Jazzmasters beperkt tot surf?
![]()
Jazzmasters beperkt tot surf?
![]()
ik ben zelf geen beach boys fan maar ik kan wel erkennen dat hun nummers en arrengementen geniaal waren, als je hun grote platen es met koptelefoon beluistert, is dat toch wel vlug duidelijk hoor.
Ik dacht dat Fender met de jazzmaster een soort strat voor grote mensen wilde lanceren. Da's overigens volstrekt mislukt, deels omdat de tele en strat beide quasi onverbeterbaar bleken.
Ik vind de Jazzmaster ook de minste Fender creatie van de de drie. Ook het enige model dat tot vandaag vooral geassocieerd wordt met enkele genres zoals surf en alternatieve rock. Dat komt trouwens doordat die gitaren na de lanceringsflop geweldig in prijs zakten en voor jonge groepjes betaalbaar werden.
Maar op zich wel een geslaagd ontwerp. mss qua body niet speels genoeg naar toenmalige fendernormen.
Ik ben normaal ook niet van de Jazzmasters, maar deze klinkt toch ook wel heel erg lekker hoor!
Guitars: Fender Telecaster '67 || Fender Stratocaster Ultra '91|| Smitty HS Telecaster
Amps: Fender Bandmaster '64 || Jackson Newcastle 30 || Fender Vibrolux '71 || 2x Two Notes Live ||
Band: Beat The Stones || Trouble
Die gast is geniaal.
Overigens vind ik hem nog best lekker klinken.
Maarja, wie ben ik![]()
Die gaat ook tot 11, net als de versterker van meneer Tufnell
http://s3.hubimg.com/u/372798_f520.jpg
een van de bandleden van Zico Chain heeft een zwarte special jazzmaster
klink ook nogeens goed:
maarja: dit zijn pas lelijke gitaren:
maarja, dat is mijn smaak
Edit: oeps... de gitaar van zico chain is een jaguar.. maarja, ik weet het verschil toch niet.
Favorieten/bladwijzers