Zou je iets kunnen vertellen over die T-Rex Overdrive? Ik gas al jaren op de looks van dat ding maar eigelijk heb ik hem nooit eens aan de tand gevoeld...![]()
Het is een goede heldere overdrive, je kunt hem gebruiken om een licht overdrive randje te geven aan je clean geluid. of voor een distortion pedaal voor solos dan krijg je echt geweldige boost
Ik gebruik hem daarom vooral als boost voor distortion kanalen zowel de blackstar als mijn kanaal van de versterker.
Ik ben er zeer tevreden over en heb zelf ook lang getwijfeld over de aanschaf, tot op een dag dat ik hem toch maar aanschafte, nooit spijt van gehad en hij gaat mn plank niet meer verlaten
klaar voor afscheidsoptreden eind maart 'jeugdbandje' !
visueel klopt hij niet helemaal, Arion->Flashback->Triton (vanwege plaatsing, reverb op het eind, en het feit dat ik even geen zin heb om het Lava kabeltje van 'laatste pedaal-naar-patchbay (rechtsboven)' te vervangen voor langere..)
verstopt achter de Arion is een patchbox van This1smyne, om een volumepedaal tussen drives en modulatie/delay te plaatsen.
patchbox is normalled of parallel aangesloten o.i.d., dus ook zonder volumepedaal loopt het signaal Riot->Arion->Flashback->Triton
rest bordje wordt een plankje, of een PT Nano met
Ibanez CP-10, Boss FDR-1, Boss PS-3 en EBS Dynaverb..
die PS-3 is echt kicken trouwens, alleen de detunes zijn al te gek voor '80s-zonder-cheesy-chorus'
Laatst gewijzigd door Nitefly7; 2 maart 2011 om 17:46
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Ik heb gezocht op flashback en op Nitefly7 maar geen review gevonden. Wat is je indruk?
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
heb ook nog niet gereviewd (vind ik soms ook wat te 'honeymoon period'-bepaald)..
heb 'm even getest, boekje nog niet eens gelezen.
bevindingen tot nu toe:
- strum tempo werkt echt heel fijn
- modulated delay is veel organischer en 'mooier' dan die in de Nova
- analog klinkt m.i. warmer dan de Nova, vergelijkbaar met de DD-7 en Hardwire (misschien zelfs 'beter', maar ik mis niks bij dit model)
- looper is intuitief te gebruiken
- 2290 kan ik niet vergelijken, maar klinkt gewoon 'lekker'..
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Eindelijk mijn nieuwe pedalboard klaar.
Nieuwe Nova System erop (lekker apparaat).
Links onder de verhoging zitten locking jackbussen (female/female) en rechts onder de verhoging zit een powercon, direct verbonden aan 3 contrastekkers.
Geheel is compacter, strakker, effectiever. Ik ben er blij mee. Het board zit (zoals ik gewend ben) in een trolleykoffer, dus lekker rollen.
![]()
ziet er goed uit!
Fan van Jimmy Page
Zijn alle octavia pedalen duur trouwens? Of kom ik altijd de duren tegen?
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
DanElectro French toast is een betaalbare (39 euro) octave up fuzz...
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Favorieten/bladwijzers