Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 56 van 61 EersteEerste ... 6465455565758 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 560 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Heel, heel lang geleden won ik een talentenjacht en èèn van de prijzen was een proefopname bij Phonogram. Toen het zover was had ik gruwelijk veel last van mijn zenuwen. Eenmaal op het krukje zittend met m'n accoustische gitaar op mijn knieën met enkele heren achter een grote glaswand, was ik m'n tekst volledig kwijt hoewel ik het nummer zelf had geschreven.Het zweet verdampte boven mijn kop toen ik stotterend uitkraamde of ik de tekst even mocht opschrijven. Nou dat mocht niet, hadden ze geen tijd voor, dus ik kon gaan. Jammer, want het was een goeie tekst.Op de W.C van Phonogram heb ik de song vlekkeloos en met veel tegeltjes-accoustiek gezongen......
    Vederlicht♫
    Wat een nachtmerrie!

Senior Member

Standaard

Een tijdje geleden ben ik er in geslaagd om "House is a rockin'" van SRV, wat we normaal altijd in B spelen, in Bmol in te zetten. Aanvankelijk geen probleem want ik had het gelukkig snel door en met een beetje communicatie waren de andere gitarist en de bassist ook snel mee. Dan maar gewoon alles een halve toon lager verder.

Probleem opgelost dus, iedereen blij dat we dat soort situaties profi en zonder dat het publiek iets doorheeft, kunnen oplossen.

Tot echter de mondharmonicasolo eraan kwam en ik besefte dat de zanger/mondharmonicaspeler nog niet op de hoogte was van mijn accidentele modulatie. Vol overgave zette hij de solo in en tja, een halve toon verschil wil wel eens wringen...

Samengevat, ik maakte de fout maar voor het publiek was de mondharmonicaman kattevals...

Standaard

had ik laatst ook, ik zette een nummer in C in, dat normaliter in B staat. Op de een of andere manier valt de band in B in, en toen had ik het pas door. Heb de boel stilgelegd, er een heel lulverhaal van gemaakt, iedereen lachen en weer verder.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonesd Bekijk bericht
    Een tijdje geleden ben ik er in geslaagd om "House is a rockin'" van SRV, wat we normaal altijd in B spelen, in Bmol in te zetten. Aanvankelijk geen probleem want ik had het gelukkig snel door en met een beetje communicatie waren de andere gitarist en de bassist ook snel mee. Dan maar gewoon alles een halve toon lager verder.

Probleem opgelost dus, iedereen blij dat we dat soort situaties profi en zonder dat het publiek iets doorheeft, kunnen oplossen.

Tot echter de mondharmonicasolo eraan kwam en ik besefte dat de zanger/mondharmonicaspeler nog niet op de hoogte was van mijn accidentele modulatie. Vol overgave zette hij de solo in en tja, een halve toon verschil wil wel eens wringen...

Samengevat, ik maakte de fout maar voor het publiek was de mondharmonicaman kattevals...
    Was mooi geweest als je dat dan weer had kunnen oplossen door een modulatie in te zetten, nadat de band in paniek was ingelicht.

Op dat soort momenten zou ik echt willen dat ik het talent van Tegan & Sara had, die er zo leuk mee omgaan dat je eigenlijk wilt dat ze een paar fouten maken in de show.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    We hebben al eens in een volle feestent een medley van 10 min gespeeld.
    Maar als je draadloos speelt moet je voor het optreden er wel een nieuwe batterij in doen.
    We hadden nog geen 2 min van de medley gespeeld en toen was de batterij leeg. gelukkig speelde ik de slagpartij en wist de solo gitarist dit goed op te vullen maar dan sta je domweg 8 minuten op het podium op een gitaar te rammen lachend naar het publiek terwijl erg totaal geen geluid uit komt.

en dan krijg je na het optreden uit het publiek te horen dat ik de medley geweldig gespeeld had
    Acht minuten lijkt me anders lang zat om een batterijtje te vervangen of snel even de kabel uit je receiver te halen en in je gitaar te pluggen.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member

Standaard

Met de drummer en violist uit je oude band samen met een "nieuwe" zanger/gitarist een bandje beginnen. En dan afspreken een nummer wat jeenkele honderden keren met de vorige bad gespeeld hebt niet meer couplet refrein couplet refrein te spelen maar couplet couplet refrein.

Lekker aan het optreden en iedereen maar lachen om de zanger die steeds het tweede couplet inzet in het refrein maar wel probeert dat in de melodie van het refrein te passen. Terwijl hij eigenlijk de enige was die het goed speelde

Conclussie: na 5 jaar intensief samen gespeeld te hebben ben je zo op elkaar ingespeeld dat je meteen mee gaat als een van ons drie-en een fout maakt. Nu nog de nieuweling in spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Ik heb ook wel eens gehad dat ik wou beginnen met spelen en dat de versterker op standby stond. Of dat de zender van mijn draadloos setje nog uit stond.
    Ook dat de zangeres in compleet de verkeerde toonhoogte zong en dat ik de schuld kreeg dat ik niet de goeie akkoorden speelde.
    Of een verkeerd nummer inzetten, op zich niet erg, maar je kijkt elkaar wel ff raar aan.

Standaard

Heb wel eens gehad dat ik een nummer zong en op Roger Daltrey stijl zat te zwaaien met mijn microfoon. Op een gegeven moment gooide ik hem alleen ving hem niet...

Of dat je bandlid op je kabel staat en hierdoor je kabel uit je pedaal gaat.
    Of tijdens het spelen ging mijn gitaarband los. Ben op de grond gaan liggen tijdens het nummer en verder gespeeld.

Of dat je bassist een snaar breekt en geen back up heeft. Toen heeft hij de rest van de tijd op een western gitaar bas gespeeld...

Of op de speakers gaan staan die voor op het podium zitten en dan merken dat ze niet zo stabiel zijn en dan val je...

Senior Member

Standaard

Ja, het verkeerde nummer inzetten, heb ik ook gehad. Een jaar of 2 à 3 lang begonnen we steevast met "Ready to Go", maar we hadden eindelijk duidelijk afgesproken dat we die avond 's met een ander nummer zouden beginnen.
    Ik dus vrolijk alsnog "Ready to Go" inzetten, en halverwege dat intro iedereen v.d. band kwaad kijken en zwaaien, "wat maak JIJ nou man!"

Standaard

Keertje in de kerk met 1 of andere kerstdienst per ongeluk de metaldistortion van boss me-50 pedaal aangetrapt. Niet zo succesvol, gelukkig konden ze erom lachen.(Stapte al spelend aan de kant voor andere gitarist, geen rekening houdend dat die me-50 daar stond, die ik eigenlijk alleen maar als stempedaal gebruik xD)

Of het vergeten dat je een solo 2x achter elkaar moet spelen.

Of het losschieten van de strap van mijn Ibanez, die toen voorover op mijn pedalenbord flikkerde, met de nodige lakschade van dien. Sinds toen altijd straplocks gebruikt:P

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten