Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 107 EersteEerste ... 1252606162636472 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 1063
    Senior Member

Standaard

@ Sanderltd: controleer voor de zekerheid even of die 280W-kast geen V30's heeft, en ook de andere.
    Het kan maar zo dat de vorige eigenaar er andere speakers in heeft gezet, en zelfs Marshall wil nog wel 's de verkeerde plaatjes op de achterkant v.d. kast schroeven.
    Welke speakers het best bij de 5150 passen, geen idee, heb je de Sheffield speakers wel 's geprobeerd?
    Ik heb ook wel 's gehoord dat Eddie zelf Greenbacks gebruikt.
    Je moet het zelf ondervinden....

En inderdaad, 16 Ohm is het best, omdat de amp dan het best z'n vermogen kwijt kan o.i.d.

@ Toneblo: Vlaardingen is me net wat te ver, bovendien moet ik mezelf beschermen tegen een GAS-aanval, want heb al 4 amps.
    Ik ben wel benieuwd naar de samples. Succes zaterdag!

Standaard

Check even de speakers zoals Henri ook al aangeeft, ik heb zelf een 280 watt gehad met t75's, en later nog een 280 met V30's.

Deze eerste gebruikte ik ook met een 5150 overigens, maar ben later overgestapt op de ENGL 4x12 standard met V60's.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Heb net beide speakerkasten opengemaakt en die van 280 watt is warempel inderdaad eentje met t75's!
    Beide kasten hadden dus exact dezelfde speakers, maar toch klonk de ene iets scheller dan de andere. (Zat misschien ook tussen de oren)

Ook merkte ik op dat heel wat schroeven in die schellere kast niet goed vastgedraaid zaten, dus dat heb ik nu opgelost. Nu ben ik wel redelijk tevreden over de sound. Maar ga dus eens op zoek naar 2 V30's...

Thanks!

Senior Member

Standaard

@ huisjes:
    No sweat, ik snap je wel man.
    Ik kom toch nog wel een keer richting jullie met spul..
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

@Sanderltd: Nieuwe (Chinese?) 75's zouden wellicht scheller kunnen klinken dan oudere die ingespeeld zijn.

@Toneblo: Ik hoop dat je me op de hoogte houdt, want ik ben stiekem best wel nieuwsgierig.

Ik denk wel dat het lastig voor je zou kunnen zijn om "voet aan de grond" te krijgen, omdat er al een gerenommeerd aantal gelijk(w)aardige amp-bouwers zijn, in en rondom NL, b.v. HOOK, CMW, en nog een paar in België, dacht ik?
    Je hebt de looks in ieder geval wel mee, de Challenger ziet er erg mooi uit.

Senior Member

Standaard

Heeft iemand enige info over de Hook silverstar 2X12? Ik heb er net 1tje te ruil aangeboden gekregen voor mijn bogner 4X12 maar info is schaars.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Heeft iemand enige info over de Hook silverstar 2X12? Ik heb er net 1tje te ruil aangeboden gekregen voor mijn bogner 4X12 maar info is schaars.
    Hook maakt prima cabs, maar niet beter of slechter dan Bogner. Ik zou zeggen dat je 4x12" (tweedehands) meer waard is gezien gelijke kwaliteit en wellicht slechtere naamsbekendheid van de Hook. Afgezien daarvan: luisteren is weten ...

Senior Member

Standaard

Een bijdrage ga ik zeker vragen gezien het verschil in 2dehands waarde. Net een foto toegestuurd gekregen en ik moet zeggen: Zo'n Hook ziet er erg sjiek uit! Zit 1 V30 en een G12H in.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Als ik 2 oude en 2 nieuwe(re) greenbacks in X-patroon (serie/parallel) wil zetten, maakt het dan nog in welke volgorde de speakers staan?

Ik heb dus 2 speakers in serie en dat 2x parallel. De ene serie zou dan oud > nieuw zijn en de andere nieuw > oud.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Als ik 2 oude en 2 nieuwe(re) greenbacks in X-patroon (serie/parallel) wil zetten, maakt het dan nog in welke volgorde de speakers staan?

Ik heb dus 2 speakers in serie en dat 2x parallel. De ene serie zou dan oud > nieuw zijn en de andere nieuw > oud.
    Ik krijg het gevoel dat je daar een urenlang theoretisch betoog over zou kunnen houden
    en dat als je het uiteindelijk aansluit het verschil niet te horen is.
    "In God we trust, all others pay cash."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten