Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 253 van 341 EersteEerste ... 153203243251252253254255263303 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.521 t/m 2.530 van 3402
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    @ JZE: Dat is ook zo. Voor het geld kun je moeilijk een betere Telecaster kopen dan de Squier Classic Vibe!

@ Jan Janssen: Het ging mij niet om de relic (al ziet die er prima uit naar mijn ogen. Alleen de hals is een beetje, tsjah.. Apart zullen we maar zeggen). Ik had destijds een geluid in mijn hoofd dat ik zocht in een Telecaster. Allemaal dure gitaren geprobeerd, Fender CS, Rebelrelic, Haar, maar dat was het toch allemaal nét niet. Met deze Road Worn had ik een gitaar in mijn handen die de sound én feel had waar ik naar op zoek was. Daarom heb ik deze gitaar gekocht. Niet omdat het een relic is.
    Nu merk ik wel dat, doordat de gitaar dus minder lak heeft dan een gitaartje strak in een plastic laklaag, gitaren beter resoneren en als het ware een stuk 'houteriger' klinken. Dat geluid wat ik zoek in gitaren.
    Misschien is het onzin hoor, maar dan moet het haast toeval zijn dat veel gerelicte gitaren mij een stuk beter liggen (soundwise) dan strak in de lak gitaren.
    ...
    Oke,das tenminste een duidelijke uitleg...al ik zelf een tele bouw dan kleur ik ze met clou of een inktsoort en gebruik altijd cellulose lak. Ik geloof ook wel dat dat beter is dan zo`n plastic lak. Ik heb net een strat 2de hands gekocht zo`n made in china ding en die heeft toch een heel ander geluid...minder aanwezig en gedifinieerd...,

Die gaat trouwens weer in de verkoop....geen beter gitaar dan een tele....
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Ja inderdaad! Gewoon een beetje lak er overheen. Geen plastic!?
    Klinkt volgens mij stúkken beter.

En Tele's zijn het helemaal
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Zeker! Zonder tele ben je gewoon niet compleet als gitarist
    Goed verhaal trouwens Luke, mooi om te horen dat een gitaar zo goed kan bevallen. Dan weet je zeker dat ze niet zomaar weggaat

Jutter: Ziet er goed uit! Je hebt ook wel een mooie nerf vind ik, vrij symmetrisch en rustig, maar wel duidelijk te zien. Veel baja's vind ik zo weinig nerf hebben dat de body de kleur krijgt van custard.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Zeker! Zonder tele ben je gewoon niet compleet als gitarist
    Goed verhaal trouwens Luke, mooi om te horen dat een gitaar zo goed kan bevallen. Dan weet je zeker dat ze niet zomaar weggaat

Jutter: Ziet er goed uit! Je hebt ook wel een mooie nerf vind ik, vrij symmetrisch en rustig, maar wel duidelijk te zien. Veel baja's vind ik zo weinig nerf hebben dat de body de kleur krijgt van custard.
    Dank je! Ik zit steeds te zoeken uit hoeveel plankjes hout deze is gemaakt maar kan geen naatje vinden
    Het lijkt wel of deze uit 1 stuk hout is gemaakt....
    Opvallend is ook dat hij superlicht is.....

Standaard

Ga er maar van uit dat er door het midden een naad zit, dat is nagenoeg altijd. Dan zouden er als ik de foto's zo zie misschien nog onderaan (ergens halverwege de cutaway) en bovenaan (net over je slagplaat langs) nog eentje kunnen zitten. Dan is je body vierdelig, maar dat lijkt me misschien wat veel.
    Heb geen idee wat normaal is voor die dingen, maar boeiend. Hij ziet er lekker uit en als hij dan ook nog klinkt dan maakt het niks uit toch

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

De CS maakt nu ook meer luxe versies van de Cabronita lijkt het.
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

Damn, denk je net lekker in de tele's te zitten posten ze dit hierboven. Is m'n gas nog niet over
    Hoeveel telecasters moet je hebben voordat je er genoeg hebt, of bestaat dat niet "genoeg"

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Zonder dank, zonder dank
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Dan ik ook maar mijn nieuwe aanwinst erbij zetten:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

damn, en het zijn nog van die mooie two tones als ik me niet vergis.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten