Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 69 van 107 EersteEerste ... 1959676869707179 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 681 t/m 690 van 1063
    Senior Member

Standaard

Waarom zou dit wel/niet werken?

http://link.marktplaats.nl/469083185

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

het zal best werken maar vet onhandig

Senior Member

Standaard

geluidstechnisch is dit beter dan een normale 4x12 omdat je hier alleen fasegerelateerde uitdovingen hebt in het verticale afstraalvlak ipv zowel horizontaal als vertikaal. Maar handig is anders.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe Bekijk bericht
    Maar handig is anders.
    Omdat je top er niet op past? Ik bedoel, dit past volgens mij beter in menig achterbak dan een 2bij2 4x12"-er.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe Bekijk bericht
    geluidstechnisch is dit beter dan een normale 4x12 omdat je hier alleen fasegerelateerde uitdovingen hebt in het verticale afstraalvlak ipv zowel horizontaal als vertikaal. Maar handig is anders.

Vraag me af of dit nu klets is of praktisch relevant. Geluid is immers drie dimensionaal. Bovenstaande lijkt mij een nogal simplistische uitleg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Vraag me af of dit nu klets is of praktisch relevant.
    Geen klets, maar in het geval van gitaarcabs, waarbij half opgeblazen speakers in een sinaasappelkist voor sommigen de voorkeur hebben, niet praktisch relevant
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

Senior Member

Standaard

Het ziet er vooral grappig uit..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie Bekijk bericht
    Geen klets, maar in het geval van gitaarcabs, waarbij half opgeblazen speakers in een sinaasappelkist voor sommigen de voorkeur hebben, niet praktisch relevant
    Uhm, nou ik vraag het omdat ik wle boeiend vind, maar ik begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt? Dat speaker placement in de box uitmaakt (in bijv. een hifi situatie) is duidelijk, mijn vraag is of dat uitmaakt bij een 4x12 , want welke idioot komt nu op het idee om 4 exact dezelfde speakers in een kast te stoppen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Uhm, nou ik vraag het omdat ik wle boeiend vind, maar ik begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt? Dat speaker placement in de box uitmaakt (in bijv. een hifi situatie) is duidelijk, mijn vraag is of dat uitmaakt bij een 4x12 , want welke idioot komt nu op het idee om 4 exact dezelfde speakers in een kast te stoppen?
    Als afstralingsgedrag zo irrelevant was dan zag je niet zoveel line arrays bij grote concerten. Maar of het ook interressant voor jou is zou ik uiteraard niet weten. Ik zou zeggen: neem eens een 2x12 en luister naar het verschil tussen de horizontale opstelling en de opstelling waarbij de speakers verticaal uitgelijnd zijn.

Standaard

Een PA systeem vergelijken met een 4x12 kast lijkt me iets te ver gezocht. Of het interessant is voor mij? Blijkbaar wel, anders vroeg ik het niet. Dus jij zegt dat je (blind) een verschil hoort tussen een 2x12 cab dat verticaal of horizontaal geplaatst is? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. HEb je iets van achtergrond informatie?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten