Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 915 van 1797 EersteEerste ... 41581586590591391491591691792596510151415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.141 t/m 9.150 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Nee, niet origineel.

Ze werden grotendeels uitgerust, met de Fender system I, II en III tremolo, een enkele is uitgerust, met een Kahler tremolo, maar niet met dit type tremolo.

Toplock, bij de originele exemplaren (system II en III) zitten voor het fretboard en ze hadden een normale topkam.

Zitten er aan de voorzijde van de headstock 2 boorgaatjes?, zoniet, is het een exemplaar, waar ooit een sustem I tremolo op heeft gezeten
    Geert, het klopt niet wat je zegt...
    Er zijn wel degelijk Comtemporary Strats geleverd met dit type Kahler Spyder brug en ook met dat type toplock van Kahler.
    Die Strat is dus wel degelijk origineel.
    Ik heb zelf precies dezelfde Contemporary, alleen in Sunburst uitvoering. Ook met een serienummer E8..., dus ook uit 1988.
    Volgens mij heeft Vulvasonic ook zo'n uitvoering
    Ook opvallend is dat deze Contemporary Strats een cavety hebben onder de tremelo en dat hadden de eerdere Contemporary Strats niet.

Edit: ik zie dat MarkS min of meer hetzelfde geschreven heeft...
    Laatst gewijzigd door jerome; 13 september 2011 om 23:28

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Hier moet ik je echt even tegenspreken Geert, ik heb destijds zo'n Fender met exact dezelfde hardware gekocht (Floyd Licensed Kahler Spyder, zelfs het zwarte schuimrubber in de infrezing achter onder de trem op Jammans foto is origineel) , gewoon nieuw in winkel en helemaal origineel. (mijne was zwart met maple neck). Andere gitarist in ons bandje had precies dezelfde uitvoering als Jamman. Mijn gitaar is later gekocht door de andere gitarist van Vulvasonic, en Vulva heeft zelf ook zo'n model maar dan met rosewood toets, maar body heeft ie later kaalgeschuurd.
    winkelprijs was toen aanbieding van 1295 voor 798 gulden.
    Enige nadeel van die trem en lock is de kleine imbusmaat van de boutjes.

Ik moet wel toegeven dat er amper iets over deze uitvoering te vinden is itt tot de uitvoeringen met de door jou genoemde trems.

De Kahler Spyder werd door Fender veelal gebruikt op de HM strat, misschien dat dit Contemporary model "a rare batch" was, opgebouwd uit diverse parts die ze nog in de fabrieken hadden liggen.
    Kijk zo helpen wij elkaar met zijn allen voort

Dan heeft Janman dus een exemplaar die niet veel voorkomt.

Wat je zegt klopt ook hoor, de Japanners hebben veel "restjes"opgemaakt, wat ze vanuit Fender USA opgestuurd kregen.

Dus wellicht zwerven er nog wel meer bastaard Fenders uit Japan rond, waar we het bestaan nog niet van weten......

Senior Member

Standaard

Ik heb er nog steeds veel spijt van die gitaar ooit te hebben verkocht, loved that neck. Doe het nu met een Japanse Squier Silver series, heerlijk resonante gitaar, moest wel heel erg wennen aan de dikte van de hals en de 7.25" radius op die Squier, vlakkere radius en dunnere hals van die Contemporary was a dream.
    Weet nog wel dat ik de sustain van die Contemporary wat aan de mindere kant vond, maar de trem wel heel erg prettig, ook al had je geloof ik 3 verschillende imbus-sleutels nodig als je een snaar wilde vervangen en afstellen.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 13 september 2011 om 23:36

Senior Member

Standaard

Heb helaas even geen versterker, maar unplugged al helemaal aan het los gaan! Iedereen heel erg bedankt voor de hulp en informatie, weet ik in ieder geval waar ik nou eigenlijk (ongeveer dus ) op speel!
    Heb dus ook een DOD supra distortion fx55-b (serienummer: FX791118 ) ook een oudje, voor 20 euro, geen idee of het wat is eigenlijk, maar van google word ik wel blij

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jamman Bekijk bericht
    Heb helaas even geen versterker, maar unplugged al helemaal aan het los gaan! Iedereen heel erg bedankt voor de hulp en informatie, weet ik in ieder geval waar ik nou eigenlijk (ongeveer dus ) op speel!
    Heb dus ook een DOD supra distortion fx55-b (serienummer: FX791118 ) ook een oudje, voor 20 euro, geen idee of het wat is eigenlijk, maar van google word ik wel blij

Fender MiM strat. Walden G640. Cort Earth mr710f (te koop). Ibanez V390
    Gaan we trouwens nog wat aan die sig doen of hoe zit dat?!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

Is deze snoeshaan bekend?
    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...-dat-zien.html

Deze persoon zet in steeds dezelfde advertentie (= gelijkblijvend advertentienummer) elke dag een andere gitaar, foto en tekst. Maar doet dat ook met elke keer een nieuwe verkopersnaam. Gisteren Esmee, nu weer Fender.

Eergisteren een gewone gitaar plus een Line6 Variax (waar ik op zocht) met een zwaar seniele tekst waarop verkoper zich voordeed als een bejaarde die z'n spullen wegdeed omdat-ie een verzorgingshuis in ging

Gister was het een Gibson ES335 met een tekst die moest overkomen als van een doorgwinterde bluesknakker en vandaag een transparant gelakte (Fender) strat.

Doordat hij steeds dezelfde advertentie gebruikt loopt de teller van aantal keer bekeken gewoon door. Plaatsnaam is overigens steeds Burgum, Friesland.
    Epiphone SG Custom - Ibanez Gio bas - Gibson M3 - Fender Jaguar

Senior Member

Standaard

Huh! Vreemd!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

altijd vage gasten daar in die uithoek van friesland ja

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    altijd vage gasten daar in die uithoek van friesland ja
    Yo, ik kom uit die hoek!

Klopt wel, woon er niet voor niks al jaren niet meer...
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Is deze snoeshaan bekend?
    http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...-dat-zien.html

Deze persoon zet in steeds dezelfde advertentie (= gelijkblijvend advertentienummer) elke dag een andere gitaar, foto en tekst. Maar doet dat ook met elke keer een nieuwe verkopersnaam. Gisteren Esmee, nu weer Fender.

Eergisteren een gewone gitaar plus een Line6 Variax (waar ik op zocht) met een zwaar seniele tekst waarop verkoper zich voordeed als een bejaarde die z'n spullen wegdeed omdat-ie een verzorgingshuis in ging

Gister was het een Gibson ES335 met een tekst die moest overkomen als van een doorgwinterde bluesknakker en vandaag een transparant gelakte (Fender) strat.

Doordat hij steeds dezelfde advertentie gebruikt loopt de teller van aantal keer bekeken gewoon door. Plaatsnaam is overigens steeds Burgum, Friesland.
    Waarschijnlijk een milieu bewuste Fries! Ik moet altijd wel lachen om zijn teksten, kom er maar eens op! Ik zie er geen kwaad in. Verder heb ik weleens contact met hem gehad en toen kwam hij mij serieus en eerlijk over.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten