Dat vind ik inderdaad ook henry. Los vond ik ze net iets te korrelig. In samenwerking met de G12-65 vind ik het wel lekker opzich. Geven de G12-65 net een beetje meer bite.
Dat vind ik inderdaad ook henry. Los vond ik ze net iets te korrelig. In samenwerking met de G12-65 vind ik het wel lekker opzich. Geven de G12-65 net een beetje meer bite.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
ik zat even aan iets te denken.
bij een 412, heb je vaak 2x2 speakers in serie, en die blokken van 2, staan dan parallel.
wat nu als je een van die 2 blokken uit fase zet met het andere blok?
zoiets als dit dus.
Dan maken twee speakers een ingaande beweging en de andere twee een uitgaande. Wat hoop je daarmee te bereiken?
Wat versta je onder een diepe kast? Deze heb ik gebouwd:
[IMG=http://img258.imageshack.us/img258/4407/img0398iz0.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Ach anti-geluid is een groot woord, eigenlijk is dat het gelijktijdig versterkt weergeven van hetzelfde geluid met een elektronisch omgekeerde fase. Dan is de resultante dus nul, oftewel stilte.
Sluit de speakers van je stereo maar eens uit fase aan.
De bas is verschwunden en je houdt een erg vlak en doods geluid over.
Ik stel me zo voor dat dat in een 4x12 niet veel anders zal werken.
"In God we trust, all others pay cash."
Ik wil niet perse iets bereiken, gewoon nieuwsgierig wat t doet.
Diep is voor mij dieper dan n marshall kastdus een dikke 35 cm, zo niet dieper.
ik heb een kwartet g12t75's in m'n koch kast gezet, die jensens zijn eruit, wat een ondingen vond ik dat. zelfs met m'n private paisley, een tonemonster pur sang, kreeg ik er gewoon geen goed geluid uit. in het tophoog zit iets, beetje fizzy en gruizig, en ikkreeg het alleen getemd met presence en treble dicht, en met specifieke gitaren. met andere gitaren was er geen houden meer aan.
met de t75's heb ik presence en treble al meer open, bas kan ik wat meer dichtknijpen, omdat ik geen naar hoog meer te temmen heb! echt, top!
Sodeju, 'k heb GAS voor zo'n zwarte HOOK 2x12.
Ik heb dat ding, de allereerste keer dat ik de Captain 34 testte, gehoord en was eigenlijk direct verkocht, kon niet meer stoppen met spelen zeg maar.
Er staat er nu één te koop, met dezelfde speakers als die ik toen getest heb.
Probleem is: 'k heb al zoveel gear.![]()
Favorieten/bladwijzers