Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 74 van 104 EersteEerste ... 2464727374757684 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 731 t/m 740 van 1037

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Tweetie Bekijk bericht
    In mijn geval kan ik me dat heel goed voorstellen... ;-)

Heb het ook wel anders meegemaakt - op het podium - dat ik werd weggeblazen door mijn eigen geluid. Sta je ook niet lekker te spelen. Maar is ook weer ieders persoonlijke voorkeur, ik heb het liefst dat ik ergens IN de muziek te horen ben, dat ik weet waar de gitarist aan de andere kant van het podium mee bezig is.

Maar goed, na veel gebarentaal kwam dat (bijna) goed.

"Je moet ook niet met je duim omhoog gaan staan", zo werd mij na afloop door de heren geluid uitgelegd, "voor ons is dat het gebaar dat het volume omhoog moet!"

En zo leer je elke keer weer wat.
    Raar, ik vind dat er duidelijk verschil is tussen vingertje omhoog (harder) en duim omhoog (staat goed). Met een duim "bewegend" omhoog wijzen en dan uiteindelijk goedkeurend met je hoofd knikken vind ik ook wel goed.

Maar als het te hard staat ... vingertje/duim omlaag.

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Raar, ik vind dat er duidelijk verschil is tussen vingertje omhoog (harder) en duim omhoog (staat goed). Met een duim "bewegend" omhoog wijzen en dan uiteindelijk goedkeurend met je hoofd knikken vind ik ook wel goed.

Tsja... het gebaar bij 'volume goed' was: snijbeweging met hand langs de keel. Je zou zeggen dat de mixer dan direct je kanaal dichtschuift maar dat was in ons geval dus niet zo.
    Geeft niet, beuken konden ze in ieder geval wel.
    'Don't mind your make-up, you'd better make your mind up' (Frank Zappa)

www.vulvasonic.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht

Alleen de duim omhoog kan wel verwarrend zijn. Ik maak dan liever een rondje met mijn duim en wijsvinger, zoals in de duikerswereld gebruikelijk is. Alhoewel, als het harder of zachter moet wijs ik wel gewoon met mijn wijsvinger.

Moderator

Standaard

Ach, en als het dan nog niet goed komt heb je je middelvinger nog...
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.

Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

Senior Member

Standaard

Ik had vorige week ook een leuke. Akoestisch gitaar, ondanks soundcheck, blijkt veel te zacht in de eerste nummers. Tis lastig communiceren met de mixer, onzichtbaar achter in de zaal en je wil voorkomen dat je bewegingen gaat maken alsof je een 747 naar een startbaan taxied. Oplossing, je gaat elektrisch spelen waar akoestisch hoort, dat alarmeert de band en dat maakt het een bandprobleem. Een bandprobleem lost sneller op en voorkomt boze blikken naar de gitarist is mijn ervaring.
    Afijn. De gitaar staat vervolgens LOEIHARD, er zit geen volumeknop op de akoestiek. De drummer kon zichzelf niet meer horen, het leek wel Simon & Garfunkel in Concert.
    Heel mooi.
    Tijdens de pauze legt de soundman me uit dat ik te zacht speel voor normaal maar te hard voor een min 20 decibel. "Snap je?" legt hij uit.
    Ik snap daar niks van.
    Eerlijkheid gebied te zeggen dat de soundman mijn twijfels gebaseerd op voorkomen op voorhand al had maar omdat ie helemaal uit Eindhoven was komen treinen ben ik tot het eind hoffelijk en minzaam gebleven. Ferme handruk bij afscheid. Maar godgloeiende...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Eerlijkheid gebied te zeggen dat de soundman mijn twijfels gebaseerd op voorkomen op voorhand al had maar omdat ie helemaal uit Eindhoven was komen treinen ben ik tot het eind hoffelijk en minzaam gebleven. Ferme handruk bij afscheid. Maar godgloeiende...
    ehm..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Ik snap daar niks van.

edit: na een keer of 5 lezen had ik hem door...

Senior Member

Standaard

Haha, vertel Pepe, nu ben ik wel benieuwd naar dat twijfelachtige voorkomen van die geluidsman.

Standaard

Ben eigenlijk meer benieuwd hoe die arme knul de PA mee kreeg in de trein Tenminste, mijn ervaring is meestal dat PA en geluidsman bij elkaar horen

Senior Member

Standaard

Hehehe..... misschien was het een "PA v.h. huis"?

Senior Member

Standaard

Gelukkig hebben wij een vaste geluidsman die vrijwel al het geluid van onze optreden verzorgd.
    Hij weet precies wat onze wensen zijn en beschikt over perfecte apparatuur.

Maar het wil wel eens voorkomen dat we ergens moeten spelen waar een vaste geluidsman aanwezig is.

We hebben een keer een heel gesprek met onze vaste geluidsmensen gehad en zo zijn we er een beetje achter gekomen hoe het spel werkt.

TIP:

Als je ergens moet optreden en je weet niet met wat voor geluidsmensen je te maken hebt doen wij meestal het volgende:

Zorg dat je ruim optijd op de locatie van je optreden bent.
    Maak een praatje met de geluidsmensen die jou geluid gaat verzorgen ( desnoods met een kopje koffie )
    Bespreek je wensen en geef de geluidsmensen voldoende complimenten over hun apparatuur ( dit klinkt nogal slijmerig maar het werkt wel )
    Je geeft hun dan het gevoel dat ze het professioneel voor elkaar hebben en een goede geluidsman wil dit dan ook duidelijk overbrengen naar de band toe.
    Als het niet naar het gewenste geluid klinkt loop even naar de mic en vraag hem vriendelijk dat bijv. jou monitor te zacht staat.

Als het geluid bij de eerste setlist goed is dan loop je in de pauze even naar de geluidsmannen toe en geeft hun een compliment voor het geluid.
    Dit horen ze niet vaak dus zullen ze nog extra hun best doen.
    Het klinkt vreemd maar zo is het wel.. Just Play The Game !!!!

Zo gaan wij altijd naar de zelfde studio om onze cd`s op te nemen.
    Deze man staat bekend als een grote arrogante ***** en dat is hij ook.
    Maar wij zijn er 1 keer geweest en hebben hem toen een grote compliment over zijn studio gegeven bij het afmixen vertelde wij onze wensen maar vroegen ook aan hem: Hoe zou jij het doen ?
    Je legt het initiatief bij hem en dan vinden ze fijn.
    laat hem dan maar een **** zijn maar voor ons doet hij altijd net iets meer zijn best als bij anderen.

Kortom als jij de geluidsman dwars zit dan doet hij dat ook andersom.
    En hij is toch de gene met de knoppen en als hij zegt: barst maar en draait de knoppen naar beneden is hij de gene die wint
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten