Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Standaard Wonderful Tonight...

http://dl.dropbox.com/u/10881685/Won...WK-3800%29.mp3
    Vandaag opgenomen, heb een casio keyboard(Ja een CASIO!) gebruikt voor de Piano en de verschrikkelijk mooie Hammond, de rest is allemaal met de Brian May Special(die ik tekoop aanbied overigens) gedaan.

Comments please.

Senior Member

Standaard

Op deze manier in ieder geval geen goede ''reclame'' voor je gitaar, beetje jammer.

Ik vind je sound namelijk wat schel en te veel gain voor mijn smaak. Werk ook aan je bends die zijn niet helemaal zuiver en probeer wat vloeiender te spelen, dan klinkt het al een stuk beter!
    Guitars: Ibanez S540 Custom & Fender Stratocaster & LC Comet MK1 & Gibson LP Studio '96
    FX: Crybaby, Ibanez '81 TS808, T-REX Fuzz, TC Electronic Flashback & MXR Micro Amp
    Amp: Brunetti MC2

Standaard

Die galm heb ik er later bij moeten voegen via Cool Edit Pro.

Ik speel 8 maanden gitaar dus het kan inderdaad wel een stuk vloeiender.

Senior Member

Standaard

voor iemand die zo kort speelt toch een aardig stukje huisvlijt, dit kon ik niet na 8 maanden.
    Maar inderdaad je moet nog even goed oefen op je bends.

Standaard

Dank u wel.
    Ik probeer mijn spel steeds te verbeteren, en mijn harmonièn(Groot Queen Fan) en ik ben een tegenstander van lessen.

Het kost geld, en ik ben er van overtuigt dat je veel meer naar je eigen nivo kan leren dan wat je doet met muzieklessen, tuurlijk je kan wel aangeven wat je wilt, maar even als voorbeeld.
    Een vriend van me begon met gitaarles 4 jaar terug, die begon met de eerste 3 noten op de hals van elke snaar.... toen hij een nummertje wilde spelen was dat Smoke On The Water, totaal niet zijn muziek smaak.

Ik begon dag 1 met Allright Now, niet goed natuurlijk, maar na 2 weken kon ik de akkoorden al en klonk het al redelijk als het nummer HAHA!.

En nu heb ik op gehoor de solo uitgevogeld.

Standaard

Les betekent niet alleen "Ik wil dit liedje spelen" en dat dan de leraar je zegt hoe je dat moet doen. Een leraar leert je techniek en theorie, en op momenten waar je stil ligt qua niveau vertelt hij je wat goed is om te oefenen. En om dat te baseren op de (waarschijnlijk, eerste 4) gitaarlessen van een vriend is nogal kortzichtig. Wanneer je wat langer speelt zul je denk ik wel van mening veranderen wat betreft les :P .

Voor 8 maanden inderdaad niet slecht!
    Laatst gewijzigd door JimmY41; 21 januari 2011 om 02:43
    Amp: Blackstar: HT-20 Studio Combo

Guitar: Epiphone: Les Paul Standart

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimmY41 Bekijk bericht
    Les betekent niet alleen "Ik wil dit liedje spelen" en dat dan de leraar je zegt hoe je dat moet doen. Een leraar leert je techniek en theorie, en op momenten waar je stil ligt qua niveau vertelt hij je wat goed is om te oefenen. En om dat te baseren op de (waarschijnlijk, eerste 4) gitaarlessen van een vriend is nogal kortzichtig. Wanneer je wat langer speelt zul je denk ik wel van mening veranderen wat betreft les :P .

Voor 8 maanden inderdaad niet slecht!

Ik basseer het op de eerste 4-5 lessen die hij gehad heeft.
    Maargoed, ik doe het liever op mijn eigen manier, tuurlijk is het les krijgen wel leuk, maar ik vind dan op de een of andere manier dat er toch wat drang achter staat, kan aan mij liggen, maar ik hou niet zo van authoriteit(Als er mensen tegen me zeggen dat ik dit MOET doen of dat MOET doen of zo).

Maar goed, bedankt voor het commentaar!

Standaard

Wat denk je, ik ga nooit meer posten op FOK! (linkje: http://forum.fok.nl/topic/1594469) omdat ze me daar door hebben en laat het hier maar proberen?
    Je zult hier hetzelfde commentaar krijgen hoor, geloof me. Misschien iets minder hard, maar dat komt omdat we daar die linkjes van je echt spuugzat waren.

Kusjes.

Standaard

Haha die paar akkoordjes die je speelt zijn misschien nog wel zelf te leren, hoewel, tips over vingerzettingen ed. zijn van een goede leraar ook belangrijk. Als je goed!!! wilt leren spelen, ga dan een goede leraar zoeken. Die vriend van jou speelt misschien niet zoveel nummers als jij, maar hij speelt ze in ieder geval wel goed.

Anyway, als je dit speelt na 8 maanden heb je heus wel aanleg, maar een stuk muziek uit je hoofd leren, is nog geen gitaar spelen.

Standaard

Je bent niet voor lessen, maar hier wel om feedback vragen. Tegenstrijdig. Les is voor iedereen nuttig, mits goede leraar. Die ziet precies wat er fout en goed gaat en helpt je van je slechte gewoontes af.

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten