Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 28 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 273
    Senior Member

Standaard

Ook goedemorgen.

Zoals altijd was het leuk om eens wat cybers in real life te zien.
    Het gortdroog vergelijken was een goede remedie tegen de bourbon van vrijdag, de slappe koffie minder, maar dat schijnt bij oefenruimten te horen.
    Het typische telecaster geluid ?
    Ik kan er nog steeds moeilijk iets over zeggen, maar de telecasters die op mij het meeste indruk gemaakt hebben, dat zijn die met een ash body.

Niet noodzakelijk in deze volgorde :

De Fender Lite Ash Korea van H. Huisjes.
    De zelfbouw van GHK123.
    De Fender 1959 Esquire Relic LTD van Michael AE.
    De LSL T-Bone 52.5 van Alex1959.

Deze vier gitaren klinken voor mij alsof ze erg licht zijn (is dat jargon voor jullie ?), alsof ze ademen en bijten.
    De Esquire van Michael AE verraste me door diversiteit, helemaal geen neckpup nodig lijkt wel.
    De G&L's van Outline en de Baja van Kim Wilson zijn ook Ash telecasters, maar daarbij had ik minder dat gevoel van de door mij inmiddels besloten definitie van de telecaster sound.

Als vreemde eend in de bijt was ik wel onder de indruk van Mario88 zijn Schecter PT Fastback.
    Een fijne gitaar die zich bij benadering gerust door het tele-segment kan bewegen, maar wat meer ballen in reserve heeft om dik te brommen en brullen bariton stijl.

Verder was het leuk om eens iemand op mijn eigen gitaar te horen spelen, die daadwerkelijk kan spelen, dank Bluesbreaker !!
    Ook genoten van het spel van GHK123.
    De jam heb ik overgeslagen omdat ik gruwelijk honger begon te krijgen.

Thanx voor hosting Outline !!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    @Kim, Nielsje, Eric en Fahrzin: is het goed als ik de jam er ook op zet?
    @Kim persoonlijk: Zal ik jouw ST-2 test er ook opzetten?
    Ha, heb je die test ook nog opgenomen!? Super, knal maar mooi online! Ik vind het echt een topbakkie, en de hele wereld mag het weten!

De jam mag wat mij betreft ook wel online.

Ik ga nu even met de foto's bezig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Links naar de filmpjes?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Member

Standaard

was een geslaagde meeting imho goed georganiseerd ook.
    leuk om de verschillen zo duidelijk te horen en ik heb natuurlijk gas ontwikkeld

Heb trouwens het filmpje gevonden
    http://www.youtube.com/user/Gitaarne.../0/2As0-m4aJxw

van mij mag de jam er ook op

Senior Member

Standaard

Leuke filmpjes Henri.

Overigens wat mij opviel: telecaster spelers zijn wel allemaal toffe gasten.

Member

Standaard

Zo, weer een beetje bijgekomen.. het was leuk! Dank aan Outline voor het op poten zetten en uitwerken (en de gevulde koeken!).

Aan de reacties te lezen vallen de meeste mensen bij een tele voor de klassieke combi van een swampash body en maple neck. Al naar gelang de hardware en pickups klinkt het dan moderner of meer vintage.

Zelf was ik gecharmeerd van de LSL 52.5 tele en de Fender CS Esquire. Ik heb alleen op de eerste gespeeld, over de Supro, beide van Alex 1959 (dank!): fijn ding!

Verder weer gehoord dat een elzenbody tele niet is wat ik lekker vind, thinlines lekker sprankelen en dat basswood (de Mexicaanse tele van Zoonvan) met een humbucker erg lekker rock’n is (EVH en Steve Morse!)

Ik hoop dat Eric genoeg stof heeft om verder te komen in zijn queeste naar de ultieme tele ;-)
    De tele die ik meegebracht was mijn 4e exemplaar (3e zelfbouw) en de huidige heeft z’n 2e neck en 3e brugpickup, dit wellicht als relativering in de hoop in 1 keer ‘raak te schieten’

Gerben
    Band
    High Water http://www.highwater.nl

Senior Member

Standaard

Filmpjes:

- Deel 1

- Deel 2

De rest komt nog wel....

Senior Member

Standaard

@johanb: Ik zag dat je heel aandachtig aan het kijken en luisteren was en ook aantekeningen maakte.
    Zou je die aantekeningen kunnen/willen posten?[/QUOTE]

Die aantekeningen zijn meer dan het lijkt,Ik schreef niet meer als 'klinkt lekker 'of een echt tele geluid .met de vermelding "perfect"bij de genoemde 4 gitaren

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josan Bekijk bericht
    ..........Nog even wat uitleg over de afwezigheid van de FMT Tele. Ik heb een week voor de meeting geprobeerd een treble bypass (Kinman mod) te plaatsen over de volumemeter. Ik doe dit soort soldeerwerk vaker, maar deze keer is er ondanks mijn voorzichtige aanpak en dubbelchecks toch ergens wat mis gegaan. Waarschijnlijk een draadbreukje, slechte soldeerverbinding of zoiets, of sluitinkje. Ik had in ieder geval minder volume en er was veel hoog weg. De extra weerstand en cap er weer uitgehaald, maar FMT-tje herstelde niet. Lang gezocht en toen maar naar een bevriende gitaarelectronica-expert gebracht. Helaas nog geen herstel voor gisteren. ..........
    FMT-tje is weer beter! Wisten jullie dat soldeerhars stroom geleidt? Ik niet. Er was een beetje hars van een signaaldraad naar de aarde gelopen. Genoeg voor een klein beetje signaalverleis. Volume merkbaar minder en treble foetsie. Leermomentje.

Leuke video's, waarop de verschillen toch nog aardig naar voren komen.

Senior Member

Standaard

Leuk! Ik ben even aan het kijken! Te gekke gitarist is Eric toch!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten