In zo'n geval zou ik hem zeggen: stiller of stoppen ... Cru, leuk is anders, maar op den duur zet iedereen zich steeds luider en wint diegene met de luidste versterker of degene die het minst om z'n oren geeft. Een degelijke muzikant met ervaring zal zoiets niet persoonlijk nemen, en zijn volumeknop met plezier naar beneden doen, omdat hij weet dat de anderen dan ook met meer plezier luisteren.Ja en neen. Eerder werd aangehaald dat de geluidstechnieker dan gewoon een XLR'tje moet pluggen, maar uiteindelijk heeft een microfoon ook gewoon een XLR-plug, en gitaarversterkers geven vaak totaal geen problemen qua monitoring & feedback.
't Is simpel: smijt alle technische brol weg, en zorg dat je op die manier al een goede 'monitoring' hebt. Als je bassist te luid staat, is hij 't probleem.





Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers