Aight, hij is binnen en hij klinkt lekker. Lekker gedateerd, en laat die ouwe Dreverhaven daar nou net van houden. Momenteel heb ik er een synth doorheen gepropt die van zichzelf wat droog klinkt, prima combi, al zeg ik het zelf.
Aight, hij is binnen en hij klinkt lekker. Lekker gedateerd, en laat die ouwe Dreverhaven daar nou net van houden. Momenteel heb ik er een synth doorheen gepropt die van zichzelf wat droog klinkt, prima combi, al zeg ik het zelf.
Niet mijn laatste aanwinst, maar wel laatst er voor het eerst een min of meer serieuze opname mee gemaakt en ik ben er best te spreken over: een duet samson co2 condensator pijpjes.
Ik wilde met een nieuw bandje een simpele demo opnemen, live in de kleine woonkamer van de bassist. Ik had een verkeerde clamp voor mijn sm57 gekocht, dus helaas geen aparte snare mic. Mic opstelling voor de drums van glyn Johns, nooit eerder gebruikt, zonder afluistering opgesteld ahv aanwijzingen op youtube.
Ondanks dat de kleine ruimte was volgepakt met bas- en gitaarversterker en een zangmonitor, alles op normaal volume, heb ik met alleen die twee samsons plus nog een audix f14 voor de kick een heel respectabele drumsound over weten te houden.
Het setje voor 100 euro, haha als dat niet lache is!![]()
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Ik kan niet wachten tot mijn Samson kitje eindelijk binnen komt. Een zo'n pijpje en een zo'n bolle. Voor 58 euro bij Thomann. Jammer dat ze tot 30 augustus in backorder staan. Als ze goed zijn koop ik nog zo'n kit. Dan heb je vier mics voor 116, als dat niet super is.
@Peter, die Glyn Johns methode wil ik nog eens op een jazz drummer proberen. Heb er erg geschikte kickdrum mics voor (originele AKG D12, EV RE-20, ATM-25) en voor overheads zou ik een paar Rode NT-5's, Studio Project B3's of CAD M-179's kunnen gebruiken.![]()
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.
Daar ga je vast een mooie sound mee vangen!
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Tja, nu nog een jazz-combo vinden om op te nemen, en een goeie ruimte.
Jaren geleden kon ik nog af en toe terecht op het conservatorium in Rotterdam; heb daar ooit een opname gemaakt met alleen maar SM57's en 58's en een Korg D16 recorder; wat exciters spaarzaam gebruikt op de overheads, zang (SaraLee Vos, misschien wel bekend?) en piano en het uiteindelijke resultaat werd best goed ontvangen.
Ik vraag me ook af of die Studio Projects B3's nu niet overbodig zijn geworden door de aanschaf van m'n 2e CAD M-179. Allebei zijn het behoorlijk neutrale multi-pattern LDC's.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.
Een oude behringer intelligate xr 2000, erg handig voor bepaalde opnames.
Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com
Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com
Ik gebruik een gate altijd achteraf. Ik zet hem vaak op de kick, om de boel wat op te schonen en een mooier/strakker kickgeluid te krijgen. Werkt in sommige gevallen erg goed. Ook wil ik nog wel eens de toms gaten, ligt er maar net aan hoe de drummer zijn sound heeft. Als er keiharde hihat/snare op binnenkomt zet ik er wel eens een gate op.
Op de leadvocal zet ik ook vaak een zachte/subtiele gate om tijdens instrumentale stukken de geluiden van ademhaling wat weg te halen.
Maar soms gebruik ik helemaal geen gates en laat ik alles lekker zoals het opgenomen is. Verschilt per genre.
Favorieten/bladwijzers