Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 866 van 1797 EersteEerste ... 3667668168568648658668678688769169661366 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.651 t/m 8.660 van 17961
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Vertrouw me maar op m'n prachtige bruine ogen dat er Chinese epiphones in de winkels hebben gelegen waarvan het sn geen voorloopletter had.
    Ik heb het hier al eerder over gehad ik zal eens kijken of ik die
    Post terug kan vinden.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Een post van mij van 17 september 2009.
    Dit ging in Posts hiervoor ook over een epi met een sn zonder voorloopletter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat er een andere producent is die wel "echte" epiphones maakt maar waar de afwerking gewoon een stuk minder van zijn of er is ergens anders op bezuinigd.

Laatst in een winkel een paar customs zien hangen die in mijn opzicht gewoon echt waren maar de diamond inleg zaten bij alle drie anders. Een ervan zat gewoon scheef. En deze komen straks/ooit op de tweedehands markt terecht en dan zal je zien dat ze hier weer terecht komen.

Misschien zijn het wel exemplaren uit de chinese muso fabriek maar nu op bestelling en (niet nauwkeurige) specificaties van epiphone.
    Dat verklaart dan meteen de lagere nieuwprijs, voordeel is dat als de maatspecificaties wel goed zijn voel je straks het verschil niet meer tussen de een en de ander.

Disclaimer:
    Bovenstaande is gebaseerd op vermoedens die ontstaan zijn na het optellen van ervaringen. Het is dus geen feit, misschien ook geen fictie.

Senior Member

Standaard

Ik geloof je helemaal hoor Mac *zeker nu ik die bruine ogen in het echt heb gezien... *
    Maar mij was het niet bekent. Ik had namelijk dat rijtje tot mijn beschikking.
    Hoe dan ook, de verkoper heeft het mis, het is dus geen Japanse Epiphone.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Ik geloof je helemaal hoor Mac *zeker nu ik die bruine ogen in het echt heb gezien... *
    Maar mij was het niet bekent. Ik had namelijk dat rijtje tot mijn beschikking.
    Hoe dan ook, de verkoper heeft het mis, het is dus geen Japanse Epiphone.
    Wanneer het een "echte" LP custom is zoals ik die heb gezien in 2009 dan heeft er geloof ik een stikker opgezeten waarop made in China stond. Of de verkoper het mis heeft durf ik niet te zeggen maar daaraan wil ik toevoegen dat ik nog geen epi custom uit 2009 ben tegengekomen die in Japan gemaakt zou zijn.

Senior Member

Standaard

Mja een Japanse LP met dit type headstock heb ik sowieso niet eerder gezien Daarbij zijn de Japanse Epiphone's hier op de tweedehands markt doorgaans 2 keer duur.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Wanneer het een "echte" LP custom is zoals ik die heb gezien in 2009 dan heeft er geloof ik een stikker opgezeten waarop made in China stond. Of de verkoper het mis heeft durf ik niet te zeggen maar daaraan wil ik toevoegen dat ik nog geen epi custom uit 2009 ben tegengekomen die in Japan gemaakt zou zijn.
    Die zijn er wel, maar dit zijn Elitist uitvoeringen en die hebben een kleinere headstock, met in plaats van een "open book" een klein bolletje.

Epi Customs worden in Japan ook gemaakt met een Gibson heastock, maar die zijn enkel bedoelt voor de domestic market.

Epiphone heeft de serienummeropbouw enige tijd geleden gewijzigd en er staan nu geen letters meer in het serienummer, enkel cijfers.

Overigens worden er nu ook Epiphones gemaakt in Indonesië.

Senior Member

Standaard

Nepiphonies. Meh.

Is dan niets meer écht tegenwoordig?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Die zijn er wel, maar dit zijn Elitist uitvoeringen en die hebben een kleinere headstock, met in plaats van een "open book" een klein bolletje.

Epi Customs worden in Japan ook gemaakt met een Gibson heastock, maar die zijn enkel bedoelt voor de domestic market.

Epiphone heeft de serienummeropbouw enige tijd geleden gewijzigd en er staan nu geen letters meer in het serienummer, enkel cijfers.

Overigens worden er nu ook Epiphones gemaakt in Indonesië.
    Als dat klopt bevestigd het ook wat ik zei en in 2009 al vermoedde.

Banned

Standaard

Deze is niet twijfelachtig., Zal ongetwijfeld een squier zijn, die nieuw ook iets in de richting van € 125 zal kosten, maar wat is ie rampzalig gerelliced. Heb nog nooit een gitaar gezien die door intensief gebruik op deze manier afgekloven is.

Dit is echt heel, heel erg dramatisch slecht gedaan.

http://link.marktplaats.nl/470813140

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Deze is niet twijfelachtig., Zal ongetwijfeld een squier zijn, die nieuw ook iets in de richting van € 125 zal kosten, maar wat is ie rampzalig gerelliced. Heb nog nooit een gitaar gezien die door intensief gebruik op deze manier afgekloven is.

Dit is echt heel, heel erg dramatisch slecht gedaan.

http://link.marktplaats.nl/470813140
    Ha ha gaan we weer beginnen Vind het best hoor hou het netjes oke? Hij is van mij

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten