Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 791 van 1797 EersteEerste ... 29169174178178979079179279380184189112911791 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.901 t/m 7.910 van 17961
    Senior Member

Standaard

Ok, ik twijfel een beetje over het verhaal bij deze Esp/Ltd explorer : Link

Van wat ik me herinner waren er geen Ltd versies van de beruchte Exp's...
    Maar ja, het is wel al een aardige tijd geleden dat dit speelde, dus heel zeker weet ik het niet.
    Kon ook nog maar weinig info vinden via Google over die hele rechtszaak, dus...
    Is er iemand die het zeker weet, of meer details heeft ?
    Laatst gewijzigd door Fiendish; 23 april 2011 om 22:40

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

is niet zo'n zeldzaam model hoor, esp heeft hem nog heel lang in de ltd, grassroots en esp versie voor de japanse markt gemaakt, je ziet hem wellicht niet zo vaak in europa maar je ziet ze regelmatig op ebay.de en .com voorbijkomen

overigens was er geen rechtszaak maar een cease and desist order tegen esp en vervolgens de afspraak om die gitaren niet buiten japan te verkopen wat er uiteindelijk toe leidde dat esp zijn explorer versie veranderd heeft
    life sucks and then you die

Standaard

Er was inderdaad helemaal geen "law suit'. Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van iemand die denkt dat ie weet waar hij het over heeft, en dus maar termen als "law suit" gebruikt om er een verkooppraatje van te maken. In feite werd er inderdaad gewoon een regeling getroffen tussen Gibson en Esp, that's all.

Die zogenaamde "law suit"-argumenten zie ik de laatste tijd wel vaker voorbijkomen, maar zijn bijna allemaal compleet van de pot gerukt en onwaar. Ik geloof dat de enige echte "law suit' die tussen Ibanez en Gibson was, en dan gaat het om die oude les paul modellen van Ibanez, met open book headstock.
    Als er verder gesproken wordt van "law suits", is dat voor mij een teken dat de verkoper er niets van kent.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Ik geloof dat de enige echte "law suit' die tussen Ibanez en Gibson was, en dan gaat het om die oude les paul modellen van Ibanez, met open book headstock.
    en die heeft ook nooit echt plaatsgevonden, of tenminste is niet helemaal uitgevochten ze hebben toen een regeling getroffen buiten de rechtbank om.
    het was een beetje mosterd na de maaltijd, toen de lawsuit werd ingediend in 1977 gebruikte ibanez al een andere headstock die in 1976 werd ingevoerd.(in de 1976 catalogus vind je al geen open book headstocks meer)
    het is een aanduiding van leeftijd meer niet, niet kwaliteit al geloven de mensen dat graag.
    en fender modellen prelawsuit noemen slaat nergens op, duidt alleen een zekere leeftijd aan, dus voor 1977.

Moderator

Music

Het zegt zoveel over kwaliteit dat het eerder omgekeerd rechtevenredig is Juist de latere types hadden massieve tops in plaats van die verschrikkelijke gebogen laag fineer die kwetsbaar is én niet echt fijn voor de sound.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het zegt zoveel over kwaliteit dat het eerder omgekeerd rechtevenredig is Juist de latere types hadden massieve tops in plaats van die verschrikkelijke gebogen laag fineer die kwetsbaar is én niet echt fijn voor de sound.
    Mwah, ik heb nog een '76 Ibanez flame LP met zo'n top, maar die klinkt wel als een klokje. Maar misschien heeft de gelijmde hals daarin dan weer meer invloed. Maar ik moet bekennen dat ik destijds ook niet echt onder de indruk was van die goedkope prutsconstructie; hoe ouder je wordt hoe milder echter, dus.. ;-).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Die zogenaamde "law suit"-argumenten zie ik de laatste tijd wel vaker voorbijkomen, maar zijn bijna allemaal compleet van de pot gerukt en onwaar. Ik geloof dat de enige echte "law suit' die tussen Ibanez en Gibson was, en dan gaat het om die oude les paul modellen van Ibanez, met open book headstock.
    Als er verder gesproken wordt van "law suits", is dat voor mij een teken dat de verkoper er niets van kent.
    Heu, dus als ik het goed begrijp had ik eigenlijk geen €899 voor een afgeragde maar pre lawsuit London City hoeven betalen ?!

En ik dacht nog wel dat ze zo goed waren dat ze door Fender verboden werden......
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Heu, dus als ik het goed begrijp had ik eigenlijk geen €899 voor een afgeragde maar pre lawsuit London City hoeven betalen ?!

En ik dacht nog wel dat ze zo goed waren dat ze door Fender verboden werden......
    nee voor LC geldt het weer wel
    life sucks and then you die

Standaard Geen idee waar ik dit anders moest plaatsen, hulp gevraagd!

Beste muzikanten,

Ik had gehoord over een 'twijfel' sectie, maar dat heb ik niet gevonden dus vraag ik het hier. Als een mod het wil verplaatsen is dat ook goed

Ik sta op het punt om een Japanse Fender Stratocaster te kopen, met een probleem: De lak is op 3 plaatsen gebarsten, en de barsten zijn 10 cm lang. 1 barst op de voorzijde, 2 op de achterzijde. Het is alleen de lak, de body is prima.

Met mintgroene vintage slagplaat, zit een gigbag bij.

De vraagprijs is 300 euro.

mijn plan is om hem te kopen, een nieuwe zwarte of rode lak aan te brengen, en hem te verkopen voor +-650 euro.

Is dit haalbaar? Iemand tips?

Muzikale groet!

Senior Member

Standaard

zou de beste plek niet gewoon het electrische gitaren subforum zijn? voor de hand liggend...

Altijd riskant zoiets, hoe weet je nu bijvoorbeeld hoe goed hij klinkt en speelt? schijnt nogal verschil in te zitten bij die japanse fenders, de 1 is erg goed en wat waard, de ander is brandhout toch?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten