Jeetje, was gister naar een metalfestival in het Witte Theather in Ijmuiden, godsamme wat was dat weer hard! Ik ga laatste jaren niet veel meer naar optredens, en de luidheid van de muziek speelt ook een rol. Ik heb prima op maat gemaakte oordoppen, die zelfs de muziek nog "redelijk" doen klinken, en tóch had ik gister (en nu nog een beetje) een suisende piep in mn hoofd. Dit trekt wel weg, en is nog geen permanente beschadiging, maar wel heel naar!
Wat bezielt de geluidsmensen en de zaalmensen toch dat alles zo hard moet. ook in de gewone kroeg is het soms oorverdovend, het ligt niet aan de metal. Alles is altijd maar hard. je hoort de muziek minder goed, en je molt je oren.
Sommige kroegen/zalen willen nog wel eens oordoppen verkopen aan de bar. Leuk gebaar, en absoluut nodig, maar dit is toch absoluut een flutoplossing. Sta je daar met van die gele herriestoppers in je oren, waar je nog voor moet betalen ook. PAK HET EENS AAN BIJ DE BRON EN GA GEWOON ZACHTER!
Voor mij was dit wéér een reden om dit dus niet veel meer te gaan doen. dood en dood zonde!
Favorieten/bladwijzers