Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 90 van 104 EersteEerste ... 40808889909192100 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 891 t/m 900 van 1037
    Senior Member

Standaard

Tja, voor hetzelfde geld was er helemaal geen windvlaag geweest, en was dat hek niet omgewaaid. In dat geval hadden ze er ook niet van geleerd. Je wordt wijs door schade en schande denk ik dan maar.

Die hekken stonden in kunststof blokken, die normaal gesproken van beton zijn, dus idd "roadie friendly". Ik ga ervan uit dat als er betonnen blokken waren gebruikt, de hekken niet waren omgewaaid.

Senior Member

Standaard

Ach het kan ook het publiek zijn die de kisten omtrekt. Ik kan me nog 1 voorval herinneren bij Volumia waar een jochie van 3 vuisten hoog (jaar of 8 ) de speakers in aan het klimmen was tijdens de pauze. Ik zag het gelukkig en kon hem eruit vissen voor het mis ging, maar ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren zoals hij zich optrok aan die kasten. Moeders vond het overigens allemaal geweldig dat haar zoontje die speakers op klom en ik geloof dat ik me niet zo druk moest maken. Even het gevaar van omvallen daargelaten, als we het geluid op normaal volume hadden gezet dan had ie nu nog piepende oren.

Senior Member

Standaard

Sinds een tijdje hebben wij een min-of-meer vaste geluidsman en dat is erg fijn. Die gast heeft echt een passie voor geluid (en ADHD :P ) en doet het altijd erg goed. Vaak neemt hij het optreden ook op op z'n laptop zodat we het later nog een terug kunnen horen. Omdat ik in een band speel met veel effecten, 4 backing vocals etc. vindt hij het een uitdaging om ons te mixen dus ja, helemaal prima
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Tja, voor hetzelfde geld was er helemaal geen windvlaag geweest, en was dat hek niet omgewaaid. In dat geval hadden ze er ook niet van geleerd. Je wordt wijs door schade en schande denk ik dan maar.
    Tja, voor hetzelfde geld stonden er wel mensen onder ...
    Zo'n kleine foutjes worden vaak voor lief genomen, maar het gaat ook vaak mis:
    http://www.112groningen.nl/Groningen...tstellage.html
    http://www.youtube.com/watch?v=CLhr6...eature=related
    http://www.nu.nl/buitenland/2299434/...-duisburg.html
    http://www.ron-crane-scales.com/Stag.../accidents.asp

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JER00N Bekijk bericht
    Sinds een tijdje hebben wij een min-of-meer vaste geluidsman en dat is erg fijn. Die gast heeft echt een passie voor geluid (en ADHD :P ) en doet het altijd erg goed. Vaak neemt hij het optreden ook op op z'n laptop zodat we het later nog een terug kunnen horen. Omdat ik in een band speel met veel effecten, 4 backing vocals etc. vindt hij het een uitdaging om ons te mixen dus ja, helemaal prima
    Gewoon een lid van de band en als zodanig mee omgaan,lijkt mij prima

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Gewoon een lid van de band en als zodanig mee omgaan,lijkt mij prima
    Goede instelling. Sowieso, ik ken het gebeuren van twee kanten en ik ben me er heel goed van bewust dat de mensen om je heen, die de boel opbouwen, het geluid doen per facto belangrijker zijn dan de band. Je moet die mensen een hand geven na je optreden. Zij hebben ervoor gezorgt dat je kunt spelen. Bouw je daar een goede relatie mee op, dan zul je zien dat je meer klaar krijgt en dat je meer plezier hebt. Uiteindelijk wint iedereen daarmee.

Als stagehand voor toch wel grote bands in de theaters vond ik het altijd leuk om te kijken hoe de artiesten waren. Het verschil is groot, maar je merkt het verschil tussen de mensen die zelf nooit echt gewerkt hebben en de mannen/vrouwen die er voor geknokt hebben. Zelfs in 1 band kan het verschil gigantisch zijn.

Noem niet graag namen als het negatief is, maar ik heb het meegemaakt dat de zanger van een wereldberoemde band in Nederland (Lol) zichzelf zo belangrijk vond dat hij de bouwers geen blik waardig gunde. De gitarist en toetsenist van die band kwamen gezellig mee kisten slepen en auwhoeren. Sterker nog, ze boden hun excuses aan voor de zanger. Band is niet veel later ook elkaar gevallen.

Moderator

Standaard

Gisteren weer ff een hele goede ervaring gehad met techs bij Radio West.

Vooraf netjes handje, voorstellen, etc. De hoofdtech kende ook onze naam en dat gaf al het idee dat hij wist wie hij kon verwachten en dat hij dus al wat huiswerk had gedaan.
    Toen kregen we een hele korte uitleg over hoe 't programma verder ongeveer zou gaan lopen met studio-wissel van de presentatoren, het opruimen van band voor ons, opbouwen en soundchecken van onze shit, etc...
    En we werden richting de dranken verwezen .

Bij soundchecken werd zoals altijd eerst drums (cajon + paar bekkentjes) gedaan. Dat nam hij echter meteen kort op zodat onze drummer kon luisteren hoe 't klonk en eventueel nog wat kon bijsturen.
    Daarna met z'n drieen wat gespeeld en ook dat nam hij op om door ons te laten beoordelen.
    W hebben wel meegemaakt dat een geluidstech de band niet die optie (en daarmee een bepaalde tevredenheid/zekerheid) gaf... scheelt echt.

Uiteindelijk 4 nummertjes in dat programma gespeeld en toen we 't in de auto terugluisterden prima tevreden met 't geluid
    (de slordigheidjes lagen bij ons ).
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Standaard

Nette tech, en zo hoort het natuurlijk ook.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Moderator

Standaard

Ook los van die tech(s) hele prettige lui bij die organisatie.
    Voor- en achteraf echt lekker de tijd voor een gezellig lulpraatje en zo.

Je stuit ook al rap op wat interbreeding in de (haagse) muziekscene. Allemaal lui die je eigenlijk al kent (of half kent) van andere evenementen en organisaties die daar ook door de gangen zwerven .
    Dat maakt 't ook al snel vertrouwd en gezellig.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Dat maakt 't ook al snel vertrouwd en gezellig.
    De basis voor een geslaagd optreden. Han gaf het eerder al aan, muzikanten presteren als ze zich goed voelen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten