Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 70 van 107 EersteEerste ... 2060686970717280 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 691 t/m 700 van 1063
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik vermoed dat als je een gewone stereo installatie box staand of op zijn kant beluistert, dat je daar ook een verschil kan horen.
    zie het verschil of hij op de grond staat of hogerop..

en dus zal een 212 ook verschillend kunnen klinken staand of liggend.

of ik het blind kan horen zou ik zelf niet durven zeggen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Uhm, nou ik vraag het omdat ik wle boeiend vind, maar ik begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt? Dat speaker placement in de box uitmaakt (in bijv. een hifi situatie) is duidelijk, mijn vraag is of dat uitmaakt bij een 4x12 , want welke idioot komt nu op het idee om 4 exact dezelfde speakers in een kast te stoppen?
    Die "idioot" bedacht niet om 4 dezelfde speakers in een kast te stoppen; het waren er nl 8

Maar ik doelde meer op het feit dat alle theorie om in de hifi of pa, zo'n natuurgetrouw mogelijk geluid te krijgen, niet op gaat voor een gitaarcabinet. Faseverschuivingen, meetrillende cabinet onderdelen, speakers die over hun limiet worden gepushed, etc etc..., Allemaal zaken die sommige gitaristen juist wenselijk kunnen vinden in "hun sound"....
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie Bekijk bericht
    Die "idioot" bedacht niet om 4 dezelfde speakers in een kast te stoppen; het waren er nl 8
    Denk je dat hij inzat over de fase verschuivingen die hij daarmee veroorzaakte?

Standaard

Weet er iemand misschien hoe veel ohm's de speakers uit mijn Marshall 1960 kast hebben? Het zijn gewone G12T75's, standaard van Marshall.

Ik ben van plan een setje 16 ohm V30's te kopen, om deze in X-configuratie met de G12T75's te gebruiken. Maar naar wat ik begrepen heb, is het wel essentieel dat de weerstand dus gelijk is van alle 4 speakers.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Weet er iemand misschien hoe veel ohm's de speakers uit mijn Marshall 1960 kast hebben? Het zijn gewone G12T75's, standaard van Marshall.
    Marshall gebruikt (eigenlijk) altijd 16 Ohm speakers.

Staat er trouwens ook gewoon op, ff kastje open schroeven dus!
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 24 augustus 2011 om 10:07

Standaard

Bedankt voor de snelle reply! Ik wist niet dat het er gewoon op stond, excuses voor de "vervuiling". Ik maak het wel terug schoon!

Senior Member

Standaard

Heb even een vraagje:

Is 2 x G12T75 en 2 x G12H30 in een 1960A een goeie keuze? Momenteel zitten er enkel G12T75 in, en als ik dit allemaal lees heb ik wel zin om te gaan experimenteren?

Standaard

De X-configuratie heb ik ondertussen dus doorgevoerd met 2 V30's en 2 G12T75's speakers. En ik moet zeggen dat ik er héél erg tevreden over ben!

Mijn genre is redelijk breed, en wil dus zeker wel een beetje van alles kunnen spelen. Dat was soms een beetje moeilijk met die T75's, die klonken naar mijn mening soms nogal een beetje fel en krasserig. Op zich zeker geen slecht geluid, maar het plaatste de sound wel meer richting heavy metal, thrash metal en andere oudere soorten metal. Dat speel ik ook wel graag, maar niet altijd.

Met de 2 V30's in de plaats, klinkt mijn versterker nu veel "vetter". Meer mids, meer laag en minder hoog. Heel goed voor de meer modernere sounds.

Het is heel goed merkbaar dat ik 2 speakers combineer. Een V30 cab alleen zou voor mij persoonlijk iets te modderig klinken, terwijl in dit geval de mix met de 2 speakers een ideale balans geeft.
    De definitie en attack zijn goed hoorbaar door de T75's, terwijl de punch en de body van de V30's komen. Ze passen echt prachtig samen dus.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Het is heel goed merkbaar dat ik 2 speakers combineer. Een V30 cab alleen zou voor mij persoonlijk iets te modderig klinken, terwijl in dit geval de mix met de 2 speakers een ideale balans geeft.
    De definitie en attack zijn goed hoorbaar door de T75's, terwijl de punch en de body van de V30's komen. Ze passen echt prachtig samen dus.
    V30's modderig
    Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen ... Zijn de strakste speakers die ik ooit gehoord heb .

Afgezien daarvan kan ik het helemaal beamen: ik heb veel verschillende kasten en speakers gehoord. Bogner vond ik over het algemeen het lekkerste klinken. Beluisterd met V30's, G12-T75's, Greenback (reïssues) en het Bogner Ubercab met V30's en 75's in X. Die laatste was duidelijk het vetst! Wel een zeer 'moderne' klank, niet geschikt voor bijvoorbeeld blues of jazz, maar dan weer wel voor het oudere zware werk, zoals metallica of iron maiden om maar iets te nomen. Ook een potje stoner ala Foo Fighters met mijn 5150 klinkt zalig op dit cabinet.

Senior Member

Standaard

Foo Fighters en stoner, ik kan de link even niet leggen, sorry.

Iemand ervaring met Scumback speakers? Ik zou in de nabije toekomst graag een setje willen aanschaffen voor in m'n JCM800 1936 en ik zit te kijken naar de Greenbacks van (ik meen) 60 watt vermogen of zo. Iemand?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten