Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 124 van 127 EersteEerste ... 2474114122123124125126 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.231 t/m 1.240 van 1270
    Senior Member

Standaard

Tis wel weer gezellig zo!

Auditioneren voor Zappa heeft heel wat legendarische verhalen opgeleverd. Ik geloof dat het Vinnie Colaiuta was die vertelde dat ie in een grote gymzaal terecht kwam met tientallen drummers. De meeste werden na een tiental seconden al weggebonjourd. Vriendelijk bedankt en tot ziens. Ook bekende drummers liepen er rond waaronder Mike Fleetwood. Na 15 seconden, thank you Mike. Next.

Standaard

Geweldig om het verslag van die auditie van Vai bij Zappa weer te zien!

Maar één van de besten blijft voor mij deze; boordevol blues en toch leadgitarist van ooit één van de hardste bands ter wereld:

Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Nou dan zal Guitar player magazine ook wel niet weten waar ze het over hebben:
    Ik vind het ook geen typische metul, dus ja, GPM zit er gewoon naast ja.
    Steve Vai is één v.d. beste gitaristen v.d. vorige eeuw (en deze eeuw), maar ik vind z'n sound niet altijd even mooi. Wel herkenbaar met een eigen stijl.

Dat filmpje over de auditie bij Zappa is wel leuk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ook bekende drummers liepen er rond waaronder Mike Fleetwood. Na 15 seconden, thank you Mike. Next.
    Heb je het nu over Mick Fleetwood, van Fleetwood Mac Dan zou je toch haast denken dat hij door Zappa ingehuurd was om voor wat 'comic relief' te zorgen... kan me nauwelijks voorstellen dat Mick zelf dacht dat hij dat materiaal aan kon. Heb van stukjes interview toch wel het idee dat hij weet waar zijn krachten en zwakheden als drummer liggen.

Maar goed, om terug te komen op 'beste gitaristen van de wereld' Ook ergens gelezen dat Zappa Jan Akkerman en Brian May overwogen heeft als mogelijke gitarist voor zijn band. Je kunt alleen speculeren wat dat opgeleverd zou hebben...

Senior Member

Standaard

In geval van Zappa en Akkerman waarschijnlijk moord.....

Senior Member

Standaard

Spelen in Zappa's band is afgezien van fabelachtig kunnen lezen ook probleemloos alles kunnen handelen wat Zappa je voor de voeten gooit, incl het molesteren van een etalagepop in 6/8ste.
    Akkerman is geen lezer maar dat zou nog het minste probleem zijn.

Standaard

Adrian Belew kon ook geen noot lezen. Daar kwamen ze pas op de auditie achter Maar goed, hoewel Zappa hem al als gitarist aan het werk gezien had ging het waarschijnlijk om de stem.

Laten we die nu eens als beste gitarist noemen, het is tenslotte woensdag. iig één van de eigenzinnigste, die idiote ideetjes toch muzikaal weet gebruiken. Als hij de pindakaas/hagelslag/shoarma/oestersaus sandwich zou bedenken zou het nog smaken ook uiteindelijk

En op speciaal verzoek weer groot en BOLD

ADRIAN BELEW

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Heb je het nu over Mick Fleetwood, van Fleetwood Mac Dan zou je toch haast denken dat hij door Zappa ingehuurd was om voor wat 'comic relief' te zorgen....
    Was Samantha Fox daar ook bij??
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

En op speciaal verzoek weer groot en BOLD

ADRIAN BELEW
    Een mooi lentezonnetje en Belew in bold.. heerlijk!

Standaard

Ik was eigenlijk niet op zoek naar de beste gitarist van de wereld, maar de gitarist die het meeste invloed heeft gehad op moderne muziek.

Een gitarist waarbij het waard is om al zijn songs uit elkaar te halen en te leren. Als noob zou ik denken Eric Clapton? Of zit ik er nu helemaal naast?

EDIT: om er toch maar een beste bij te plakken.. RORY GALLAGHER !!

http://www.youtube.com/watch?v=33Jaodra7AY
    Laatst gewijzigd door Captain Planet; 23 maart 2011 om 21:20

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten