Custom by Matsumoku Strat, early 70's
![]()
Custom by Matsumoku Strat, early 70's
![]()
Ik heb er ook eentje gehad, vorig jaar verkocht naar Zweden, een mapleglo 4001 stereo. Prima ding, doorlopende hals, eigenlijk beter inelkaar gezet dan z'n Ibanez broertje. Die had namelijk een bolt-on neck. Mocht je de jouwe ooit eens kwijt willen dan heb ik mogelijk wel interesse, heb wel een beetje spijt van de verkoop van de mijne.
Custom schijnt voornamelijk of gedeeltelijk bij Matsumoko gebouwd te zijn, en is/was vooral bekend en geliefd om de werkelijk zeer goede replica Fender-bassen.
OKeee bedankt voor de info, het zijn inderdaad een goede replica naar mijn idee.de bas zal echter nooit weg gaan en ook mogen, (familiestuk)
![]()
En weer OT:
mijn knutselstrat heeft de laatste tijd weer wat aanpassingen ondervonden,
zo zijn de volume en toonknoppen aangepast, naar vintage dingen
en zijn de select by emg elementen vervangen door een setje gebundelde single coils, de orginele die in de gitaar zaten, dus dat is nu een humbucker,
en een nieuw element van Swing elements, die overigens te splitten ismet een extra schakelaartje
Resultaat:
![]()
Dit zijn de stratocasters die bij mij thuis staan. De blauwe is een squier(van mij vader) en de wit rode is een zelfbouw die van mijzelf is. img[img
img
Uploaded with ImageShack.usimg
Omdat ik een telecasterman ben, heb ik vandaag maar besloten mijn stratocaster om te bouwen naar een tonemonster.
Twee extra DPDT schakelaartjes voor fase & serie-parallel, dus de mogelijkheden zijn
Fase uit, Serie uit: gewoon standaard stratocaster geluiden (neck/neckmid parallel/mid/midbrug parallel/brug)
Fase uit, Serie aan: neck/neck/neckmid serie/midbrug parallel in serie met neck/neckbridge serie)
Fase in, Serie uit, gewoon standaard stratocaster, met geïnverteerde middenpickup,dus (neck/neckmid parallel uit fase/mid/midbrug parallel uit fase/brug)
Fase in, Serie in: neck/necl/neckmid serie uit fase/midbrug parallel uit fase, in serie met neck/neckbridge serie
Volgende stap is de brughumbucker splitbaar maken, en dan met een 3way switch zo maken dat ik ze kan schakelen als singlecoil/humbucker (beide spoelen in serie)/MMstyle (beide spoelen in parallel)
Here en Strat freaks,
Bij toeval is mij een L-serie Strat ik de schoot geworpen. Nu ben ik zelf gitaar bouwer en fixer, dus ik kan er wel wat mee. Ik heb echter één probleem: Ik heb geen spuitkabine om de orginele lak te herstellen. De gitaar is in perfecte staat, maar een 1 of andere dwaas heeft hem ooit zwart gespoten. en natuurlijk wil ik hem weer in sunburst hebben. Verder heeft de gitaar alle oude onderdelen er nog op zitten. De hals is echt (met datum), maar ook overgespoten (heel zonde), Fretboard is geweldig Brazilliaans pallisander en super mooi.
Heeft iemand advies?
Bovenstaande foto's zijn van de L-serie strat. Ik heb de boeken er nog maar eens op nageslagen, en het is een echte. Vooral de dikte van de toets is een teken van echtheid. Verder zijn de elementen ook echt, evenals de potmeters. De Kluson Delux mechanieken zijn de juiste, en de hals komt overeen met serie nummer.
p.s. de lak is echt verschrikkelijk. Deze moet volgens mij gewoon afgebeten worden, en opnieuw met de juiste nitro-cellulose gespoten worden. Dat ruikt tenminste lekker, en laat het prachtige hout tot zijn recht komen.
Laatst gewijzigd door Thomas Vaneman; 2 juni 2011 om 22:01
Favorieten/bladwijzers