Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 448 van 904 EersteEerste ... 348398438446447448449450458498548 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.471 t/m 4.480 van 9036
    Senior Member

Standaard

Op gitaarnet of in het algemeen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Op gitaarnet of in het algemeen?
    Algemeen....

Senior Member

Wink

Voor de lefties onder ons een lekkertje. Blond, zo zie je ze niet veel... godver, GAS!!

Maar ik zou er wel gelijk twee P-94's in willen, dan wordt het toch nog een dure grap....
    Laatst gewijzigd door beruk; 24 februari 2011 om 15:58

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Voor de lefties onder ons een lekkertje. Blond, zo zie je ze niet veel... godver, GAS!!
    Hij is verkeerd om

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Hij is verkeerd om
    Hij is van de verkeerde kant zul je bedoelen :P
    Gitaren: Gibson les paul special 1996 TV Yellow, Fender Stratocaster 1986 MIJ 'E' serie

Amp: Marshall Class 5 combo

Senior Member

Standaard

Nou die persoon van de studio lite wil er meer voor hebben dan er wordt geboden op marktplaats dus hij heeft besloten hem niet te verkopen.

Er staat nog wel een andere leuke Les Paul op marktplaats:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...4FAAZPAf4%253D

Jullie gaan je natuurlijk afvragen wat het nou precies voor model is. Nou ik zou je dat vertellen:
    Het gaat hier om een Les Paul classic, waarschijnlijk een van de eerdere van rond 1990. Ik zou het serie nummer moeten hebben om het zeker te weten.
    Ik schat de waarde van deze gitaar op ongeveer 1500-1700 euro.
    Ik heb de verkoper laten weten wat hij heeft en wat de waarde is, dus trap niet in de vraagprijs van 3000,-
    En het is trouwens ook geen custom shop gitaar, gewoon Gibson USA, maar wel met mooie koffer.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Er staat nog wel een andere leuke Les Paul op marktplaats:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...4FAAZPAf4%253D

Jullie gaan je natuurlijk afvragen wat het nou precies voor model is. Nou ik zou je dat vertellen:
    Het gaat hier om een Les Paul classic, waarschijnlijk een van de eerdere van rond 1990. Ik zou het serie nummer moeten hebben om het zeker te weten.
    Ik schat de waarde van deze gitaar op ongeveer 1500-1700 euro.
    Ik heb de verkoper laten weten wat hij heeft en wat de waarde is, dus trap niet in de vraagprijs van 3000,-
    En het is trouwens ook geen custom shop gitaar, gewoon Gibson USA, maar wel met mooie koffer.
    Toch een mooie gitaar, en door de flame, truss rod cover (dikke witte rand), normale (niet groene) inlay en koffer zou ik toch gaan geloven dat dit een R0 is. In dat geval zal de prijs ook kloppen... Hoe weet je zeker dat dit een classic is? Ik leer graag iets nieuws

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenP Bekijk bericht
    Toch een mooie gitaar, en door de flame, truss rod cover (dikke witte rand), normale (niet groene) inlay en koffer zou ik toch gaan geloven dat dit een R0 is. In dat geval zal de prijs ook kloppen... Hoe weet je zeker dat dit een classic is? Ik leer graag iets nieuws
    De eerste classics hadden niet die groene inlays en tuners, en kwamen met een ABR. Meestal ook met flame, maar meestal niet in tabacco burst. Maar met Gibson kan alles. Verder komen de moderne classics met 496/500 bucker zonder covers, maar de eerste classics hadden wel covers.
    De grootste weggever is toch dat er 1960 op de pickguard staat. Dat staat alleen bij classics op de pickguard. Het is trouwens geen custom shop gitaar. Hij heeft wel een zwarte koffer, maar de classics werden al gemaakt voordat gibson de echte custom shop opende. Destijds werden gitaren aangeduid als 'custom shop edition' als ze een andere kleur finish of iets andere hardware hadden dan gebruikelijk.

Het kan natuurlijk een R0 zijn, waarbij iemand de pickguard heeft veranderd. Ik heb de verkoper gevraagd om het serienummer maar dat heeft ie mij nog niet gegeven.
    Ik vertrouw de adverteerder ook niet helemaal overigens. Hij heeft geen enkel verstand van gitaren zegt ie, maar heeft wel een vraagprijs van 3000.
    Ik heb het vermoeden dat hij weet dat het een classic is, maar dat hij aast op mensen die denken dat ze misschien wel een R0 kunnen scoren voor een mooi prijsje.

Het blijft een mooie gitaar maar ik ben bang dat iemand meer gaat betalen dan dat ie eigenlijk waard is.

Senior Member

Standaard

Oja en dan nog de reflector knoppen kwamen standaard op de classic, maar een R9 of R0 zou amber of goudkleurige bell knobs moeten hebben.

En ik zie dat iemand al 2200 euro heeft geboden.... Ik hoop dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Senior Member

Standaard

De specificaties van de Les Paul classic komen voor het grootste deel overeen met een les paul Standard, vandaar dat ik de waarde schat op ongeveer 1500-1700 euro.
    Classic heeft bijvoorbeeld een short tenon. Dus zou je even de humbucker er uit moeten pakken om dat te kunnen zien.

De eerste Les Paul classics hadden trouwens een serie nummer in de vorm:

0 xxxx
    Dus inderdaad het zelfde als een R0. Beetje een valkuil.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten