En hoe klinkt ie?![]()
En hoe klinkt ie?![]()
Gibson LP Studio Ebony Gold, Fender Classic 60's Strat, Fender Twin Reverb '76, Marshall JCM900 SL-X + 1960A, Boss GT-3, ...
Groovie Guitar Guus
Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)
Ja, dat ben ik met je eens.
Nu heb ik zelf ook wel LPs die puur door spelen wat lak weggesleten hebben, maar helemaal kaal...? (ja, die hals wel, maar een body helemaal kaal niet)
Er zijn hier ook dudes die ijskoud beweren dat ze met 2 maanden speler de frets weg hebben gespeeld. Nou het spijt me, maar dat gaat er bij mij niet in. Of dat er door gewoon te spelen gaten in een LP komen....
My Róisín Dubh is my one and only true love
De Lp custom van Petertje pan ziet er net zo uit als die van jan, gewoon een kwestie van zweet en spelen. Het is persoonsgebonden, sommige gitaristen hebben van die zweetklauwen dat als ze aan je gitaar zitten, je gelijk de snaren mag wisselen, vol roest en vuiligheid.. en dan gaat op den duur je finish er ook aan, mijn ouwe jaguar had een totaal kaalgevreten nek ( tot de 12e fret, hoger kwam de oorspronkelijke eigenaar niet..)
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
De slijtage is idd al door de vorige eigenaar veroorzaakt. Zelf heb ik niet van die chemische klauwen. Onze andere gitarist heeft er ook last van.
Seventies Framus les paul model en '79 Gibson les Paul Standard.
De Gibson is nog helemaal origineel, de Framus heeft in de loop der jaren andere stemmechanieken (Grover), tuneomatic brug, Bill Lawrence L500 elementen en nieuwe frets gekregen.
strak, dat geel!!! erg mooi zeg!!!
---
Mijn Studio uit '94!
![]()
Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary
Ik moest even googelen wie Al Tim Shaw is, maar ik denk niet dat de pickups in de Gibson Shaws zijn. De gitaar is uit 1979.Wat voor Pick-ups heeft de Gibson... Al Tim Shaw... of???
De eerstvolgende keer bij het snaren vervangen, zal ik de pickups uit de gitaar schroeven en kijken wat voor nummer er onderop staat.
Orpheo bedoelt met "al" reeds.
De PU's zijn dus geen Tim Shaw pickups, die werden pas in de '80's in LP's gedrukt(?).
Favorieten/bladwijzers