Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
Vergeet 1 factor niet: the money! Als de muziek zo hard staat dat je niet kan praten, wordt er aanzienlijk meer drank besteld. En dan zeg je misschien "ja maar IK blijf dan weg en bestel niks, ha!", maar lees dan bijvoorbeeld dit artikel...
http://www.spring.org.uk/2008/09/why...-increases.php
Het blijkt ook, heb ik ooit ergens gelezen, dat drankgebruik de storende factor van harde muziek aanzienlijk dempt, ehm , of verdoofd, daar wil ik vanaf zijn. Dus onbewust ga je meer drinken om die -voor je oren- takkeherrie te verdoven.

Maar goed, ik snap het ook nooit zo hoor, kom je in kleine zaaltjes en /of kroegjes, en dan word de hele zooi doorversterkt met een buitenproportionele PA terwijl de drums onversterkt dan al hard zat is voor zo'n zaaltje . Tja, vind je het gek dat het publiek dan graag tegen de achterwand blijft staan.

Ik heb soms ook het donkerbruine vermoeden dat er dan zo'n geluidsman(-vrouw,zelden eigenlijk) bij zit die dan denkt:" het spul staat er, dus ga ik het gebruiken ook, anders ben ik te snel uitgedraaid met mijn knoppies".