Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Standaard

Jaren 90, even kijken. Was Oasis niet enorm gehypt? Radiohead is ook een prima voorbeeld van een legendarische jaren 90 band. The Prodigy is ook typisch jaren 90.
    De meeste goede rockbands uit die tijd, Chili Peppers, Faith No More, Alice in Chains etc stammen uit eind jaren 80, dus dat telt dan niet echt, maar echt jaren 80 is het nou ook weer niet. Madness, Bow Wow Wow, Adam and the Ants zijn meer typische jaren 80 bands, zou ik daar een van kiezen. Jaren 70, Deep Purple, Focus?
    Mijn band op Myspace

If this is your reality, what must your nightmares look like

Senior Member

Standaard

Jaren '70, Led Zeppelin
    Jaren '80, The Police
    Jaren '90, Nirvana

Dit zijn bands die het decennium waarin ze zijn opgericht (of kort daarvoor) hebben gedomineerd en passen volgens mij ook goed bij de geluidsdragers die je noemt. Led Zeppelin is 'n band die met name bekend is geworden op LP, The Police van de cassette en Nirvana op CD. Het is 'n beetje voorspelbaar, maar genoeg over te schrijven en werkelijk iconisch.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YB Bekijk bericht
    Ik wil dit doen in 3 geluidsdragers: vinyl, casettetape en cd. Als ik een groffe indeling maak is de gramofoonplaat als eerste. De casettebandjes worden rond de jaren 80?
    Het cassettebandje heeft de LP nooit vervangen. Ondanks dat met dat destijds wel verwachtte. Het bleek vooral een populaire manier om LP's op te nemen. In dat opzicht moet je het cassettebandje vergelijken met de recordable CD. Er zijn wel cassettes verkocht als Album, maar dat stelde niet veel voor bij het aantal LP's. Pas na de intrede van de CD stapte men (naar verloop van tijd) massaal over. Wat wel echt een revolutie is, is de muziek download. De CD verkoop neemt nu echt snel af. Men is masaal overgestapt naar -al dan niet legaal- downloaden.

Misschien is het beter om het als volgt te doen:

"vinyl" => "LP" => "CD" => "Download"

Wat artiesten betreft.... Er is wat mij betreft maar 1 band die in de jaren 90 echt de hele boel falikant op zijn kop zette: Nirvana.
    Man man, wat een sensatie was dat.
    Laatst gewijzigd door Baker; 19 januari 2011 om 09:12

Senior Member

Standaard

70: Led Zeppelin
    80: The Police - Michael Jackson
    90: Nirvana - Metallica (begin jaren 90) - Opkomst nu-metal.

Als je een weekje wacht kan ik je een presentatie geven over michael jackson. Zal alleen over z'n muziek gaan, niet over de pedo dingen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Onder het motto: ik kom beter klaar met een gitaar en alles went behalve een vent.

Standaard

00 = steve jobs (via itunes is hij de best verdienende celebrity in de muziekbusiness. Van alle muziek krijgt hij een ongekend percentage voor zijn bijdrage daaran. (vergelijk de inhoudelijke bijdrage van monkees, milli vanilly, lady gaga) Meer mensen luisteren naar zijn "optredens" dan wie ook. Andere artiesten zijn anoniemer, steeds minder aan het verkopen en korter van carriere.)
    90 = prince
    80 = michael jackson
    70 = ABBA
    60 = elvis presley

overigens:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._reputed_sales
    Laatst gewijzigd door showband; 19 januari 2011 om 10:12
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Metalica is jaren 80 hoor(kill'm all, ride the lightining, master of puppets, and justice for all) Heb ze alle 4 op vinyl.
    En cassetes waren ook wijd versprijd, je had ook van die fanatieke tape traders die met elkaar tapes(en demos) ruilde. Of naar elk concert waar ze heen gingen een recordertje mee probeerde te nemen om bootlegs op te nemen. Een maat van me had zo'n peperduur 2 track recordertje met een rugzak waar een microfoon stelage inzat om liveconcerten op te nemen in best goede kwaliteit. Die ruilde hij dan met soort gelijke gasten over de hele wereld. Dan stuurden hij tapes op en 3 weken later ontving hij dan tapes uit europa, amerikkka of japan. Daar was zo'n soort netwerk voor. Je leerde elkaar kennen via flyers en dan maar een brief schrijven met jouw trade lijst en dan afwachten of er werd gereageerd. En over het algemeen had je niet lang daarna had hij dan weer een trade adres erbij. En zo werd je netwerk steeds groter.

Mijn muziek wordt op cassetes opgenomen, we hebben zo'n 8sporen cassete deck van yamaha (MT8X). Daar draait de cassete super snel in en maar op een kant. Een 60 minuten tape duurt krap 16 minuten en een 90 minuten tape krap 23 minuten. We hebben ook nog een Fostex R8 reel to reel 8 sporen recorder, maar die kunnen we pas gaan gebruiken als we ruimte hebbeb voor de mengtafel. Nu is onze studio in onze oefenruimte kast ingebouwd. Dankzij die yamaha. We nemen daar master tapes op, die we daarna op master CD's branden. Dus van de yamaha naar de studio parametries EQ naar de soundexciter naar de recorder. En dan heb een goede studio kwaliteit master.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Standaard

haha, klopt ja, een bootleg heette dat. Ik heb er ook wel een paar op cassette gehad. Ik meen van Metallica. Toch was ik er niet zo weg van. Ik stoorde me toch wel aan de vaak matige geluidskwaliteit. Bootleg. Zie het maar als het het met een mobieltje opgenomen youtube filmpje van een concert, maar dan in de jaren 80, zonder beeld.

Senior Member

Standaard

Jaren 70 LP's
    Jaren 80 LP's en CD's pas na 1985 begon de CD mainstream te worden, de gehele jaren 80 was op een enkel album na alles nog te krijgen op vinyl
    Jaren 90 CD's

According to the Public

Best of the 70's
    Best of the 80's
    Best of the 90's

Maar deze lijsten kun je natuurlijk zo interpreteren als je wilt:
    • De nummer 1 van het betreffende decennium.
    • De band met de meeste albums van het betreffende decennia in de top 50. De hype of muziekstroming van het decennium of muziekstroming.
    • Om de voor jezelf leuk te houden is het wel handig als je het album en/of artiest zelf ook goed vind.
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 19 januari 2011 om 11:59

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    haha, klopt ja, een bootleg heette dat. Ik heb er ook wel een paar op cassette gehad. Ik meen van Metallica. Toch was ik er niet zo weg van. Ik stoorde me toch wel aan de vaak matige geluidskwaliteit. Bootleg. Zie het maar als het het met een mobieltje opgenomen youtube filmpje van een concert, maar dan in de jaren 80, zonder beeld.
    Nou sommige van die bandjes(tapetraders) hadden best een goede geluids kwaliteit. Maar er zaten er ook tussen die juist slechter dan zo'n mobieltje klonken. Dat hing helemaal van het recordertje en de microfoons af. Ik heb ook zo'n tape van Zappa wwar de muziek een soort ruis/brom is en je voor de rest alleen publiek hoort praten/juichen.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Senior Member

Standaard

Zelf heb ik een paar uitstekende bootlegs, vaak is er dan een recorder rechtstreeks aan het mengpaneel gehangen. Bijvoorbeeld Violent Brains van Slayer, er is van dat optreden zelfs een DVD die heb ik spijtig genoeg niet in mijn bezit.

Je kunt ook gewoon het bestverkochte album nemen:
    (bron, wikipedia):
    70's Pink Floyd - Dark Side of The Moon (±45 miljoen) Runner up Fleetwood Mac - Rumours met 40 miljoen
    80's Michael Jackson - Thriller (±110 miljoen) Runner up AC/DC - Back in Black 49 miljoen
    90's Backstreet Boys - Millennium (±40 miljoen) Runner up is Shania Twain - Come on over met 39 miljoen
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 19 januari 2011 om 12:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten