Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 21 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 201
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Voor zover ik weet werkt de Decimator echt anders dan conventionele gates en dus zou het wel een toevoeging kunnen zijn.
    Het is een gate, dat is alles, really. Ik heb dat ding ook gehad en het is niets speciaals. Als ik een gate kan krijgen met treshold, ratio, attack en release controls of eentje met alleen 1 threshold knop, dan weet ik toch wel welke ik uiteindelijk ga gebruiken.

Nee ik wissel niet vaak van gear, ik ben nog niet klaar met opbouwen. Mijn basis heb ik gevonden (ENGL SE met ENGL speakerkast) en die blijft zo. Qua effecten ben ik nog niet helemaal klaar.
    Ik heb de GT-6 gekocht als vervanging van GR4. Het zal niet veel beter zijn maar qua besturing en slepen is het wel heel erg fijn. En ik kan 'm voor minstens dezelfde prijs weer verkopen als ik dat zou willen.
    Een Axe-FX Standard is inderdaad te duur. Verder lijkt het me best leuk om te hebben, maar dat zou dan i.p.v. de GT-6 zijn, want ik zou 'm alleen op repetitie gebruiken. Daar vind ik deze prijs niet voor geoorloofd. Simpel.
    Okay, I see. Overigens, dat repeteren, is dat voor dezelfde band / act als waarvoor je die ENGL setup gebruikt? Zo ja, dan zie ik daar niet echt de logica van in. Als je optreed en repeteerd, dan wil je je geluid ook afstellen op het geluid wat je op het podium gaat gebruiken. Het lijkt me onconsistent om voor het repeteren een hele andere setup te gebruiken, voor dezelfde act, that is.

Ik gebruik low en high cut, maar daar wordt het niet warmer van. Wel doffer.
    Kun je je delay-blok door je modulatie-blok halen? Zo ja, dan heb je dus dubbel zoveel filters om mee te werken en kun je dus ook daadwerkelijk gemoduleerde delays krijgen (nou ja, er zit dan geen LFO op de delay zoals bij de meeste analoge delays, maar je krijgt wel een vorm van gemoduleerde delay).
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Het is een gate, dat is alles, really. Ik heb dat ding ook gehad en het is niets speciaals. Als ik een gate kan krijgen met treshold, ratio, attack en release controls of eentje met alleen 1 threshold knop, dan weet ik toch wel welke ik uiteindelijk ga gebruiken.
    Als dat echt alles is, dan is de gate uit mijn E570 inderdaad prima. Maar het verhaal er omheen (analyseren van het geluid uit de gitaar (pregain) en gebruik postgain enzo) klinkt interessant.

[QUOTE]Okay, I see. Overigens, dat repeteren, is dat voor dezelfde band / act als waarvoor je die ENGL setup gebruikt? Zo ja, dan zie ik daar niet echt de logica van in. Als je optreed en repeteerd, dan wil je je geluid ook afstellen op het geluid wat je op het podium gaat gebruiken. Het lijkt me onconsistent om voor het repeteren een hele andere setup te gebruiken, voor dezelfde act, that is.[QUOTE]

We repeteren bij de bassist thuis met elektronisch drumstel en alles via de headset. Alle instrumenten gaan een M-Audio Fast Track Pro in en kunnen dan direct opgenomen worden. Er staat dus geen amp te loeien en daarom is m'n rack daar ongeschikt. Gebruiken met IR zou kunnen maar da's de moeite niet (en nog steeds niet "the real thing").

Kun je je delay-blok door je modulatie-blok halen? Zo ja, dan heb je dus dubbel zoveel filters om mee te werken en kun je dus ook daadwerkelijk gemoduleerde delays krijgen (nou ja, er zit dan geen LFO op de delay zoals bij de meeste analoge delays, maar je krijgt wel een vorm van gemoduleerde delay).
    Andersom kan wel. Je kunt de delay moduleren. Maar waarom zou dat me brengen wat ik wil?

Senior Member

Standaard

Ik heb nog niet zo lang een M9, en ik ben daar heeeel erg tevreden van. Top vijf beste gear ooit gekocht denk ik... En daar zit ook een deftige gate op.

Senior Member

Standaard

Als dat echt alles is, dan is de gate uit mijn E570 inderdaad prima. Maar het verhaal er omheen (analyseren van het geluid uit de gitaar (pregain) en gebruik postgain enzo) klinkt interessant.
    Marketing. Het is gewoon een gate. Nothing special.

We repeteren bij de bassist thuis met elektronisch drumstel en alles via de headset. Alle instrumenten gaan een M-Audio Fast Track Pro in en kunnen dan direct opgenomen worden. Er staat dus geen amp te loeien en daarom is m'n rack daar ongeschikt. Gebruiken met IR zou kunnen maar da's de moeite niet (en nog steeds niet "the real thing").
    I see. Als dat de enige optie is en jullie daarom ook niet een repetitieruimte afhuren, dan snap ik dat ook wel.

Andersom kan wel. Je kunt de delay moduleren. Maar waarom zou dat me brengen wat ik wil?
    Ik dacht dat je het had over het nabootsen / het dicht in de buurt komen van je Memory Toy en dat je dat niet helemaal lukte omdat je je chorus te bright vondt?

Andersom? De delay moduleren? Dus je hebt bij de GM2 een aparte LFO in de delay-sectie? Zo ja, dan is dat cool! Dat kun je met de Axe-Fx ook doen en dat is iets wat gewoon erg prettig is.

Anyways, dat geeft dus wèl wat je wilt. Je Memory Toy is een gemoduleerde delay dmv. een LFO. Als je in je GM2 de delay en modulatie kunt combineren (dus alleen modulatie OP de delay), dan kun je met de filters in het modulatie-blok dus ook je delay kleuren. Je hebt dan geen èchte gemoduleerde delay, maar het geeft weinig verschil èn is bruikbaarder dan de meeste delays met een LFO voor de modulatie (erg onhandig!)
    Bij m'n G-System combineer ik de delay en mod sectie en dat is iets wat ik doe om delays nadrukkelijk donkerder te maken met de modulatie sectie en de delays wat helderder te houden in de delay sectie zelf. Op deze manier kun je de filters van je delay met die van je modulatie combineren en heb je dus dubbel zoveel filters waarmee je kunt werken om je delay te shapen.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 7 september 2011 om 15:45
    - facebook

Senior Member

Standaard

Marketing. Het is gewoon een gate. Nothing special.
    Lol. Ik gebruik de gate uit mijn preamp en die werkt prima. Ik heb thuis gewoon een geaard stopcontact en ben niet zo'n fan van veel gain, dus ik heb weinig last van brom, buzz en ruis.

I see. Als dat de enige optie is en jullie daarom ook niet een repetitieruimte afhuren, dan snap ik dat ook wel.
    Wellicht komt 'ie ooit hoor, maar ik zie dit repeteren toch niet als definitieve oplossing. Als we een goede oefenruimte hebben ga ik weer met mijn rack spelen en daarom lijkt een grote investering zoals een Axe-FX me nu niet zo verstandig: ik zit nog niet in de mindset om definitief voor modelling te gaan.
    Maar als we lang zo blijven repeteren en de Axe mij beduidend blijer maakt in de bandmix, is het een optie. Ik heb laatst m'n rack tegenover Guitar Rig 4 gehad en natuurlijk hoor je verschil, maar op headset blijft er in bandformatie weinig van over. Te weinig om het rack te gebruiken. (overigens was dat met een Cab Impulse Response)

Ik dacht dat je het had over het nabootsen / het dicht in de buurt komen van je Memory Toy en dat je dat niet helemaal lukte omdat je je chorus te bright vondt?
    Dat was niet helemaal de bedoeling. Ik wilde mijn GM2 vergelijken met een analoge chorus maar omdat ik die niet heb deed ik het met de Toy met modulatie aan. Het is nooit m'n bedoeling geweest om een delay met modulatie te maken, maar dat kan inderdaad wel met de GM2.

Andersom? De delay moduleren? Dus je hebt bij de GM2 een aparte LFO in de delay-sectie? Zo ja, dan is dat cool! Dat kun je met de Axe-Fx ook doen en dat is iets wat gewoon erg prettig is.

Anyways, dat geeft dus wèl wat je wilt. Je Memory Toy is een gemoduleerde delay dmv. een LFO. Als je in je GM2 de delay en modulatie kunt combineren (dus alleen modulatie OP de delay), dan kun je met de filters in het modulatie-blok dus ook je delay kleuren. Je hebt dan geen èchte gemoduleerde delay, maar het geeft weinig verschil èn is bruikbaarder dan de meeste delays met een LFO voor de modulatie (erg onhandig!)
    Bij m'n G-System combineer ik de delay en mod sectie en dat is iets wat ik doe om delays nadrukkelijk donkerder te maken met de modulatie sectie en de delays wat helderder te houden in de delay sectie zelf. Op deze manier kun je de filters van je delay met die van je modulatie combineren en heb je dus dubbel zoveel filters waarmee je kunt werken om je delay te shapen.
    Bij de GM2 kun je verschillende routings selecteren: serial, parallel, semi-parallel (waarbij alleen delay en reverb parallel staan) en serial2. Bij de laatste wordt het modulatieblok in de delay gestopt. Er is dus niet een extra blok maar je kunt alle modulatie-effecten (chorus, flanger, vibrato, etc.) in de delay gebruiken.

Ik denk dat ik morgen naar Nederland Muziek ga om alle aanwezige chorus pedaaltjes uit te proberen/AB-en. Wellicht neem ik zelfs m'n TC mee om direct te vergelijken. Ik ben heel benieuwd wat mijn mening is en wat voor chorus ik (op dit moment ) lekker vind.

Senior Member

Standaard

Bij de GM2 kun je verschillende routings selecteren: serial, parallel, semi-parallel (waarbij alleen delay en reverb parallel staan) en serial2. Bij de laatste wordt het modulatieblok in de delay gestopt. Er is dus niet een extra blok maar je kunt alle modulatie-effecten (chorus, flanger, vibrato, etc.) in de delay gebruiken.
    Ja, dat hoef je mij niet te vertellen ... Dat is dus exact hetzelfde als bij de G-System. Serial2, inderdaad. Je modulatie-blok wordt alleen niet in het delay blok gestopt, maar je haalt je delay door het modulatie blok - anders krijg je nogsteeds chorus met daar achter gewoon een delay.
    - facebook

Senior Member

Standaard

Ja, dat hoef je mij niet te vertellen ... Dat is dus exact hetzelfde als bij de G-System. Serial2, inderdaad. Je modulatie-blok wordt alleen niet in het delay blok gestopt, maar je haalt je delay door het modulatie blok - anders krijg je nogsteeds chorus met daar achter gewoon een delay.
    Als ik deze routing selecteer staat het blokje van de delay in de keten en het blokje van chorus eronder.
    Het is natuurlijk maar een definitie maar ik zeg dat ik gelijk heb: de delay staat serieel en wordt gemoduleerd .

Senior Member

Standaard

Als ik deze routing selecteer staat het blokje van de delay in de keten en het blokje van chorus eronder.
    Het is natuurlijk maar een definitie maar ik zeg dat ik gelijk heb: de delay staat serieel en wordt gemoduleerd .
    ... als de delay gemoduleerd wordt, dan gaat hij door een LFO heen, want betekent dat er een delay is en daarna een LFO:
    Delay -> LFO (chorus/etc.)
    - facebook

Senior Member

Standaard

... als de delay gemoduleerd wordt, dan gaat hij door een LFO heen, want betekent dat er een delay is en daarna een LFO:
    Delay -> LFO (chorus/etc.)
    Als je het zo zegt ben ik het wel met je eens .

Anyway, ik bedacht me dat ik natuurlijk ook de GT6 kan gebruiken als we in het herriehok gaan repeteren. Dan is een pedalboard niet nodig.
    Maar stiekem lijkt het me wel leuk om een pedalboard te hebben en af en toe wat kekke pedaaltjes te kunnen kopen. En er zou niet gek veel extra moeten zijn behalve m'n rack. Daar heb ik phaser, compressor, octaver en expressiepedaal. De wah en analoge delay gaan eruit maar die heb ik dan alsnog over, alsmede een tubescreamer. Voor een pedalboard zou ik er een chorus bij willen (die ik wellicht ook voor m'n rack ga kopen), misschien een distortion (zit al op de amps daar). Niet zoveel meer dus.

Senior Member

Standaard

Zoals te zien is in dit topic heb ik gisteren uitgebreid chorussen getest. Ik ben erover uit dat de G-Major 2 niet de chorus heeft die ik fijn vind: te hifi/helder/dun. Ik ben er nog niet over uit of ik een chorus ga kopen en, if so, welke en wanneer.

Toen ik bij Nederland Muziek was heb ik ook de Line 6 M5 geprobeerd en ik was aangenaam verrast door dit pedaal. Een poos geleden zocht ik een goede shimmer sound en dit pedaal heeft een echo die mij de sound zou kunnen geven die ik wil. Er zat ook een mooie chorus in (meer mijn smaak dan GM2) maar die bleef echt niet overeind tegenover mijn favoriet: de Red Witch Empress Chorus.
    Er zijn nog geen plannen maar wel een ideetje: ik heb een EHX POG (octaver) en EHX Memory Toy (analoge delay) die vrij weinig gebruikt worden. Als deze twee verkocht worden zou ik de aanschaf van een M5 kunnen verwezenlijken (kan nu ook al, maar dit is handiger). Polyfone octaving gebruik ik bijna niet maar octaving kan ik ook wel uit de G-Major 2 halen. De analoge delay klinkt super maar ik gebruik 'm ook weinig omdat ik de delays uit de G-Major 2 gebruik. De volgende vraag zal zijn of ik tevreden blijf met de delays van de GM2 :P.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten