Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
    Senior Member

Standaard

De amerikaanse vervoerders doen rare dingen met hun tarieven de laatste 2 jaar.
    Het was altijd rond de 125 dollar maar nu rekent UPS 325 fully insured en Postal Service 150 dollar met 650 max insured.

Je ziet nu vaker dingen met 4/500 dollar shipping. En daar komt dan weer de invoertax bovenop. Ja, zeggen ze dan, de dollar staat laag....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dan heb je geen verzekering. Kan ook, maar ik vond het wel waard voor een gitaar van over de €1300.-
    Achjoh, meestal verzenden Powersellers via eBay voor $70 via FedEx of DHL, en dan lijkt het me stug dat je $230 aan verzekeringen moet betalen.

Senior Member

Standaard

De gitaar die as we speak onderweg is naar IJmuiden is voor $130,- volledig verzekerd met Fedex verstuurd. Ze was ook niet zo heel duur dus dat scheelt natuurlijk ook.
    Nou maar hopen dat de douane er een beetje voort mee maakt hier

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epiphoneee Bekijk bericht
    Achjoh, meestal verzenden Powersellers via eBay voor $70 via FedEx of DHL, en dan lijkt het me stug dat je $230 aan verzekeringen moet betalen.
    Verzendkosten en verzekering zijn heel verschillende dingen en hebben niets met elkaar te maken qua prijs. Een diamantje van een paar gram kost geen drol om te verzenden, maar is heel duur in de verzekering. Een zak zand krijg je voor drie kwartjes verzekerd, maar kost een vermogen om te versturen.

Verzenden is omvang en gewicht, verzekeren gaat over de waarde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Ik heb de hele tijd Amerikanen over de vloer, zo nu en dan brengen ze wel iets mee en dat wordt dan "vergeten".

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Ik heb de hele tijd Amerikanen over de vloer, zo nu en dan brengen ze wel iets mee en dat wordt dan "vergeten".
    haha, awesome!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Standaard

Denk er wel over om een gitaar uit LA te halen aankomende vakantie. Dit doe ik alleen als er een mogelijkheid is om de gitaar als handbagage mee te nemen. Hoe groot ie die mogelijkheid. En als ik hier nou een factuur kan regelen voor de gitaar die ik wil kopen.. Zo kan ik toch de douane omzeilen?

Senior Member

Standaard

Gewoon de waarde laten verlagen, heb ik al 6 keer gedaan en ipv 3-400 euro inklaring btw etc betaalde ik iedere keer ONDER de 100 euro.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_Ajax Bekijk bericht
    Denk er wel over om een gitaar uit LA te halen aankomende vakantie. Dit doe ik alleen als er een mogelijkheid is om de gitaar als handbagage mee te nemen. Hoe groot ie die mogelijkheid. En als ik hier nou een factuur kan regelen voor de gitaar die ik wil kopen.. Zo kan ik toch de douane omzeilen?
    Die mogelijkheid is vrij groot mits je een beschaafde koffer of gigbag hebt.
    In principe is er een regeling voor in de VS; ik kreeg destijds een documentje mee van Guitar Center NY die ik moest laten zien als men op het vliegveld moeilijk zou doen over het vervoeren van een instrument als handbagage.

Bij KLM deden ze overigens niet moeilijk hoor,ik liep met rugzak en gitaar als handbagage vrolijk verder. Neem op het vliegveld aldaar ook even de moeite om je sales tax terug te vorderen,scheelt ook weer.

Op Schiphol blijft het een gok; uiteraard zou ik even een bonnetje of iets dergelijks regelen hier in NL (al heb ik dat niet gedaan).
    Ik heb eerst even na de landing rustig een bakkie gedaan een ruim een half uur later mijn koffer opgepikt. Iedereen van mijn vlucht was al langs de douane en ik liep vrolijk mee met de mensen die uit Parijs kwamen aangevlogen (stond geen controle meer).

Succes

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_Ajax Bekijk bericht
    He Dennis . Ik herinner me van m'n vader dat die tijdens een van z'n zakenreizen ( wel al ff geleden , dat wel ) nieuw 2 Martins had gekocht ( 6 - en 12 snaar ) en hij heeft toen 2 ouwe koffers in een pawnshop gevonden en ze daarin vervoerd . Geen invoerrechten . De originele hardshells die bij gitaren zaten heeft ie een volgende keer weer meegnomen .

Kan best dat je daar tegenwoordig niet mee wegkomt maar ik herinnerde me het voorval dus ....
    Good Luck !
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten