Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
    Senior Member

Standaard

Nou niet echt, wat ik hem laat horen vind hij leuk, hij is wel wat rock-georienteerd.. Maar een echte mening of een echte smaak heeftie niet, kan ook niet anders als je nooit muziek luistert..

Maar dat is op zich een goeie, kan idd wel het e.e.a op een cdtje zetten!

@harald: Ik denk wel dat internet in zijn geval een zegen is, ik denk niet dat hij het vermogen heeft om zelf dingen uit te gaan zoeken. Maar hij heeft me al vaker verrast, dus..

Maar dat was idd erg moeilijk, dingen zelf uitzoeken.. Ik maak me er tegenwoordig er ook wel schuldig aan, tabs van internet, maar dat ligt ook aan het niveau wat ik nu speel, teveel noten, ik hoor het niet meer..

Filmen vind ik wel erg bruikbare tip, het zijn vaak de details die hij vergeet..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

Heb ook wel enige ervaring met Autisme en aanverwante stoornissen.
    Daar structuur een heel belangrijk gegevens is voor een autist is het werken met foto's of pictogrammen een duidelijk idee. Een beeld zegt meer dan vele woorden. Maak voor hem een oefenplan dmv van een pictogrammen schakeer deze in een juiste volgorde voorzien van een tijdslijn.
    Nog een tip: Bekende riedeltjes zoals het geluid van een overgaande telefoon, het starttoontje van de xbox of een game. werk zo,n riedeltje uit in een paar eenvoudige vingersettings en zo pakken het vaak zo op...vandaar uit kun je vaak al wel verder komen, daag hem ook uit een leuk geluidje uit z,n gitaar te toveren.

Member

Standaard

Misschien moet hij eens de rockband/guitar hero games kopen.

Daarmee leert hij een beetje ritme, maar vooral een resem muziek kennen.
    Waardoor hij bepaalde liedjes zou willen spelen en dus meer zal moeten leren.

Natuurlijk heb je ook de kans dat hij dit leuker zal vinden dan echt spelen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Tja, dat muziek luisteren is wel een probleem..
    .. maar onontbeerlijk voor de ontwikkeling van je maatgevoel en om toonvast te kunnen zingen/neurieen/fluiten.

Als je niet zuiver kan zingen en geen maatgevoel hebt is het kansloos IMHO.

Senior Member

Standaard

@dvp: hij heeft pas guitar hero gekocht en daar istie ook wel aardig mee bezig, ben daar persoonlijk niet zo'n fan van, maar misschien voor z'n ritmegevoel wel goed..

Hij blijft verbazend goed op ritme, als hij eenmaal weet hoe het moet, maar zelf timing verzinnen gaat nog erg moeilijk.. Heb het hem een paar keer zelf uit laten zoeken, maar dat gaat niet helemaal goed en loop je dus het risico dat hij de hele week het verkeerde oefent..

@wiltin: Pictogrammen gaat wat ver denk ik, dat had mijn vriendin ook al voorgesteld (vgz-begeleider), die gebruikt hij in het gewone leven ook niet, maar ik ben het er wel mee eens dat hij een visuele voorstelling moet hebben, dus, als gezegd, ga ik het filmen uitproberen.. Het is voor hem ook heel belangrijk dat hij als een volwaardig iemand behandeld wordt en daarbij komt dat hij ook nog 's vol aan het puberen is. Ik weet niet of hij het accepteert als ik met echte pictogrammen aankom... Evengoed bedankt voor de suggestie!

@ makaai: zingen? dat zie ik hem nog niet zo snel doen, laat 'm eerst maar leren spelen..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 1 juli 2011 om 12:39
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten