Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 416 van 622 EersteEerste ... 316366406414415416417418426466516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.151 t/m 4.160 van 6220
    Senior Member

Standaard

al eens in een ander topic gezet.

een oude aziaat, te slecht om op te spelen, van alles mee geprobeerd maar bleef een prul, zelfs te slecht om weg te geven dus als tuindeco ge-eindigd en de winter niet geheel overleeft.

mijn enige bespeelbare elektrische gitaar. Vind het een lelijke kopie van het origineel. Knoppen staan verkeerd, Slagplaat zit met ziekelijk veel schroeven vast etc. Maar hij speelt en klinkt voor mij geweldig. Het is niet de meest gedefinieerde p90 die ik ken, of erin gehad heb maar met overdrive klinkt hij misschien juist daarom precies zoals ik het graag hoor.

Het is een Tokai.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Senior Member

Standaard

4 snaren? (+10)
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

vergeef me Luke. Heb ooit geprobeerd mezelf bas te leren spelen. Door een verkeerd aangeleerd techniek is akkoorden pakken lastig. Toen het me eens opviel dat een power akoord niet meer was dan de grondtoon en de kwint (als folkbassist speel je weinig anders) ook maar eens een gitaar omgehangen. Met mijn "platte vinger" techniek is dat nog wel te schuiven. Omdat met dat soort akkoorden de onderste twee snaren toch maar wat meejengelen in het hoog heb ik ze er maar vanaf gehaald.

Gebruik de gitaar alleen voor thuis met een liedje uitzoeken of een bewerking te maken/kijken hoe ideeën klinken, of een riff uit te werken. Dat werkt op een gitaar vind ik net wat beter dan op de bas. Voor de rest af en toe eens wat liedje van teloorgegane bands en projectjes schuiven.

Ach blijft leuk en met bakken vervorming lijkt het zowaar soms ook nog ergens op.
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

Senior Member

Standaard

Leuk ampje ook trouwens!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Smile

Deze nog even dan voordat ik er duncans alnico 2 pro inzet en de zwarte plasic dingen ga vervangen voor creme. Tis een Gibson lp studio faded trouwens.

Zoiets wou ik ervan maken

opinions?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht
    vergeef me Luke. Heb ooit geprobeerd mezelf bas te leren spelen. Door een verkeerd aangeleerd techniek is akkoorden pakken lastig. Toen het me eens opviel dat een power akoord niet meer was dan de grondtoon en de kwint (als folkbassist speel je weinig anders) ook maar eens een gitaar omgehangen. Met mijn "platte vinger" techniek is dat nog wel te schuiven. Omdat met dat soort akkoorden de onderste twee snaren toch maar wat meejengelen in het hoog heb ik ze er maar vanaf gehaald.

Gebruik de gitaar alleen voor thuis met een liedje uitzoeken of een bewerking te maken/kijken hoe ideeën klinken, of een riff uit te werken. Dat werkt op een gitaar vind ik net wat beter dan op de bas. Voor de rest af en toe eens wat liedje van teloorgegane bands en projectjes schuiven.

Ach blijft leuk en met bakken vervorming lijkt het zowaar soms ook nog ergens op.
    Kicke!! No need for forgiveness! Heeft wel wat, juist! Uit onconventioneel gebruik van instrumenten kunnen toffe dingen komen!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht

Goed opgemerkt! Voor een goed powerakkoord heb je alleen de grondtoon en de kwint nodig, dat maakt gitaarspelen ook zo heerlijk ongecompliceerd. Wat een hondslelijke tokai, tegenwoordig maken ze toch wel betere kopieën...
    Lefty Bach Explorer
    Lefty Indie IPR Solid
    Lefty Hohner ST-57
    Lefty Alhambra NW-3

Senior Member

Standaard

@ lex, inderdaad zeker heerlijk ampje. Niet heel bekend en eigenlijk ooit bedoeld als basamp. Maar wat een heerlijk sound ook met gitaar.

Deze tokai is inderdaad lelijk. Het is ook een maar een goedkoop chineesje voor de prijs zeker een leuke gitaar en hij doet de truc. Maar had liever een oude tokai gehad.

Standaard

Even een schopje!

Een betere foto van mijn gitaar (en zonder mijn lelijke hoofd erop) kan ik niet vinden, en ik heb geen camera bij de hand, dus alstublieft:

Het is een Studio, voor de slechtzienden
    Fan van Jimmy Page

Standaard

hij is al eens voorbij gekomen in 't collectietopic... maar ik ben er dan ook héél trots op!!!

Ik kan niet wachten tot maandag om er weer lekker op te spelen .

Het is wel even wennen om de juiste instellingen op de gitaar te vinden: bij een strat is dat toch makkelijker! (1 vol pot voor de hele gitaar).

de strat heeft ook veel minder output, dus de volumepots van de LP moeten naar beneden (niet voluit) of de hele versterker moet naar beneden als ik van gitaar wissel, redelijk lastig !!!

nog iemand tips daarvoor? Alvast bedankt !

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten