Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 43 EersteEerste ... 313940414243 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 429

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Zijn altijd zo lekker enthousiast die pubers
    Toen ik mijn zoon zijn strat gaf zei hij "leuk hoor"... Heb je daarvoor staan te ploeteren.
    ik beloof je nu plechtig dat ik veel opgewekter ga reageren!

al wordt ik meestal ook wel 'den droge' genoemd...

en jeuj, zwart!
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

Zwart zit op de body. Mijn zoon had 'm zien hangen en kwam me vertellen hoe blij hij ermee is
    't Is nog allemaal sinaasappelhuid maar het geeft wel al een indruk:

Een hele bus nitro-zwart leeggespoten op dat kreng; niet alleen qua werk maar ook qua kosten is dat verdomde lakwerk bij mij de grootste post. Al een bus primer op, nog een zwarte en naar verwachting zeker nog twee blanke; da's tegen de veertig euro.

In het vervolg ga ik weer naar naturele afwerkingen of lakken met rollertjes.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

looking good!

haha, ik merk het al, aaron blijft voorlopig nog even lid van de IHL club ...
    is idd een kostelijke post, zeker nitro die ik altijd online moet bestellen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    looking good!

haha, ik merk het al, aaron blijft voorlopig nog even lid van de IHL club ...
    is idd een kostelijke post, zeker nitro die ik altijd online moet bestellen
    Dank je, Barno!

Van ganser harte lid van de club. Ik bekwaam me in iets waarin ik me helemaal niet wil bekwamen. Ik heb eigenlijk helemaal niets met al die 'paint jobs'. En tegelijk heb ik helemaal niets tegen de structuur van hout, want dat is waarvan ik mijn gitaren maak.
    Die LP en die Tele van me zijn heel simpel en grof afgewerkt; ik gebruik ze veel en dus stoten of vallen ze wel eens. Maar als er een buts in komt, moet ik na een tijdje echt zoeken waar die ook weer zit; bij het monster in kwestie gaat elk krasje een drama zijn, dat weet ik nu al.

Wat ik al eerder zei: ik ga eens experimenteren met eiwit als poriënvuller op kaal hout en hoe dat reageert op een laagje lak; misschien wel op mijn Aaronphone, want die staat ook nog op afwerking te wachten.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

tja, jammer genoeg gaat mijn voorkeur uit naar kleuren op gitaren. De psycho analyticus in mij vermoedt dat er voor mij een link bestaat tussen gitaren en speelgoed in alle mogelijke betekenissen van die samenstelling. mss is dat zelfs de reden waarom ik (tot mijn spijt nu) altijd heb geweigerd muziektheorie te gaan leren...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    tja, jammer genoeg gaat mijn voorkeur uit naar kleuren op gitaren. De psycho analyticus in mij vermoedt dat er voor mij een link bestaat tussen gitaren en speelgoed in alle mogelijke betekenissen van die samenstelling. mss is dat zelfs de reden waarom ik (tot mijn spijt nu) altijd heb geweigerd muziektheorie te gaan leren...
    Ik vind muziektheorie veel leuker dan lakwerk

Het is dat mijn zoon zijn wensen had en dat ik nog bereid was erop in te gaan. Maar het staat wat mij betreft in geen enkele verhouding tot elkaar: in een paar weken bouw je een gitaar en vervolgens ben je maanden bezig om er een mooie huid omheen te leggen terwijl die gitaar het net zo goed doet zonder die huid of met één die veel minder tijd kost om te realiseren.

Het hangt er nu toch wel strak bij; het voorwerk is zeker niet voor niets geweest. Maar tenzij iemand bereid is die investeringen terug te betalen, heb ik het ermee gehad. Kleurtjes en glans zijn leuk maar ik ben dat gehannes met bussen van 7+ euro per stuk zat.
    En dat getuur naar een gitaar rondom; alsof die helemaal uit gegoten plastic zou moeten zijn gemaakt.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Music

Hey aaronstonebeat,

Gaat mooi worden,vindt de slagplaat ook mooi staan bij het zwart.
    Succes met het aflakken,ik weet wat een karwei dat is

groetjes Charlotte

Senior Member

Standaard

Het gestoei met de afwerking komt me bekend voor, ik zit al weken te klungelen en het wil niet vlotten. De olie was na 5 dagen nog niet droog genoeg dus daar ben ik vanaf gestapt. Wat me wel beviel is de ecoline voor de kleur. Ben nu toch maar overgestapt op blanke lak.
    Ik vindt het zwart met de zilvere slagplaat er top uitzien, gaat best een gaaf plankje worden. Ik blijf het met belangstelling volgen, dus volhouden.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

Senior Member

Standaard

Een mooie gitaar, zonder fouten is blank/transparant wel mooi, maar als er ergens een fout zit, die je niet weg kunt schuren, en met lak en plamuur wel weg te krijgen is dan de keuze niet moeilijk.
    Maar ik ben wel een liefhebber van kleur, en heb de berg extra werk er wel voor over, dus heb makkelijk praten

fouten zouden me meer storen als een beschadiging door gebruik.

Misschien is een simpel aflakpistool en en potjes verf/ dekkende beits van de bouwmarkt een beter betaalbare oplossing, al heb ik dat zelf nog niet getest.
    (ga ik wel proberen op mijn danostyle project, de kosten moeten daarbij nl wel naderen aan nul)

ik vind wel dat je mooie projecten maakt voor je kinderen.

Member

Standaard

Ik heb eigenlijk helemaal niets met al die 'paint jobs'
    Ondanks dat je er zelf misschien niet helemaal achter staat, ziet het er wel strak uit zo, dat zwart met zilver!

Verder ben ik het wel met je eens dat een grof afgewerkte naturel finish ook zeker zn charmes heeft.

Leuk project!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten