Jeroen heeft mijn bod van 9999 helaas verwijderd.
Ghehe, blijkbaar heeft Marktplaats meer op met oplichters dan mensen die ze tippen van valse waar: "U kunt niet verder, uw e-mailadres is geblokkeerd."
Gelukkig heb ik emailadressen genoeg![]()
Smits, zoek je ruzie?
zou eigenlijk eens moeten uitzoeken of je marktplaats zelf niet kunt aanpakken
want het handelen in fakes is verboden (dus ook het aanbieden daarvan)
maw zij plaatsen de de ad, hosten die en vangen er poen voor
als er iemand illegale content op een site van mij zet ben ik verantwoordelijk
(kan 100 keer op m'n site zetten dat ik niet verantwoordelijk ben,pech,ben ik wel)
denk als gibson,fender,rolex ect marktpplaats zouden sewen het snel is afgelopen met deze praktijken
Zo werkt het niet. Het gaat er juist om of marktplaats 'genoeg' doet om deze handel van illegale spullen tegen te gaan. Alleen als marktplaats duidelijk verzaakt om op te treden tegen deze handel dan alleen kunnen zij aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
Zo werkt dat bijvoorbeeld ook op gitaarnet. Net zoals op marktplaats heeft gitaarnet een groot aantal gebruikers die op elk moment van de dag een bericht kunnen plaatsten op het forum. Je kunt niet verlangen dat een beheerder van een website elke bericht controleert voordat het gepost wordt op de website. Wat je wel kunt verlangen is dat er doormiddel van bijvoorbeeld moderaters toezicht wordt gehouden op de website. De berichten die niet door de beugel kunnen zullen dan moeten worden verwijderd en gebruikers die zich herhaaldelijk niet aan de regels houden kunnen dan een IP-ban of iets dergelijks krijgen.
Ze zijn dus wel degelijk aansprakelijk.Webwinkels aansprakelijk bij verkopen nepartikelen
ROTTERDAM – Verkoopsites als eBay kunnen aansprakelijk worden gesteld indien verkopers ze gebruiken om vervalste artikelen te verhandelen. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald in een zaak die was aangespannen door cosmeticafabrikant L’Oreal.
Dat meldt Reuters. L’Oreal eiste voor het Hof dat eBay verplicht zou worden advertenties te verwijderen waarin nagemaakte cosmeticaproducten werden aangeboden. L’Oreal werd hierbij door het Hof in het gelijk gesteld.
Volgens het Hof zijn verkoopwebsites als eBay verantwoordelijk voor de producten die via hun diensten worden aangeboden. Voorts kunnen zij financieel aansprakelijk worden gesteld indien ze redelijkerwijs hadden kunnen vermoeden dat aangeboden artikelen vervalst waren en daar niets tegen hebben gedaan.
De uitspraak kan grote gevolgen hebben voor niet alleen eBay, maar ook andere websites waarop artikelen door derden te koop worden aangeboden. Websites worden zodoende verplicht om zorg te dragen dat hun gebruikers geen inbreuk maken op intellectuele eigendommen middels het aanbieden van vervalste goederen.
In een reactie laat eBay weten dat het bedrijf de afgelopen jaren maatregelen heeft genomen om de verkoop van illegale spullen terug te dringen. Internetters hoeven niet bang te zijn dat het gebruik van eBay voor kopers of verkopers duurder zal worden door eventuele extra maatregelen die getroffen moeten worden, aldus het bedrijf.
Bron: ANP
Favorieten/bladwijzers