Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 838 van 1797 EersteEerste ... 3387387888288368378388398408488889381338 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.371 t/m 8.380 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Nou ja, illegale handel... ik vind dit meer iemand net als met die Chinese Gretsch, of die man met zowel spleetoog Gibson alsook spleetoog Fender. Gewoon particulieren die de gok hebben genomen en 'm nu in alle openheid als replica te koop zetten, dus de boel niet belazeren.
    Illegale handel vind ik meer wanneer iemand er 10 of 20 of meer van te koop aanbiedt, da's een handelaar. Dit is gewoon Jan of Kees die een plank verkoopt.

Vraag ik me wel eens af: zouden jullie MP ook zo rap tippen wanneer je broer, je buurman of een maat van je zo'n gitaar te koop zou zetten?
    Peter, we gaan dezelfde discussie niet weer opstarten.
    Het is inbreuk op een merkenrecht en vroeg of laat wordt er iemand mee beduveld.
    Het is verboden waar, ik verzoek je nu echt te stoppen met het telkens oprakelen van dezelfde discussie, want verboden is verboden.

Indien een vriend of kennis een dergelijke advertentie plaatst, spreek ik hem eerst persoonlijk aan en indien hij er geen gevolg aan geeft tip ik het ook gewoon bij MP.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    ....
    Illegale handel vind ik meer wanneer iemand er 10 of 20 of meer van te koop aanbiedt, da's een handelaar. Dit is gewoon Jan of Kees die een plank verkoopt.

Vraag ik me wel eens af: zouden jullie MP ook zo rap tippen wanneer je broer, je buurman of een maat van je zo'n gitaar te koop zou zetten?
    Ho ho Peter ! Waar ligt de grens ? Ik heb maar 2 goeie bloeddiamanten nodig om het tot voorjaar 2013 uit te zingen . Ben ik nou geen handelaar ?
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

Standaard

"Handel" of niet; zelfs als particulier kun je derden schade toebrengen door die rommel te verkopen.
    Een overeenkomst inzake nepspullen is absoluut nietig en ongeldig, in welke hoedanigheid je nu ook verkeert.

Senior Member

Standaard

Ik vind die 550 euro ook flink aan de prijs voor een neppert.
    Turn it up • Bring the noise

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Peter, we gaan dezelfde discussie niet weer opstarten.

Indien een vriend of kennis een dergelijke advertentie plaatst, spreek ik hem eerst persoonlijk aan en indien hij er geen gevolg aan geeft tip ik het ook gewoon bij MP.
    't Was ook niet de bedoeling de discussie weer op te starten hoor, maar ik gaf gewoon mijn mening: ik zou de man met rust laten. Je antwoord daarna is in elk geval consequent, hulde daarvoor.

Standaard

http://link.marktplaats.nl/460788678

Mooie gitaar, maar serienummer is verwijdert van de gitaar, wel bon aanwezig.
    Je zou haast denken dat deze gitaar is gestolen in het verleden, ik weet het is maar speculatie en waarschijnlijk is de huidige eigenaar geheel eerlijk bezig.

Maar toch als serienummers zichtbaar zijn verwijdert van objecten is het toch altijd oppassen geblazen.

Senior Member

Standaard

DE enige reden waarom mensen serienummers verwijderen is om de afkomst te verhullen (en dus is er nagenoeg altijd sprake van een strafbaar feit) in deze wel duidelijke dunkt me...
    Deze gitaar is idd ergens in de 29 jarige geschiedenis (er vanuitgaand dat ie idd uit '82 komt) gejat geweest! Zo te zien ook niet door een kenner, want het is een bogus-job geweest.. vast een of andere respectloze kuttekop die voor het snelle geld is gegaan.. Het hout is echt uitgediept en slecht, danwel niet 'gerepareerd' het is geen kwestie van snel schuren.. slechte zaak dit!! Je koop toch ook geen auto zonder chassisnummer?.. Te goeder trouw of niet.. het is een heet gitaartje wegblijven!!!!
    Laatst gewijzigd door wireman; 25 juni 2011 om 09:43
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    DE enige reden waarom mensen serienummers verwijderen is om de afkomst te verhullen (en dus is er nagenoeg altijd sprake van een strafbaar feit) in deze wel duidelijke dunkt me...
    Deze gitaar is idd ergens in de 29 jarige geschiedenis (er vanuitgaand dat ie idd uit '82 komt) gejat geweest! Zo te zien ook niet door een kenner, want het is een bogus-job geweest.. vast een of andere respectloze kuttekop die voor het snelle geld is gegaan.. Het hout is echt uitgediept en slecht, danwel niet 'gerepareerd' het is geen kwestie van snel schuren.. slechte zaak dit!! Je koop toch ook geen auto zonder chassisnummer?.. Te goeder trouw of niet.. het is een heet gitaartje wegblijven!!!!
    Maar met een bon lijkt het me niet dat hij gestolen is. Waarom zou iemand in godsnaam het serie nummer zo verwijderen???????
    Gibson Les Paul 1990, Wine Red, Fender 1951 Nocaster Customshop (2010 reissue, relic), Fender acoustisch, Samick strat, Marshall vs265

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door losjansen Bekijk bericht
    Maar met een bon lijkt het me niet dat hij gestolen is. Waarom zou iemand in godsnaam het serie nummer zo verwijderen???????
    Toevallig ben ik bij die gitaar gaan kijken (staat er al een tijdje op) en hoewel de gitaar hoogstwaarschijnlijk ooit gestolen is heeft deze meneer er idd een bon bij van de winkel waar ook duidelijk opstaat dat de gitaar gekocht terwijl er geen serienummer opstaat. Is daarbij een heerlijke gitaar die je voor weinig kan kopen alleen heb ik het niet gedaan omdat ik mezelf ken en die gitaar na 4 weken weer zat ben en dan wordt verkopen wat lastig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Senior Member

Standaard

Zo'n bon valt natuurlijk redelijk makkelijk te vervalsen....

Ik weet het niet hoor, vage shit...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten