Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 20 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 192

Discussie: Klote Gibson...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Zelfs de eventuele mogelijkheid dat het ding uit huize ZvP zou verdwijnen, valt hier in slechte aarde bij het nageslacht...
    Ik denk dat je nog effe geduld zult moeten hebben, Geert!

@Jay: Volgende keer, misschien...had ik het dingske dan voor niks gekregen, als ik m mee had gebracht?

Voor die $4442 krijg je niet alleen een licensed Bigsby, maar ook een malle gitaar.. ik ken die cutaways eigenlijk alleen van oosterse kopieën die net niet helemaal op het origineel mogen lijken.
    Het ding is in ieder geval duur genoeg.... voor zo'n baggergitaar!

En omdat dit een afzeiktopic is en er toch nog wat SG-liefhebbers staan te mopperen: de SG ( 'Slechte Gitaar')mag dan geen zelfdestructerend plugplaatje hebben, een keer laten vallen op de plug resulteert in een een gat in het hout. De plug gaat er namelijk dwars doorheen..
    ( en een keer laten vallen resulteert in een boel ander narigheden bij een SG, te beginnen met een kapotte gitaar, met bungelend kopje..).

ik ga maar eens muziek maken... met een Echte Gitaar!
    Haha, helaas heb ik dat niet voor het zeggen, wist ook niet dat jij was wie je was Of bent hehe

Standaard

Er is ook meer één gitaar die het volgende kan overleven EN nog in stemming blijven ook!!

http://www.youtube.com/watch?v=AJ_P1vfZYo4

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Er is ook meer één gitaar die het volgende kan overleven EN nog in stemming blijven ook!!

Haha dat is echt hilarisch.

Senior Member

Standaard

Mooi... kunnen we het dan over de prijs hebben van jouw Les Paul?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Hé een speciaal topic om Gibson af te zeiken. Wat een goed idee
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Senior Member

Standaard

Waarom koop je Gibsons als je ze haat?

Gibsons blijven kutgitaren! Achterlijk duur, vaak niet eens goed en gewoon niet hufterproof. terwijl Leo al in 1948 liet zien hoe je een plugingang moet maken op een solidbody, bleef het g-merk vasthouden aan die belachelijke bevestiging met een stukske plastic.
    En dan krijg je -natuurlijk!- dit:

En ik weet wel dat je je kabel moet zekeren in je gitaarband en dat die dingskes los te koop zijn, maar heb vandaag geen tijd om naar de gitaarboer te fietsen en moet wel gaan repeteren en die hebben ze natuurlijk niet op voorraad en kosten natuurlijk wel belachelijk veel centen voor een klein stukkie amper iets en wat is dit eigenlijk gewoon bagger voor een merk dat graag het beste van het beste wil zijn.

Ik moest het effe kwijt...

Voorlopige oplossing: gaffatape!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haakman123 Bekijk bericht
    Waarom koop je Gibsons als je ze haat?
    ( jaloezieopwekmode ON)
    heb ik niet gekocht, maar gekregen!

en het mooie is: ik heb twee gibsons!

(jaloezieopwekmode OFF)

Maar daarnaast: als je een gitaar hebt en die heeft minpunten, dan mag je dat toch zeggen? Daar zijn deze fora toch voor?
    en wie zegt dat ik G haat? Ikke nie, ik heb er twee! Maar het zijn en blijven baggergitaren, met plastic plugingangen, brekende koppen, slecht stemmende g snaren en... daar ga ik weer.. breek me de bek niet open
    Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 25 februari 2011 om 18:08
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik geloof dat ik het al eerder zei, maar gibson deed ooit wel gewoon metaal, en toen plastic, en nu weer metaal.

over die koppen: het valt wel mee hoor, gewoon normaal mee doen, en dan is er niks aan de hand.

over de g-snaar; valt ook reuze mee, het probleem is dat een gibson headstock een perfect gesneden topkam moet hebben, anders krijg je dit soort ongein. en gibson en perfectie, dat gaat niet samen!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joost22 Bekijk bericht
    ... Dat ze te veel vragen voor hun planken is zeker waar.
    Toch niet. Reken maar uit:

- Materiaalkosten: hout (en de voorafgaande handelingen om het bruikbaar te maken), lak, hardware

- Productiekosten: elektriciteit, belastingen op gebouw, aankoop freesbitjes, slijpen van beitels, schaven etc, schuurpapier, ...

- Lonen betalen: er werken toch wel heel wat mensen aan één gitaar, en die moeten allemaal betaald worden

- Transport

- De winkel die ze verkoopt moet er toch wat aan verdienen, willen ze hun rekeningen kunnen betalen.

etc.

Ik vind de prijs van een Gibson helemaal niet te hoog. Als je ze een beetje keurig behandelt gaan ze je hele leven mee.

Standaard

Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik vind Gibson niet belachelijk duur voor wat je krijgt. Al ligt t er natuurlijk wel aan welke Gibson modellen je het over hebt. Een standard of Custom is misschien een ander verhaal maar als ik tegenwoordig zie wat een Studio kost dan is het logisch dat er wel wat brakke onderdelen op te vinden zijn. Al wil ik het niet goed praten dat ze tegenwoordig geen echt mahonie schijnen te gebruiken. Qua hardware is Gibson gewoon Gibson. Elementen zijn ontzettend noisy en ze ontstemmen als een tirelier. Het is eigenlijk een basispakket wat je gedeeltijk moet upgraden wil je een topgitaar hebben. Tja, that's the way it is. Ze poepen er tonnen uit die fabrieken dus boutique is anders... Voor kwaliteitsgarantie kun je beter een Music Man of PRS kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg Bekijk bericht
    Toch niet. Reken maar uit:

- Materiaalkosten: hout (en de voorafgaande handelingen om het bruikbaar te maken), lak, hardware

- Productiekosten: elektriciteit, belastingen op gebouw, aankoop freesbitjes, slijpen van beitels, schaven etc, schuurpapier, ...

- Lonen betalen: er werken toch wel heel wat mensen aan één gitaar, en die moeten allemaal betaald worden

- Transport

- De winkel die ze verkoopt moet er toch wat aan verdienen, willen ze hun rekeningen kunnen betalen.

etc.

Ik vind de prijs van een Gibson helemaal niet te hoog. Als je ze een beetje keurig behandelt gaan ze je hele leven mee.
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

...... breek me de bek niet open
    In 't oosten zegeen we: "breek me de bek niet los".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht

Nou, of tie in stemming blijft kun je volgens mij niet horen op dit stukje film, maar wat een oplawaai deelt die Richards daar uit zeg!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten