Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 39 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 389

Discussie: Elektro FAQ

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk bericht
    Als ik beiden elementen aan heb dan doen reageren beiden potmeters zo.
    Ik kan het horen en we hebben het voor de zekerheid opgemeten.

Nogmaals, ze werken perfect als ik enkel het brug of nek element gebruikt.
    Ik heb alle bedrading nog een keer gecontroleerd aan de hand van een schema van seymour duncan.com. In principe moeten enkel 2 volumepots op een gitaar toch geen probleem geven?

(en je woont net te ver weg om langs te komen :P)
    Beats me so far

Ik zou het zoeken in de richting van een probleem met de potmeters (hoewel ik me niet kan voorstellen welk). Waren die nieuw?

Heb je de mogelijkheid om de gitaar eens op een andere versterker te proberen?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Het waren splinternieuwe potmeters.
    Heb de gitaar op meerdere versterkers uitgeprobeerd.

Ik test de gitaar telkens wel met 1 snaar (de dikke E-snaar), de rest van de snaren zitten er niet op.
    Maar dat kan het probleem niet veroorzaken toch?
    Laatst gewijzigd door Crash; 14 april 2011 om 23:40
    Flipper died a natural death. He caught a nasty virus.

Standaard

Plaats eens een foto van je aansluitwerk; wie weet, zie ik daarop iets dat het zou kunnen zijn.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Ik heb ooit zoiets gehad, toen bleek dat de gitaar aan de binnenkant met geleidende verf gelakt was (tegen storing) en één van de potmeters zat met een pootje tegen die lak aan, waardoor die contact met de ground maakte. Klinkt vergezocht, maar als je je gitaar aan de binnenkant ge-shield hebt, de moeite waard om even te bekijken ...

Standaard

Er zit wel van die zwarte verf in die uitgefreesde holte maar ik weet niet of het van die speciale geleidende verf is.

Dit is hoe ik het heb aangesloten:

Uploaded with ImageShack.us

Standaard

Misschien een gekke vraag, maar loopt er wel een aardedraad naar de output?
    Aaron Stonebeat

Standaard

Er zit wel van die zwarte verf in die uitgefreesde holte maar ik weet niet of het van die speciale geleidende verf is.

Dit is hoe ik het heb aangesloten:

Uploaded with ImageShack.us

Jah die loopt er ook. Die kun je niet goed zien op de foto.

Onder de schakelaar zit een (origineel ringetje op de behuizing) met een aardedraad die ik aan mn potmeter heb gesoldeerd. Zo was het origineel ook. Dus dat heb ik maar zo behouden. Dus als het goed is moet ie aarde van de behuizing van de schakelaar hebben.

///Edit: Ik heb voor de zekerheid nog een aardedraad van de schakelaar(-behuizing) naar een potmeter laten lopen. Maar ook dit lost het probleem niet op.

///Edit: De originele situatie van de gitaar was 2 elementen op 1 volumepotmeter. (ook geen toonmeter)
    Nu zitten er 2 volumepotmeters in met nog steeds 2 elementen. (wederom geen toonmeter) Kan het er misschien mee te maken hebben dat die humbucker voor het probleem zorgt? Het is namelijk wel een hele oude en een hele basic humbucker (komen maar 3 draadjes uit)
    Laatst gewijzigd door Crash; 17 april 2011 om 15:06

Senior Member

Standaard

Jah die loopt er ook. Die kun je niet goed zien op de foto.

Onder de schakelaar zit een (origineel ringetje op de behuizing) met een aardedraad die ik aan mn potmeter heb gesoldeerd. Zo was het origineel ook. Dus dat heb ik maar zo behouden. Dus als het goed is moet ie aarde van de behuizing van de schakelaar hebben.

///Edit: Ik heb voor de zekerheid nog een aardedraad van de schakelaar(-behuizing) naar een potmeter laten lopen. Maar ook dit lost het probleem niet op.

///Edit: De originele situatie van de gitaar was 2 elementen op 1 volumepotmeter. (ook geen toonmeter)
    Nu zitten er 2 volumepotmeters in met nog steeds 2 elementen. (wederom geen toonmeter) Kan het er misschien mee te maken hebben dat die humbucker voor het probleem zorgt? Het is namelijk wel een hele oude en een hele basic humbucker (komen maar 3 draadjes uit)
    dat ie 3 draadjes heeft zou niet uit moeten maken maar wat heb je eigenlijk met het 3de draadje gedaan vraag ik me af (kan het zo ff niet zien op je plaatje...)

als alles goed zit is er een aangesloten en zijn er 2 aarding (welke twee; al sla je me dood )

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broeder6x6 Bekijk bericht
    dat ie 3 draadjes heeft zou niet uit moeten maken maar wat heb je eigenlijk met het 3de draadje gedaan vraag ik me af (kan het zo ff niet zien op je plaatje...)

als alles goed zit is er een aangesloten en zijn er 2 aarding (welke twee; al sla je me dood )
    Er komen een witte + een rode draad uit de humbucker + een kale koperdraad. Die kale koperdraad heb ik gewoon op de behuizing van de 500k potmeter gesoldeerd.

Junior Member

Standaard Element meet geen weerstand, maar doet het wel.

Ik heb een oude humbucker uit een Yamaha SE 250 (volgens mij uit Japan) die geen weerstand meet, maar als ik hem rechtstreeks aansluit op de output, doet hij het wel gewoon. Weet iemand hoe dit is te verklaren? Mijn vader zei dat er misschien een koppelcondensator mee is gewikkeld, maar hier kan ik niets over vinden op het internet. Als ik het plakband van de humbucker afwikkel, zie ik ook niks bijzonders. Ik ben allang blij dat hij het doet, maar ik ben gewoon benieuwd waarom het wel werkt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten