Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 493 van 904 EersteEerste ... 393443483491492493494495503543593 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.921 t/m 4.930 van 9036
    Senior Member

Standaard

Ik vind als je, al dan niet perongeluk, aan een neppert ben gekomen en deze wilt verkopen, je het logo eraf haalt. Gwoon wegschuren en dan pas verkopen, dan ben je een eerlijke verkoper. Want er zijn namelijk genoeg (jonge) gitaristen die de real deal niet kunnen betalen en dus voor de ruigigheid zo'n fake willen.

Triest maat waar.

Dus wil je zo'n nepperd verkopen, logo eraf halen!
    Gibson, what else...?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    En laat het nu net over die (grote meerderheid van) mensen gaan die NIET eerlijk zijn.
    De "eerlijke" verkoper zou beter moeten weten en deze namaakspullen niet verkopen, of op zijn minst het logo ergens herkenbaar beschadigen. Ooit gaat deze gitaar weer de markt op en wordt hij wellicht verkocht als een "échte".
    Tuurlijk heeft deze verkoper de beste bedoelingen en is hij te goeder trouw, maar toch zou hij beter moeten weten.
    Ik heb al 15x gepost dat deze man in tegenstelling tot de honderden nepperds een eerlijke man is.

Senior Member

Standaard

De wereld wordt zolang ie draait al opgelicht. Leef ermee zou ik zeggen. Dacht je echt dat die scharrelkip ook echt heeft kunnen scharrelen? Of dat je werkelijk 10 jaar jonger wordt van die creme? Dat dat beeldje uit Thailand ook uit Thailand komt?
    Hou toch op.

Het is leuk om de rotte appels eruit te vissen. Maar iemand die iets verkoopt waarvan hij zegt dat het niet echt is, dat is JUIST een eerlijke adverteerder.

Dat je het produkt niet okee vindt is 1 maar verwar dat niet met de verkoper.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Ik vind als je, al dan niet perongeluk, aan een neppert ben gekomen en deze wilt verkopen, je het logo eraf haalt. Gwoon wegschuren en dan pas verkopen, dan ben je een eerlijke verkoper. Want er zijn namelijk genoeg (jonge) gitaristen die de real deal niet kunnen betalen en dus voor de ruigigheid zo'n fake willen.
    Wat een logica weer.
    Je bent eerlijk door gewoon te zeggen wat het is, niet door raar te gaan doen met schuurpapiertjes.

Als je voor de "ruigigheid" een fake wil omdat Fender te duur is, nou en? Wie ben jij om voor anderen uit te maken wat ze moeten? Cheer up mate.

Senior Member

Standaard

Hij zegt "ik vind" en niet, "hij moet". Voor de rest heeft hij daar net zo hard een mening over als jij en anderen. Jij zegt: nep kopen moet kunnen. Hij zegt: nep verkopen mag niet, en ik zeg: nep kopen om ruig te doen is zielig.

Als iemand eerlijk is, koopt hij zoiets ten eerste al niet. Maakt niet uit of er op andere vlakken ook massaal wordt opgelicht. Als dat de standaard gedachte is, is het erg gesteld. Dit is een gitaarforum, we moeten hier niet praten over scharrelkippen.

MS

Senior Member

Standaard

+1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De wereld wordt zolang ie draait al opgelicht. Leef ermee zou ik zeggen. Dacht je echt dat die scharrelkip ook echt heeft kunnen scharrelen? Of dat je werkelijk 10 jaar jonger wordt van die creme? Dat dat beeldje uit Thailand ook uit Thailand komt?
    Hou toch op.

Het is leuk om de rotte appels eruit te vissen. Maar iemand die iets verkoopt waarvan hij zegt dat het niet echt is, dat is JUIST een eerlijke adverteerder.

Dat je het produkt niet okee vindt is 1 maar verwar dat niet met de verkoper.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Want er zijn namelijk genoeg (jonge) gitaristen die de real deal niet kunnen betalen en dus voor de ruigigheid zo'n fake willen.

Triest maat waar.
    Niet alleen jonge, en niet alleen mensen die de real deal niet kunnen betalen, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Een maatje van me dacht me ook ooit voor de gek te kunnen houden met een Tele-custom van Squier; hals wat opgeschuurd, decal erop, andere tuners, enige ding dat hij niet overwogen had waren Wide Range Buckers, en dat is nu net wat voor mij een Tele Custom een Tele Custom maakt.

Anyhoe, 't ging om het verschil tussen A & B kwaliteit toch niet kunnen onderscheiden, in dit geval een lucky yes dus, terwijl de dude gemakkelijk eenmaal per maand the real deal zou kunnen kopen.

Het is kinderachtig, vind ik ook, maar ach..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Hij zegt "ik vind" en niet, "hij moet". Voor de rest heeft hij daar net zo hard een mening over als jij en anderen. Jij zegt: nep kopen moet kunnen. Hij zegt: nep verkopen mag niet, en ik zeg: nep kopen om ruig te doen is zielig.

Als iemand eerlijk is, koopt hij zoiets ten eerste al niet. Maakt niet uit of er op andere vlakken ook massaal wordt opgelicht. Als dat de standaard gedachte is, is het erg gesteld. Dit is een gitaarforum, we moeten hier niet praten over scharrelkippen.

MS
    Volgens mij lees je slordig,
    Ik zeg niet dat verkopen moet kunnen, ik zeg, het gebeurt. Ik ben redelijk terughoudend over het algemeen in morele vingertjes of mensen als "zielig" wegzetten.

Wat is er zo moeilijk aan het concept eerlijk?

Senior Member

Standaard

Ik vind het een vrij duidelijk concept. Heb je geld, koop je een Fender. Heb je minder te spenderen, koop je een Squier en neem je er vrede mee dat dat een Squier is. Heb je minder te spenderen en koop je een Squier met een Fender logo erop "om met de grote jongens mee te doen", is dat zielig.

Het verkopen gebeurt, maar daarom kan het nog niet. Zo'n gitaar moet bijgehouden worden indien de fout al gemaakt is om ze te kopen, niet verder het circuit ingeduwd onder deze vorm met dit logo, wat bijna om oplichting op een verder moment vraagt, los van het feit dat het logo strafbaar is.

Wat is daar nou eigenlijk zo moeilijk aan idd...

De ad is intussen trouwens terecht van Marktplaats gehaald. Ik wed dat ik niet de enige was die die zooi gerapporteerd heeft.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 11 juni 2011 om 15:38

Senior Member

Standaard

Al dat moeten en veroordelen... het lijkt goddorie wel een communistische rechtstaat op Maoistische leest geschoeid

Zolang mensen maar een beetje lol in dit korte leven hebben vind ik het allemaal prima.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten