Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 423 van 622 EersteEerste ... 323373413421422423424425433473523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.221 t/m 4.230 van 6220
    Senior Member

Standaard

Oei mooi dingetje henry! prachtig topje.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

idd mooie foto, prachtig stuk hout ook !

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ze zijn nog nooit zo 'af' geweest:

en ja ja, ik weet t, die celtic cross is niet jullie ding. Don't care. vind het abalone met het zilveren randje nog steeds gewoon te gek. net als die artist grade snakewood, welke meer dan 100 jaar geleden gekapt is. er zit een randje purfling omheen, en alle binding is van hout. geen kunststof. de backplates zijn uit de back zelf gehaald, dus doorlopend. de halzen zijn 9 delig (11 delig bij de heel, 13 delig bij de headstocks). de headstocks hebben een 'fineer' laag van de andere gitaar (wenge top heeft rosewood fineer, en andersom). de fineer is ongeveer 3mm dik. de heel is niet zo vierkant als op een gewone gibson. nee, veel slicker, nog soepeler dan bij een PRS ofzo. de halzen lopen door tot onder de brug. de headstock is 2mm dikker dan bij een Gibson (18 of 20 mm als ik me niet vergis), de halzen zijn 1.1'' dik (28mm dus) asymmetrisch. rond bij de hoge E, en de helft van een trapezium bij de lage E. de toets is compound radius van 7.5'' tot 18'', 22 ultrajumbo frets, stainless steel frets.

de controls worden eenvoudig: 2x tone 2x volume, 1 3weg toggle. middenpup word OF nep, OF slechts een p94 die aan of uit kan met een push pullpot, dus een fixed volumelevel heeft.

oh ja, de pickupringen worden ebben, en de trussrod komt uit de kopfineerplaat en is dus recessed. de moeren voor de tuners worden recessed, de knoppen zelf worden ook half recessed ala PRS, en de outputjackplate word ook recessed.

de wenge-top LP heeft een back van padouk, met een hals van bocote en wenge, met maple stringers.

de rosewood top LP heeft een back van purpleheart met een hals van bubinga en pau ferro, met maple stringers.

lijkt me wel een smoothe heel, toch?
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 26 april 2011 om 11:18

Senior Member

Standaard

hoe heb je die binding zo van hout gemaakt? ik vind het prachtig namelijk. mooi ook de mooie ronde hiel,
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    hoe heb je die binding zo van hout gemaakt? ik vind het prachtig namelijk. mooi ook de mooie ronde hiel,
    ik niet. heb ik laten doen. dit is een customshop he.

nou ja, ik heb dus gezegd, doe maar 7 ply houten binding, van flamed maple als 'wit', en wenge, rosewood en ebben als zwart. en de bouwer heeft dus zelf het fineer gesneden, en de strips op lengte gemaakt, en met een klein buigijzer alles omgebogen. net als op de kop, overigens. kijk maar:

ik zoek nog wel effe n betere foto.

oh ja. de kop; dat is mijn eigen ontwerp. het logo van crimson doet ie niet meer, maar ik eiste het. ik ben de laatste 'echte' custom-customer, omdat ie er geen tijd meer voor heeft. de rest is veel standaard-er werk. minder exotische inleg, minder fancy shit.

de manier hoe hij de inleg gedaan heeft, die purfling, mijn idee.

de manier hoe hij de backplates eruit heeft gehaald, zonder een stuk van de back af te halen, uit te zagen, en terug te plakken (wat zijn methode is, en die van alembic, maar wat ik absoluut niet wilde): mijn idee.

de manier van binding maken: mijn idee.

de manier van purfling maken: mijn idee.

de wijze van houten pickupringen maken: mijn idee.

ik kan nog wel effe doorgaan. oh ja, ik heb ook nog een LP-tremolo ontworpen, zonder dat je hoeft te boren of frezen...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

daar zie je de kop beter.

ik heb ook nog een machine ontworpen waarmee je binnen 5 minuten een compound radius kunt frezen/schuren op een toets naar eigen voorkeur van lengte. helaas kost een octrooi ongeveer 10000 euro voor een paar jaar, in europa. en dat geld heb ik absoluut niet

Senior Member

Standaard

Mag ook wel dat jij de laatst customshopper hebt, je bent min of meer vaste klant. heb je die tremolo ook al in het echt? ik denk dat ik me kan herrinneren dat je een topic had waar je er 1 getekend had. Of sla ik nou de gitaar mis?

die bindingen rond de kop maken die kop wel echt af (uberhaupt vind ik binding de gitaar vaak wel afmaken) ook vind ik bij de body wel erg mooi dat je voor zon brede binding gekozen hebt.

heb je al een idee voor de lak? of laat je er 1 lekker naturel ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    Mag ook wel dat jij de laatst customshopper hebt, je bent min of meer vaste klant. heb je die tremolo ook al in het echt? ik denk dat ik me kan herrinneren dat je een topic had waar je er 1 getekend had. Of sla ik nou de gitaar mis?

die bindingen rond de kop maken die kop wel echt af (uberhaupt vind ik binding de gitaar vaak wel afmaken) ook vind ik bij de body wel erg mooi dat je voor zon brede binding gekozen hebt.

heb je al een idee voor de lak? of laat je er 1 lekker naturel ?
    die trem moet gemaakt worden, heb geen draaibank

ik laat ze heel simpel in de olie zetten. geen lak, geen gedoe. alleen olie. of ik laat ze naturel in de nitro spuiten, high gloss. de halzen krijgen dan natuurlijk geen lak

ik ben niet echt een vaste klant bij crimson, ik ben alleen een zeer geduldige klant, die wacht tot het af is

Senior Member

Standaard

Duitse Musima, met stokoude Schaller mechanieken, die nog meer waard zijn als de rest van de gitaar (schijnen ook vaak voor te komen op Gretsch gitaren uit de 60's
    Neck is dik, heel heel dik.

Moderator

Music

Die lijken inderdaad erg veel op de tuners op mijn 60s Gretsch. Buitengewoon simpel en ik geef toe dat ik op voorhand zoiets had van: als dat maar goed gaat, maar verdomd.... uitermate stabiel.
    Voor de rest lijkt het mij iets teveel op de LP Personal. En die heet volgens mij 'Personal' omdat smaak persoonlijk is Ik weet 't niet, dergelijke kopieën vind ik eigenlijk te ver af staan van de Les Paul. Misschien een nieuw verzamel-foto topic of zo, "Obscuur, oud &niet alledaags"?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Eindelijk 's een goeie foto van mijn Gibson Les Paul Standard HB 2004:

Ik heb het eerder gezegd, maar verdomd mooi ding. Mijne lijkt er veel op, maar jouw top is duidelijk beter gematched. Het zal voor sommigen te standaard zijn, maar dit is toch wel hoe een LP Standard hoort te zijn in mijn ogen. Super
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten