Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Elixir snaren

Standaard Elixir snaren

Beste vrienden

Graag wist ik van iemand hier of hij al ervaring heeft met de snaren van Elixire ik heb ze voor het eerste in gebruik en vind dat ze wel wat tijd nodig hebben om in te spelen.
    Ik kon ook lezen dat ze voorzien zijn van een laag tegen oxidatie en dat ze langer mee gaan.

Even een reactie van iemand?.
    Laatst gewijzigd door CID-Gibson; 18 juni 2011 om 22:50

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik heb van horen zeggen dat ze erg goed zijn wanneer je zweterige handen hebt. Er zijn vast leden die dat kunnen onderschrijven. Ik zelf heb juist droge handen en sta nooit onder de lampen van een podium omdat ik slechts speel ter vermaak van mezelf en dan komen de zenuwen en het daarbij behorende klamme handen ook niet zo snel. Ik gebruik nu dadario maar ga binnenkort eens een Ernie ball setje proberen.

Standaard

Wat bedoel je met de tijd voor inspelen, dat het lang duurt voordat de rek eruit is? Daar heb ik namelijk nooit last van.
    Die coating zorgt er inderdaad voor dat ze langer mee gaan. Ik heb nooit echt zweterige handen, maar ook dan scheelt het veel.

Standaard

Ik weet of het gaat om de snaren voor de akoestische of elektrische, maar gebruik altijd elixir op m'n akoestische gitaar. Erg fijne snaren met een mooie heldere klank!

Wat bedoel je precies met inspelen? Als je daarmee telkens stemmen bedoeld; daar heb ik zelf geen problemen mee gehad. eigenlijk altijd was het; snaren erop, stemmen en dan later natuurlijk nog een paar keer bijstemmen, maar dat was niet lang ofzo, hooguit een paar dagen.

Ze spelen wel zwaarder dan 'normale' snaren; ze zijn iets stugger, iets dikker volgens mij. Dus voor soleren en bends kan ik me voorstellen dat het allemaal wat meer moeite kost.

Maar ik ben er zeker tevreden mee!

Standaard MAC we blijven de beste vrienden hoop ik?.

Ik speel ook niet op een podium, maar de man uit de winkel vertelde mij dat deze goed zijn, 6 jaren soldaad zijn heeft wat sporen in me nagelaten dus pak ik wel medicatie voor sommige dingen en zweet dan wel eens in mijn handen, maar MAC als je een naar iets van mij wil luisteren kom dan maar eens op mijn messinger upload ik je wat beste.

computerman@live.be

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik speel ook niet op een podium, maar de man uit de winkel vertelde mij dat deze goed zijn, 6 jaren soldaad zijn heeft wat sporen in me nagelaten dus pak ik wel medicatie voor sommige dingen en zweet dan wel eens in mijn handen, maar MAC als je een naar iets van mij wil luisteren kom dan maar eens op mijn messinger upload ik je wat beste.

computerman@live.be
    Ik zit helaas echt nooit achter mijn computer maar als je toevallig iets op YouTube hebt staan dan heel graag!

Standaard heb ik niet

Alleen op mp3 sorry

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timotio Bekijk bericht
    Ik weet of het gaat om de snaren voor de akoestische of elektrische, maar gebruik altijd elixir op m'n akoestische gitaar. Erg fijne snaren met een mooie heldere klank!

Wat bedoel je precies met inspelen? Als je daarmee telkens stemmen bedoeld; daar heb ik zelf geen problemen mee gehad. eigenlijk altijd was het; snaren erop, stemmen en dan later natuurlijk nog een paar keer bijstemmen, maar dat was niet lang ofzo, hooguit een paar dagen.

Ze spelen wel zwaarder dan 'normale' snaren; ze zijn iets stugger, iets dikker volgens mij. Dus voor soleren en bends kan ik me voorstellen dat het allemaal wat meer moeite kost.

Maar ik ben er zeker tevreden mee!
    Ik speel een elektrische gitaar beste, maar bedankt voor de info.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Heb je net een pm gestuurd.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Beste vrienden

Graag wist ik van iemand hier of hij al ervaring heeft met de snaren van Elixire ik heb ze voor het eerste in gebruik en vind dat ze wel wat tijd nodig hebben om in te spelen.
    Ik kon ook lezen dat ze voorzien zijn van een laag tegen oxidatie en dat ze langer mee gaan.

Even een reactie van iemand?.
    Er zit een heel dun laagje teflonachtige kunststof omheen.
    Mijn ervaring is dat ze een heel klein beetje minder sprankelend klinken dan kakelverse Slinky's (010) maar bij niet heel erg intensief gebruik veel langer
    die helderheid vasthouden.
    Voor een werkpaard waarbij je misschien wel wekelijks snaren wisselt kun je beter conventionele snaren kopen, maar voor een back up gitaar is het zeker een aanrader.
    Bij mij worden snaren om twee redenen gewisseld.
    De eerste is in geval van pure slijtage; als je teveel dunne plekken krijgt (en de snaar een soort van worstjesketting is) krijg je een mengelmoes van rare boventonen (de spanningsverdeling in de snaar is niet meer denderend gelijkmatig) en klinkt het brak.
    De tweede is in geval van (langzame) oxidatie. Bij minder vaak gebruikte gitaren zie je de snaren (zelfs in geval van regelmatig poetsen) langzaam verkleuren (G/B/E worden langzaam blauw/zwart). Het oppervlak verruwt en de snaar heeft ook geen uniform trilgedrag meer.
    Voor (weinig gebruikte) gitaren die dus in categorie twee vallen koop ik vaak elixir snaren. Die blijven makkelijk een jaar lekker klinken.

Als je maandelijks snaren wisselt ivm slijtage, zou ik al geen elixirs kopen.
    Als je snel wisselt omdat je door zweethanden snel dooie snaren hebt, dan is het zeker de moeite.
    Op mijn Jackson Dinky had ik het idee dat ze toch wat eerder slip gaven (teflon?), op een Strat ook (ik gebruik best wel veel windingen met normale snaren).
    Bedoel je met inspelen het ontstemmen; misschien is er inderdaad wat extra slip door de kunststof coating.

Gewoon een tijdje uitproberen
    Laatst gewijzigd door The Running Man; 18 juni 2011 om 23:56
    You bought a guitar to punish your ma...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten