar zoals Mitch (geloof ik) steeds terecht opmerkt, deze gitaren kunnen nogal last hebben van een scherp hoog door de maple top. Ben ik wel met 'm eens, de balans is soms zoek: heb je alles lekker strak staan voor slag, doen je oren zeer bij een solo met boost & distortion.
    Daar wil ik dus wat aan doen.

Sowieso gaat alle elektronica vervangen worden, Switchcraft toggle, CTS pots, orange drop condensatoren.
    Tevens nieuwe tuners en nieuwe kunststof brugzadels. Maar nu het belangrijkste:

Op m'n 1999 Studio LP heb ik de originele elementen vervangen door SD Phat Cats omdat ik de originelen niet strak genoeg vond, en te donker. Die swap heeft erg goed uitgepakt, dus ik heb dat setje Gibson's over.
    Geen idee of het 496 of 500 is of wat ook, er staat alleen het merk achterop.

Hoe zou het uitpakken als ik die Gibsons eens in de 2350 zet, zou dat een goede combi kunnen zijn?
    Ja, uitproberen... maar als het niks is dan heb ik ook voor niks zitten schroeven en da's zonde van m'n tijd.
    Misschien heeft èèn van jullie dit al eens geprobeerd?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 25 september 2011 om 11:17
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Een super70 zit op de lijn van Gibson '57 classic en Duncan Seth Lover dus dan verwacht ik wanneer het de Gibson ceramic's zijn dat het een stukje harder en rauwer wordt.

Als de de super70's over hebt kan je me Pm'n, dan kan ik een gitaar weer origineel maken.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 25 september 2011 om 12:20

Moderator

Music

De oudere gitaren met holle, gelamineerde top, die kunnen dat moeilijk weg te draaien bijtende randje hebben. Maar '77, dat zou al een massieve top moeten zijn? Juist die latere Iba's zijn van betere kwaliteit. Gewoon massief en niet een back die bestaat uit dertig stukjes resthout etc...
    Verder wat Pepe zegt, je verwacht een ruwere sound. Maar goed, soms pakken combinaties verrassend uit en als je ze toch al hebt liggen: proberen!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

De gitaar heeft een '77 serienummer, maar staat al in de '76 catalogus.
    Wel degelijk een holle top, maar wat wel of niet massief is, ik heb geen idee.
    Niet te zien natuurlijk door de zwarte lak, binnenkort gaat-ie open en dan weten we 't.
    Okee, ik schroef de Gibsons er wel in. Gewoon èèn set snaren lang uitproberen...
    en omdat de elektronica ook nieuw is zal het toch wel een verrassing blijven.
    Had ik maar geen sleutel-Paula moeten kopen...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik zal even aan de plaatselijke e-boer vragen of hij ze heeft. Rijd er toch langs op terugweg naar huis.
    dankzij macwilliams vanaf vandaag in bezit van twee .oo2 microfarad caps.
    Willem, thanks bro

( natuurlijk ook bedankt aan jouw e-boer ;-)

cheers mate

Senior Member

Standaard

Laat ik een vraag waar ik al een tijd mee zit ook maar eens hier posten.
    Ik heb een american standard strat uit 2009. Ben bijzonder tevreden met het geluid. Feitelijk heb ik geen enkele rede om de pickups te wisselen, maar ik loop in de praktijk tegen 2 dingen aan. Het meest irritante: alleen positie 2 en 4 zijn te gebruiken hier thuis. De rest geeft altijd brom. Het bekende probleem van de single coils. Ik zou zo graag ook de andere standen altijd en overal willen gebruiken. Tweede puntje is dat ondanks dat mijn gitaar een idiote resonantie heeft, de allerhoogste toontjes me toch net te snel uitsterven. De eeuwige zoektocht naar sustain dus. Dat laatste is trouwens iets waar ik alleen last van heb als ik nummers speel die eigenlijk op een humbucker horen. Denk Santana, denk Gary Moore.

Maar nu komt het... mijn gitaar is zo heerlijk subtiel, ik kan er echt het Knopfler geluidje uit krijgen. Dat wil ik absoluut niet verliezen. Dus wat ik nu graag zou hebben zijn pickups die precies zo klinken als de standaardpickups. Zonder de brom.

Iemand een idee? Ik heb al gehoord van het Suhr systeem maar dat werd hier eigenlijk toch afgeraden. Die backplate zou toch niet zo goed zijn als het systeem in hun eigen gitaren? Wie oh wie laat hier eens een licht op schijnen?

Tegelijkertijd heb ik trouwens ook wel interesse in de EMG's van Gilmour, maar ik ben zo bang dat ik met actieve elementen mijn dynamiek ga verliezen en ze zijn te duur om gewoon even te testen en dan ontevreden over te zijn.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten