Lol. Ik gebruik de gate uit mijn preamp en die werkt prima. Ik heb thuis gewoon een geaard stopcontact en ben niet zo'n fan van veel gain, dus ik heb weinig last van brom, buzz en ruis.
Wellicht komt 'ie ooit hoor, maar ik zie dit repeteren toch niet als definitieve oplossing. Als we een goede oefenruimte hebben ga ik weer met mijn rack spelen en daarom lijkt een grote investering zoals een Axe-FX me nu niet zo verstandig: ik zit nog niet in de mindset om definitief voor modelling te gaan.I see. Als dat de enige optie is en jullie daarom ook niet een repetitieruimte afhuren, dan snap ik dat ook wel.
Maar als we lang zo blijven repeteren en de Axe mij beduidend blijer maakt in de bandmix, is het een optie. Ik heb laatst m'n rack tegenover Guitar Rig 4 gehad en natuurlijk hoor je verschil, maar op headset blijft er in bandformatie weinig van over. Te weinig om het rack te gebruiken. (overigens was dat met een Cab Impulse Response)
Dat was niet helemaal de bedoeling. Ik wilde mijn GM2 vergelijken met een analoge chorus maar omdat ik die niet heb deed ik het met de Toy met modulatie aan. Het is nooit m'n bedoeling geweest om een delay met modulatie te maken, maar dat kan inderdaad wel met de GM2.Ik dacht dat je het had over het nabootsen / het dicht in de buurt komen van je Memory Toy en dat je dat niet helemaal lukte omdat je je chorus te bright vondt?
Bij de GM2 kun je verschillende routings selecteren: serial, parallel, semi-parallel (waarbij alleen delay en reverb parallel staan) en serial2. Bij de laatste wordt het modulatieblok in de delay gestopt. Er is dus niet een extra blok maar je kunt alle modulatie-effecten (chorus, flanger, vibrato, etc.) in de delay gebruiken.Andersom? De delay moduleren? Dus je hebt bij de GM2 een aparte LFO in de delay-sectie? Zo ja, dan is dat cool! Dat kun je met de Axe-Fx ook doen en dat is iets wat gewoon erg prettig is.
Anyways, dat geeft dus wèl wat je wilt. Je Memory Toy is een gemoduleerde delay dmv. een LFO. Als je in je GM2 de delay en modulatie kunt combineren (dus alleen modulatie OP de delay), dan kun je met de filters in het modulatie-blok dus ook je delay kleuren. Je hebt dan geen èchte gemoduleerde delay, maar het geeft weinig verschil èn is bruikbaarder dan de meeste delays met een LFO voor de modulatie (erg onhandig!)
Bij m'n G-System combineer ik de delay en mod sectie en dat is iets wat ik doe om delays nadrukkelijk donkerder te maken met de modulatie sectie en de delays wat helderder te houden in de delay sectie zelf. Op deze manier kun je de filters van je delay met die van je modulatie combineren en heb je dus dubbel zoveel filters waarmee je kunt werken om je delay te shapen.
Ik denk dat ik morgen naar Nederland Muziek ga om alle aanwezige chorus pedaaltjes uit te proberen/AB-en. Wellicht neem ik zelfs m'n TC mee om direct te vergelijken. Ik ben heel benieuwd wat mijn mening is en wat voor chorus ik (op dit moment) lekker vind.

) lekker vind.
Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers