Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: 100% layout als alternatief?

Aantal stemmers
84. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

68 80,95%
  • Niet nodig

16 19,05%
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 45

Discussie: 100% layout?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    meer dan je denkt, met een hogere resolutie en een normaal scherm dus geen 22" e.d worden de lettertjes dan wel erg klein.
    Een 17" TFT scherm is standaard 1280x1024 dus ik denk inderdaad dat 1024x768 niet veel meer voor komt, behalve op budget laptops.

En lettergrootte heeft niets met de resolutie van je scherm te maken. Iedere fatsoenlijke(!) display manager/GUI houdt rekening met de DPI van het scherm en past daar de teken/icoon/etc grootte op aan.

Senior Member

Standaard

Maar niet iedereen heeft een 17" laptop. Ik weet mijn resolutie thuis even niet uit mijn hoofd, maar ik heb een 15" laptop. En ik ben niet de enige.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Maar niet iedereen heeft een 17" laptop. Ik weet mijn resolutie thuis even niet uit mijn hoofd, maar ik heb een 15" laptop. En ik ben niet de enige.
    Excuses, ik bedoelde losse 17" TFT monitoren, niet een 17" laptop. De DPI (dots/pixels per inch) is op laptops (erg) vaak hoger dan bij losse monitoren.

Zo heb ik thuis een 10" laptop met 1024x600 en een 19" scherm op 1280x1024. 4x de oppervlakte, maar 2x zoveel pixels.

Senior Member

Standaard

Graag de breedte relatief aan de browserbreedte. Nu is de verhouding content / omgeving enigzins scheef. Ook het smaller maken van een browser is nu minder plezierig. Op mijn 26" monitor heb ik vaak meerder schermen naast elkaar, zodat ik diverse processen kan bekijken. De huidige indeling maakt dat ik steeds in een bericht moet scrollen.

Senior Member

Standaard

Hier staat gewoon een 17" LCD monitor met 1024x768 en dat bevalt me prima hoor.
    De huidige layout van het GitaarNet forum is voor mij dus goed, nog groter en ik moet weer gaan scrollen
    van links naar rechts, of de resolutie aanpassen en een nieuwe leesbril halen...

Zit er geen automatische wraparound functie in de nieuwe software?
    Everybody happy...
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 20 februari 2011 om 08:56
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Hier staat gewoon een 17" LCD monitor met 1024x768 en dat bevalt me prima hoor.
    1024x768 op een 17" monitor? Dat zie je niet zo vaak...

Overigens kun je in Windows ook gewoon de lettertypes groter maken op hogere resoluties...

Senior Member

Standaard

Ik heb thuis een 20inch en een 13, waarbij de 13 inch een 1366 x 768 scherm heeft. Zolang alles daar maar op past vind ik het goed
    Epi LP Standard Plus Top, Ibanez GRX, Western acoustic. Blackstar HT40. Line6 UX1, Boss DD-7, SM57

Senior Member

Standaard

Ik werk op een 24" met 1920x1200 en een 17" 1600x1000.
    IK hou dus wel van een schaalbare 100% layout.
    Life's a bitch and it sucks ...
    Hey what else do you need!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarnet Bekijk bericht
    ja,

.... en voor de mensen die niet kunnen wennen aan de nieuwe layout een "retro"optie met de oude layout?
    Ja, dat zou dus perfect zijn. ik kan niet wennen aan de nieuwe layout. 100% vulling sowieso goed, maar als het mogelijk is om een classic knop te maken....

Dank u dank dank !

Senior Member

Standaard

Wat mij betreft mogen we vandaag nog terug naar het oude forum. Dit is namelijk iets wat je heel vaak ziet bij forums; het gaat in principe alleen om de inhoud van een thread, de rest is op z'n hoogst bijzaak en moet mijns inziens dan ook zo simpel mogelijk zijn, dus, zoals het voorheen was. Ik merk nu namelijk dat de "verbetering" zit in een hele hoop tierelantijnen en verfraaien van het uiterlijk, maar bij mij gaat het scrollen door de pagina nu schokkender, simpelweg omdat er qua beeld veel meer opgebouwd moet worden. Ik merk tevens dat ik nu al minder vaak op het forum kijk.

Groet, Jan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten