Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 78 van 104 EersteEerste ... 2868767778798088 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 771 t/m 780 van 1037
    Senior Member

Standaard

Het ergst zijn m.i. de bands die een eigen 'geluidstechnicus' meenemen op tour. Die moeten dan mixen in ruimten die ze niet kennen en vaak op een plaatselijke installatie die ze niet kennen.

Pas ook weer een paar van die bands in een theater(!) gehoord. Om te janken. Ik zal geen namen noemen, maar ik kom vaak in dat theater en als de huis-technicus het geluid doet zijn alle instrumenten prima in balans en het geheel op aangenaam volume zoals het hoort.
    Komt er zo'n geluidsverzieker met de band mee, dan komt het bloed uit je oren zo hard en is de mix naadje.
    Bij een concert liepen mensen na 3 nummers de zaal uit. Bij een ander concert afgelopen week heb ik mensen (ook vlak bij de mixtafel) met hun vingers in hun oren zien zitten (ik had ze er trouwens ook in) en bij de 'technicus' gaat geen enkel belletje rinkelen.
    Bij een popconcert heb ik standaard mijn oordoppen bij me en gaan ze in. In een theater lijkt het dus nu ook steeds vaker nodig. Belachelijk! Dit gaat helemaal nergens meer over. En daar betaal je potdomme voor!
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Ik ben het helemaal met je eens Eroosch. Ik kan er ook totaal niet tegen als er een prutser achter de knoppen staat, en in sommige gevallen zeg ik dat gewoon, maar meestal kies ik eieren voor m'n geld, en taai af, jammer dan!
    Ik laat m'n gehoor en avond niet verprutsen door zo'n gladiool.

Moderator

Standaard

Je zou eigenlijk massaal klachten moeten sturen naar de organisatie van zo'n concert, misschien dat er dan eens wat gebeurt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Nee, massaal de zaal uitlopen na 3 nummers, dat zal ze leren!

Moderator

Standaard

Of naar de mengtafel lopen, over het hek klimmen en de masterfader voor de helft terugnemen en tegen die wannabe technicus zeggen dat hij niet het lef moet hebben om hem terug te zetten, met een zeer gevaarlijke blik in je ogen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik betwijfel of je bij de meeste concerten zover komt en die mogelijkheid krijgt
    Te koop:
    - Kustom Tuck N Roll PA 300 head, versterker uit 1973 250euro
    -Dynacord Twen gitaarcombo, versterker uit 1972 350euro

Senior Member

Standaard

Overigens is het niet altijd het idee van de geluidsman om zo te mixen. Onder gehypete engelse bandjes is het usance om keihard te spelen (ook als de muziek tamelijk tuttig is) in de hoop zo extra overdonderend te lijken en eventuele tekortkomingen te maskeren. Ik weet ook dat sommige zangers zich bij stemproblemen expres laten overstemmen door de band. En toen dance opeens "mocht" in de jaren 90, werd het dogma dat je de bas moet voelen zoals in dub en hip hop. Dat dat wel bij de muziek en de baslijnen moet passen (die in zulke muziek heel bewust fikse gaten laten vallen), ontging de meeste bands dan weer.

Senior Member

Standaard

Ik ben helemaal voor een bas die je voelt. Maar als ik hem dan toch voel, hoef ik hem niet meer te horen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Het ergst zijn m.i. de bands die een eigen 'geluidstechnicus' meenemen op tour. Die moeten dan mixen in ruimten die ze niet kennen en vaak op een plaatselijke installatie die ze niet kennen.

Pas ook weer een paar van die bands in een theater(!) gehoord. Om te janken. Ik zal geen namen noemen, maar ik kom vaak in dat theater en als de huis-technicus het geluid doet zijn alle instrumenten prima in balans en het geheel op aangenaam volume zoals het hoort.
    Komt er zo'n geluidsverzieker met de band mee, dan komt het bloed uit je oren zo hard en is de mix naadje.
    Bij een concert liepen mensen na 3 nummers de zaal uit. Bij een ander concert afgelopen week heb ik mensen (ook vlak bij de mixtafel) met hun vingers in hun oren zien zitten (ik had ze er trouwens ook in) en bij de 'technicus' gaat geen enkel belletje rinkelen.
    Bij een popconcert heb ik standaard mijn oordoppen bij me en gaan ze in. In een theater lijkt het dus nu ook steeds vaker nodig. Belachelijk! Dit gaat helemaal nergens meer over. En daar betaal je potdomme voor!
    Aan de andere kant kent de huisgeluidsman de band niet dus dat zal ook problemen geven.
    Ik hoor bij veel kleine concerten (geen grote bekende bands) eigenlijk voornamelijk drums (cymbals en crash) en zang, maar de gitaar, keyboards en ook bas vallen vaak heel erg weg. Ik kan me niet voorstellen dat dat door mijn oordoppen komt (die ik altijd in heb) want mezelf hoor ik wel goed als ik sta te spelen (repetities en optredens). Mis ik iets of hebben al die technici geen behoefte aan melodie?

Senior Member

Standaard

@Liquid

Dat herken ik ook.

Ik was laatst in Tivoli bij een Hollands bandje (Kensington).

Best goeie muzikanten, maar het is dat ik voor een gitaarcab stond, anders had ik niet/nauwelijks kunnen horen wat die gitarist aan het spelen was.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten