Ik weet wat compressors doen, maar ik vraag je me toch altijd af waarvoor mensen ze nou precies gebruiken.
Waarom wil je perse een compressor op je bord. Ik zie namelijk nooit de toegevoegde waarde en het nut er van.
No offence, maar ik ben gewoon benieuwd![]()
Zo dacht ik een hele tijd geleden ook precies. Waar ik 'm voor gebruik:
- Cleane slagjes klinken veel funky'er en vetter.
- Cleane tokkels komen veel mooier en beter door de mix (speelt daardoor ook makkelijker)
- Na m'n wah is deze niet meer zo harsch in het tophoog. Dus aan prikt de wah enorm (wel lekker bij solo's) maar bij cleane slagjes met wah is het veel gebalanceerder met de compressor aan.
- De compressor met 1 van de overdrive pedalen (OCD, Mercury Box, etc) maakt de sound heel mooi rond.
- VEEL meer sustain (bij oa solo's) zonder dat m'n geluid aangetast wordt. Ik kan dus duidelijk minder gain gebruiken maar toch die feedback, die je dan vaak verliest, blijven gebruiken...
Ben ik iets vergeten? Vast wel, 1 ding is zeker; Voor mij geen sessie meer zonder een compressor :-)
Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM
zeg dan: "Geen sessie zonder compressie." Klinkt veel beter.
ah dan is het dus toch niks voor mijThnx voor de info!
Zo, opnieuw ingedeeld nu ik mijn nieuwe delay in huis hebt. Nu komen mijn kabels niet meer in de knel, moet alleen nog een patchbay onder mijn pedaltrain maken en de kabels af/wegwerken en dan issie helemaal klaar. Maar voor nu ben ik weer even klaar. Maybe een nieuwe lichtcrunchy overdrive in plaats van de Danelectro TOD, maar voorlopig kan ik hier weer even mee repeteren.
Zat er ook over na te denken om een lavacable setje aan te schaffen, maar ik moet nog ff kijken of dat wel nodig is.
![]()
Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 22 maart 2011 om 12:53
Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers
Favorieten/bladwijzers