Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 423 van 593 EersteEerste ... 323373413421422423424425433473523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.221 t/m 4.230 van 5928
    Senior Member

Standaard

Custom by Matsumoku Strat, early 70's

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Custom by Matsumoku Strat, early 70's

Hier staat een Custom basgitaar in rickenbacker vorm, maar daar is geen informatie haast over te vinden.. weet u misschien iets meer van custom af? ik ben wel benieuwd aangezien die basgitaar niet tegenvalt opzich
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Overigens wat mij opviel: telecaster spelers zijn wel allemaal toffe gasten.

Volleerd Havist

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van johanb Bekijk bericht
    Hier staat een Custom basgitaar in rickenbacker vorm, maar daar is geen informatie haast over te vinden.. weet u misschien iets meer van custom af? ik ben wel benieuwd aangezien die basgitaar niet tegenvalt opzich
    Ik heb er ook eentje gehad, vorig jaar verkocht naar Zweden, een mapleglo 4001 stereo. Prima ding, doorlopende hals, eigenlijk beter inelkaar gezet dan z'n Ibanez broertje. Die had namelijk een bolt-on neck. Mocht je de jouwe ooit eens kwijt willen dan heb ik mogelijk wel interesse, heb wel een beetje spijt van de verkoop van de mijne.

Custom schijnt voornamelijk of gedeeltelijk bij Matsumoko gebouwd te zijn, en is/was vooral bekend en geliefd om de werkelijk zeer goede replica Fender-bassen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Ik heb er ook eentje gehad, vorig jaar verkocht naar Zweden, een mapleglo 4001 stereo. Prima ding, doorlopende hals, eigenlijk beter inelkaar gezet dan z'n Ibanez broertje. Die had namelijk een bolt-on neck. Mocht je de jouwe ooit eens kwijt willen dan heb ik mogelijk wel interesse, heb wel een beetje spijt van de verkoop van de mijne.

Custom schijnt voornamelijk of gedeeltelijk bij Matsumoko gebouwd te zijn, en is/was vooral bekend en geliefd om de werkelijk zeer goede replica Fender-bassen.
    OKeee bedankt voor de info, het zijn inderdaad een goede replica naar mijn idee. de bas zal echter nooit weg gaan en ook mogen, (familiestuk)

En weer OT:

mijn knutselstrat heeft de laatste tijd weer wat aanpassingen ondervonden,
    zo zijn de volume en toonknoppen aangepast, naar vintage dingen

en zijn de select by emg elementen vervangen door een setje gebundelde single coils, de orginele die in de gitaar zaten, dus dat is nu een humbucker,

en een nieuw element van Swing elements, die overigens te splitten is met een extra schakelaartje

Resultaat:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Overigens wat mij opviel: telecaster spelers zijn wel allemaal toffe gasten.

Volleerd Havist

Standaard

Dit zijn de stratocasters die bij mij thuis staan. De blauwe is een squier(van mij vader) en de wit rode is een zelfbouw die van mijzelf is. img[img

img

Uploaded with ImageShack.usimg

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Omdat ik een telecasterman ben, heb ik vandaag maar besloten mijn stratocaster om te bouwen naar een tonemonster.

Twee extra DPDT schakelaartjes voor fase & serie-parallel, dus de mogelijkheden zijn

Fase uit, Serie uit: gewoon standaard stratocaster geluiden (neck/neckmid parallel/mid/midbrug parallel/brug)
    Fase uit, Serie aan: neck/neck/neckmid serie/midbrug parallel in serie met neck/neckbridge serie)
    Fase in, Serie uit, gewoon standaard stratocaster, met geïnverteerde middenpickup,dus (neck/neckmid parallel uit fase/mid/midbrug parallel uit fase/brug)
    Fase in, Serie in: neck/necl/neckmid serie uit fase/midbrug parallel uit fase, in serie met neck/neckbridge serie

Volgende stap is de brughumbucker splitbaar maken, en dan met een 3way switch zo maken dat ik ze kan schakelen als singlecoil/humbucker (beide spoelen in serie)/MMstyle (beide spoelen in parallel)

Standaard Fender '65 L-series Strat

Here en Strat freaks,

Bij toeval is mij een L-serie Strat ik de schoot geworpen. Nu ben ik zelf gitaar bouwer en fixer, dus ik kan er wel wat mee. Ik heb echter één probleem: Ik heb geen spuitkabine om de orginele lak te herstellen. De gitaar is in perfecte staat, maar een 1 of andere dwaas heeft hem ooit zwart gespoten. en natuurlijk wil ik hem weer in sunburst hebben. Verder heeft de gitaar alle oude onderdelen er nog op zitten. De hals is echt (met datum), maar ook overgespoten (heel zonde), Fretboard is geweldig Brazilliaans pallisander en super mooi.

Heeft iemand advies?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Vaneman Bekijk bericht
    Here en Strat freaks,

Bij toeval is mij een L-serie Strat ik de schoot geworpen. Nu ben ik zelf gitaar bouwer en fixer, dus ik kan er wel wat mee. Ik heb echter één probleem: Ik heb geen spuitkabine om de orginele lak te herstellen. De gitaar is in perfecte staat, maar een 1 of andere dwaas heeft hem ooit zwart gespoten. en natuurlijk wil ik hem weer in sunburst hebben. Verder heeft de gitaar alle oude onderdelen er nog op zitten. De hals is echt (met datum), maar ook overgespoten (heel zonde), Fretboard is geweldig Brazilliaans pallisander en super mooi.

Heeft iemand advies?
    Die hals zal het probleem niet zijn, maar de rest... Als het spuitwerk verder mooi is liet ik het eerst zo.
    Foto's...?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard Strat L-serie

Bovenstaande foto's zijn van de L-serie strat. Ik heb de boeken er nog maar eens op nageslagen, en het is een echte. Vooral de dikte van de toets is een teken van echtheid. Verder zijn de elementen ook echt, evenals de potmeters. De Kluson Delux mechanieken zijn de juiste, en de hals komt overeen met serie nummer.

p.s. de lak is echt verschrikkelijk. Deze moet volgens mij gewoon afgebeten worden, en opnieuw met de juiste nitro-cellulose gespoten worden. Dat ruikt tenminste lekker, en laat het prachtige hout tot zijn recht komen.
    Laatst gewijzigd door Thomas Vaneman; 2 juni 2011 om 22:01

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten