Ook goedemorgen.
Zoals altijd was het leuk om eens wat cybers in real life te zien.
Het gortdroog vergelijken was een goede remedie tegen de bourbon van vrijdag, de slappe koffie minder, maar dat schijnt bij oefenruimten te horen.
Het typische telecaster geluid ?
Ik kan er nog steeds moeilijk iets over zeggen, maar de telecasters die op mij het meeste indruk gemaakt hebben, dat zijn die met een ash body.
Niet noodzakelijk in deze volgorde :
De Fender Lite Ash Korea van H. Huisjes.
De zelfbouw van GHK123.
De Fender 1959 Esquire Relic LTD van Michael AE.
De LSL T-Bone 52.5 van Alex1959.
Deze vier gitaren klinken voor mij alsof ze erg licht zijn (is dat jargon voor jullie ?), alsof ze ademen en bijten.
De Esquire van Michael AE verraste me door diversiteit, helemaal geen neckpup nodig lijkt wel.
De G&L's van Outline en de Baja van Kim Wilson zijn ook Ash telecasters, maar daarbij had ik minder dat gevoel van de door mij inmiddels besloten definitie van de telecaster sound.
Als vreemde eend in de bijt was ik wel onder de indruk van Mario88 zijn Schecter PT Fastback.
Een fijne gitaar die zich bij benadering gerust door het tele-segment kan bewegen, maar wat meer ballen in reserve heeft om dik te brommen en brullen bariton stijl.
Verder was het leuk om eens iemand op mijn eigen gitaar te horen spelen, die daadwerkelijk kan spelen, dank Bluesbreaker !!
Ook genoten van het spel van GHK123.
De jam heb ik overgeslagen omdat ik gruwelijk honger begon te krijgen.
Thanx voor hosting Outline !!![]()
Favorieten/bladwijzers