Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 116 van 163 EersteEerste ... 1666106114115116117118126 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.151 t/m 1.160 van 1628
    Senior Member

Standaard

Gisteren een optreden gehad en hier zijn foto's van mij en mijn walnoten zelfbouw SG.

"Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Even een snelle, rommelige foto van de Epi SG Custom.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Even een snelle, rommelige foto van de Epi SG Custom.

Die zijn erg vet, zag er laatst een op Marktplaats, maar had de centjes even niet...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

Standaard

Kan wel. Je boort gaten in je SG voor de houder, schroeft de houder op je SG en schroeft daarna de afdekplaat er op. De verende snarenhouder en de arm laat je vervolgens weg. Maar let op. De tremelo is compleet goed te krijgen. Daar zit een gladde, glimmende afdekplaat bij. Geen gegraveerde afdekplaat. De afdekplaat met Gibson erin gegraveerd is nieuw bijna niet te krijgen in Nederland en kost wel een paar duiten. En of dat dan mooi is, alleen een plaatje, laat ik maar aan jezelf over.

Overigens een waarschuwing : een complete vibrola past niet op elke SG. Ooit heb ik dat gewild op mijn 1990 SG STD. Dat ging niet vanwege gebrek aan ruimte....

Meestal gebeurt het andersom. Mensen met SG met vibrola zijn er niet tevreden over: ontstemmen, zit in de weg enz. Ze slopen dan de vibrola er weer af om een stoptail te plaatsen. Misschien dat deze SG van Derek Trucks ook zo aan dat plaatje is gekomen. Om de gaten afgedekt te houden?

Persoonlijk vind ik een SG met vibrola wel heel mooi er uitzien, zeker de oude, zoals de mijne uit 1962 :

Mmmm, wel een heel mooi idee vind ik...
    Nu heb ik ook zin om voor mijn SG zo'n (fake) vibrola te bestellen, zonder deze als trem te gebruiken. Maar weet jij (of een andere kenner) of de plaat en de veer/trem deelbaar zijn (zonder slijptol..)??

Edit: ik denk het al gevonden te hebben... http://www.flickr.com/photos/29940610@N04/4602042368
    deelbaar dus.
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 7 september 2011 om 22:29

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Mmmm, wel een heel mooi idee vind ik...
    Nu heb ik ook zin om voor mijn SG zo'n (fake) vibrola te bestellen, zonder deze als trem te gebruiken. Maar weet jij (of een andere kenner) of de plaat en de veer/trem deelbaar zijn (zonder slijptol..)??

Edit: ik denk het al gevonden te hebben... http://www.flickr.com/photos/29940610@N04/4602042368
    deelbaar dus.
    Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat de set uit de link een combinatie van meerdere sets is of er is wel degelijk wat metaalwerk aan te pas gekomen.

Google even op wat buitenlandse sites naar vibrola. Je vind er vast wel meer info. Op Ebay USA staan er ook wel wat te koop. De allparts vibrola is goed verkrijgbaar, maar heeft geen gegraveerde cover. En de Gibson gegraveerde cover is slecht verkrijgbaar want Gibson levert dat niet als los onderdeel. Bovendien is die, als je er al aan kan komen, echt duur. De niet gegraveerde cover oogt op een mooie SG gewoon erg kaal. En als je dan toch veel geld gaat uitgeven alleen maar voor de looks van je SG, nou, dan kun je net zo goed die trem arm er op laten zitten. Of verkoop je huidige SG en koop er eentje met de trem er al op.

Senior Member

Standaard

Ik vind zo'n grote vibrola best geinig er uit zien, maar na de gitarist van The Dirty Denims gezien te hebben afgelopen zaterdag zou ik er echt geen meer willen. Hij kreeg z'n SG maar niet gestemd. Tenenkrommend vals.

Senior Member

Standaard

Ja, je zult geen probleem hebben als je hem niet gebruikt. En je zult mij niet horen zeggen dat het gebruik van een meastro geen problemen oplevert. Toch is in vele gevallen niet de trem maar de kam de oorzaak dat een snaar blijft hangen. Een kamvijl kan daar wat in betekenen en de sleuven wat ruimer vijlen zodat de snaar er soepel doorheen loopt en niet blijft hangen. Maar ook de brugzadels zijn niet altijd even vlekkeloos. Sommigen passen bij een trem een rollerbridge toe of grafietzadels.
    Sowieso is het handig om, als je hem toch wil gebruiken, doe het dan aan het einde van een nummer, of aan het einde van een set.
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 8 september 2011 om 10:29

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

De mijne ook nog maar eens dan
    Intussen een ex van me*. Volledige lyre-vibrola met Gibson-afdekplaatje heb ik gewoon op marktplaats gekocht bij iemand uit Capelle-aan-den-IJssel, dus HEEL af en toe komen ze voorbij.

*En voor veel te weinig verkocht, had er beter die cover eraf gehaald en apart verkocht
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Sowieso is het handig om, als je hem toch wil gebruiken, doe het dan aan het einde van een nummer, of aan het einde van een set.
    Oftewel: ondingen.

Standaard

crappy plaatje van een niet helemaal echte SG
    http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten