Er is ook meer één gitaar die het volgende kan overleven EN nog in stemming blijven ook!!
http://www.youtube.com/watch?v=AJ_P1vfZYo4
( jaloezieopwekmode ON)
heb ik niet gekocht, maar gekregen!
en het mooie is: ik heb twee gibsons!
(jaloezieopwekmode OFF)
Maar daarnaast: als je een gitaar hebt en die heeft minpunten, dan mag je dat toch zeggen? Daar zijn deze fora toch voor?
en wie zegt dat ik G haat? Ikke nie, ik heb er twee! Maar het zijn en blijven baggergitaren, met plastic plugingangen, brekende koppen, slecht stemmende g snaren en... daar ga ik weer.. breek me de bek niet open![]()
Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 25 februari 2011 om 18:08
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
ik geloof dat ik het al eerder zei, maar gibson deed ooit wel gewoon metaal, en toen plastic, en nu weer metaal.
over die koppen: het valt wel mee hoor, gewoon normaal mee doen, en dan is er niks aan de hand.
over de g-snaar; valt ook reuze mee, het probleem is dat een gibson headstock een perfect gesneden topkam moet hebben, anders krijg je dit soort ongein. en gibson en perfectie, dat gaat niet samen!
Toch niet. Reken maar uit:
- Materiaalkosten: hout (en de voorafgaande handelingen om het bruikbaar te maken), lak, hardware
- Productiekosten: elektriciteit, belastingen op gebouw, aankoop freesbitjes, slijpen van beitels, schaven etc, schuurpapier, ...
- Lonen betalen: er werken toch wel heel wat mensen aan één gitaar, en die moeten allemaal betaald worden
- Transport
- De winkel die ze verkoopt moet er toch wat aan verdienen, willen ze hun rekeningen kunnen betalen.
etc.
Ik vind de prijs van een Gibson helemaal niet te hoog. Als je ze een beetje keurig behandelt gaan ze je hele leven mee.
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik vind Gibson niet belachelijk duur voor wat je krijgt. Al ligt t er natuurlijk wel aan welke Gibson modellen je het over hebt. Een standard of Custom is misschien een ander verhaal maar als ik tegenwoordig zie wat een Studio kost dan is het logisch dat er wel wat brakke onderdelen op te vinden zijn. Al wil ik het niet goed praten dat ze tegenwoordig geen echt mahonie schijnen te gebruiken. Qua hardware is Gibson gewoon Gibson. Elementen zijn ontzettend noisy en ze ontstemmen als een tirelier. Het is eigenlijk een basispakket wat je gedeeltijk moet upgraden wil je een topgitaar hebben. Tja, that's the way it is. Ze poepen er tonnen uit die fabrieken dus boutique is anders... Voor kwaliteitsgarantie kun je beter een Music Man of PRS kopen.
" Great minds think alike"
Favorieten/bladwijzers