Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 56 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 556
    Senior Member

Standaard

moet iedereen zelf weten. Ik betaal ook vaak genoeg teveel voor iets als ik het persé graag wil hebben en het is vrij uniek of komt zelden voorbij, dan kijk ik daar niet zo naar.
    Ziet er netjes uit verder die SR en op het board zitten de juiste blue molded Ajax caps. De baffle is ook nog Bf-style, verder houdt het daarmee op voor mij.
    Een '69er alu-trim klinkt echt niet meer als een '64er. Met name de trafo's zijn niet meer van dezelfde kwaliteit, zo ook het chassis-materiaal en de potmeters.
    Deze Oxford speakers zijn al helemaal niet hoera. Als er nog CTS alnico in hadden gezeten, oké.
    Ik zou veel liever een '73-'74er vinden voor veel minder en dan bijna zeker met CTS erin. Maar dat is mijn insteek en ervaring met die amps.

Senior Member

Standaard

Ik heb een '69 SR met alu trim, destijds door Al geserviced met OD 715's en Spraque Atoms en circuit aangepast naar AB763 (deze alu trim SR's hebben doorgaans het meest dramatische circuit dat er in een SR heeft gezeten). Verder zit er als reverb driver een 12AU7 (veel minder maar stevigere sturing).

Ik heb daarnaast een originele '65 bf SR (originele trafo's, originele Mallory blue moldeds etc.). De '69er vind ik beter klinken. Je kunt imho ook geen generaliserende uitspraken doen over jaartallen. Ik deel de mening dan ook niet dat early sf Fenders slechte kwaliteit trafo's hadden. Sterker nog, mijn ervaring is precies andersom: ondanks dat de bedrading (en circuits) in de hele vroege sf's ruk waren, heb ik juist hele goede ervaringen met early silverfaces en juist slechte ervaringen met mid 70's silverfaces.

Ik heb nog een '68 (blackline) Bassman die geweldig klinkt eveneens als de '69 Bandmaster Reverb. In mijn '75 Twin Reverb zit een '69 Bassman OT (icm 2 ipv 4 eindbuizen) en ook die amp klinkt geweldig (beter dan met de '75 TR OT). Kortom: it's all in the eye of the beholder. Ik kick wél op die alu trim amps.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

Member

Standaard

Ik ken nog iemand die een Orange OR120 uit 1973 te koop heeft staan. Wat een geniale bak is dat! Ik heb al een JMP uit '79 dus ik ben tevreden, maar anders wist ik het wel. Mocht iemand interesse hebben: martheun[at]gmail[dot]com

Senior Member

Standaard

T.k.a.: twee Rola Celestion speakers.
    Helaas staat er niet meer info bij, specificaties via de verkoper neem ik aan.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    T.k.a.: twee Rola Celestion speakers.
    Helaas staat er niet meer info bij, specificaties via de verkoper neem ik aan.
    Ik gok op oude H30's of M25's. Check wel ff of ze aanlopen als je ze koopt! (gewoon ff met de hand "indrukken")

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Hoeveel risico loop je hiermee als je ze koopt? Gezien de leeftijd en het uiterlijk heb je grote kans dat je kapotte zooi koopt lijkt me. En is het aan te raden om ze op dat moment zelfs te testen door er even privisorisch een amp op aan te sluiten ofzo?
    Te koop:
    - Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
    -Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/453665692

Orange OR120 uit '74.. heeft wat scars, maar bieden vanaf €950....
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

Senior Member

Standaard

Ik ben niet zo'n kenner, maar dit lijkt me niet duur:

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...-88667002.html

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Ik ben niet zo'n kenner, maar dit lijkt me niet duur:

http://www.speurders.nl/overzicht/mu...-88667002.html
    De foto's zijn niet echt duidelijk. Mn. het doek is slecht zichtbaar.
    En ik zou nog wel eens een foto van de binnenkant willen zien.
    Nico

Senior Member

Standaard

€800,- voor een Marshall 1960B uit 1973 met originele greenbacks lijkt mij een koopje!

http://www.2dehands.be/muziek/muziek...qq=&afd=muziek

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten