Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 817 van 1797 EersteEerste ... 3177177678078158168178188198278679171317 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.161 t/m 8.170 van 17961
    Senior Member

Standaard

In het belang van de discussie copy/paste ik hier even de posts uit het andere onderwerp.

Spirit:
    zo ver buiten de deur hoef je het niet te zoeken.
    http://link.marktplaats.nl/454441411
    Met citaat reageren

SantaX
    Bij die heb ik mijn twijfels. De body lijkt ongelakt en het statement dat het handschrift van Leo Fender is wil ik hem wel eens zien bewijzen, zeker met serienummer 7610. Denk dat Leo toen wel klaar was met halsjes tekenen. Dan valt het me op dat de fender decal wel heel erg groot is. Vind het ook een erg rare advertentie trouwens. Zo een gitaar en dan 4 regels op marktplaats? Lijkt me sterk. Maar: toegegeven, ik heb nog nooit een telecaster van 54 van dichtbij gezien. Iemand anders die er wel iets van weet een lichtje hierop misschien?

Edit nog: en de body lijkt geen verkleuring te hebben en zonder een krasje? Nee, mijn fake-alarm gaat af.
    SantaX
    Ja, weet redelijk zeker dat het een fake is.
    Serial 1000 to 5300 = 1952 to 1954
    Serial: 0001 to 6000 = 1954
    http://www.guitarnucleus.com/fenderserial.html
    Spirit
    Ik heb hier het "The Fender Telecaster" van A.R. Duchosseoir boek voor mijn neus, en daar staat in:
    1954
    4 digits under the 6000 stamped on bridge plate
    óf
    4 digits under the 10000 stamped on neckplate

De kleur is volgens mij gewoon blond. En met het handschrift van Leo word volgens mij Tadeo Gomez (TG) bedoeld.

Ik durf het niet te zeggen dat ie fake is, het zo zomaar the real deal kunnen zijn.
    SantaX
    Ah, dan moet ik het terugnemen wat ik zei. Dat boek heb ik niet Noch het verstand ervan om het met zekerheid te zeggen
    Spirit
    Wacht maar met dat terugnemen. Zit net de foto's nog eens goed te bekijken en de "" voor en na "telecaster" ontbreken in het logo.
    Als je zo'n gitaar koopt, moet je de eigenaar gewoon vragen de gitaar ter plekke open te mogen schroeven. Mag dat niet zou ik toch wat achterdochtig worden.

(@mods de copy paste is zodat men niet steeds hoeft te switchen naar het andere topic, ik hoop dat het geen probleem is, maar anders haal het gerust weg. Niet ertoedoende posts heb ik weggelaten.)

Edit nog: ze heeft nog een advertentie: http://link.marktplaats.nl/454445406
    Ik vind het daar vreemd dat de hals gestempeld is.

Senior Member

Standaard

In die eerste advertentie wordt ook met geen woord gerept over Fender, alleen "originele Telecaster" wordt er gezegd.....
    In de 2e advertentie neemt ie wel het woord "Fender" in de mond.

Ik vind het ook vreemde ads.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    In die eerste advertentie wordt ook met geen woord gerept over Fender, alleen "originele Telecaster" wordt er gezegd.....

Bij het merk staat wel Fender. Vlak onder de foto.

Senior Member

Standaard

Er staat in de adv. wel "het handschrift van Leo Fender" Je mag dus aannemen dat het om een orginele Fender gaat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Er staat in de adv. wel "het handschrift van Leo Fender" Je mag dus aannemen dat het om een orginele Fender gaat.
    Zou evengoed een opzettelijk vage aanprijzing kunnen betreffen , lijkt mij . Ik heb er geen verstand van ( van Fenders , bedoel ik ) , maar gevoelsmatig zeg ik dat 't , nou ja , 'vaag ' klinkt .
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

Senior Member

Standaard

Het is gewoon fake hoor. Op zo'n gitaar kan alle hardware vernieuwd zijn maar die rod plug zegt, ik kom niet uit een Fender fabriek.
    Afgezien dat het patentnum. in de ashtray er anders uitziet bij een origineel.

Zo'n gitaar moet 30.000 opbrengen en zal door een koper minitieus bestudeerd worden, hoe dacht je daar mee weg te komen, kwajongen!

Senior Member

Standaard

Allen Fender maakt telecasters (de uitvinder)....alle andere is namaak en geen telecaster...

Een lada is ook een auto en heeft net als mercedes alle kenmerken van een auto....als ik op die lada een mercedes embleem plak wordt het nog steeds geen mercedes....
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het is gewoon fake hoor. Op zo'n gitaar kan alle hardware vernieuwd zijn maar die rod plug zegt, ik kom niet uit een Fender fabriek.
    Afgezien dat het patentnum. in de ashtray er anders uitziet bij een origineel.

Zo'n gitaar moet 30.000 opbrengen en zal door een koper minitieus bestudeerd worden, hoe dacht je daar mee weg te komen, kwajongen!
    Er kwamen natuurlijk wat onderlinge afwijkingen voor in die tijd, en de toets zou een paar keer opnieuw geradiust kunnen zijn. Dat strookt dan alleen niet met hoe de gitaar er verder uit ziet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Er kwamen natuurlijk wat onderlinge afwijkingen voor in die tijd, en de toets zou een paar keer opnieuw geradiust kunnen zijn. Dat strookt dan alleen niet met hoe de gitaar er verder uit ziet.
    Is dat zo?
    Duik dan maar eens een foto op van een oude tele waarbij de plug door loopt in de toets en ik geef je gelijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Is dat zo?
    Duik dan maar eens een foto op van een oude tele waarbij de plug door loopt in de toets en ik geef je gelijk.
    Kijk maar eens hoe dicht de stelschroef hier op het fretboard zit, meestal zit ie een stuk lager, dus waarom zou dat met de plug niet kunnen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten