Dat zou ik ook doen als ik met mijn handen in het haar zou zitten en ik weet dat iemand 12 km verder op het wel goed heeft.
Hij heeft aangegeven dat hij de 2cm maar ook de 4cm kabel methode heeft toegepast. als hij nauw over een line 6 15 watter zou spelen ( met alle respect voor de gene die zo`n versterker bezit ) dan kan ik me voorstellen dat de moeite om een afspraak te maken niet waard is. een
Maar hij heeft i.m.o goede gear in huis !!!
een Vox AC30 met een Lespaul is voor sommige gitarist een ware droom en als je ziet wat je daar voor neer tikt dan mag je er vanuit gaan dat je wat kwaliteit mag terug verwachten.
Waarschijnlijk heb jij net dat ene instelling wel goed staan en hij net niet
dat kan op het geluid veel verschil maken.
Natuurlijk baal ik, ik heb vele stappers avonden moeten laten vallen om mijn gear te kunnen bekostigen en als het dan niet naar tevredenheid werkt dan is dat flink kl#te.
Ik heb vandaag op youtube gekeken en ik heb de 4 cm kabel methode wel goed aangesloten!!!
Ook heb ik het boekje van boss zelf doorgelezen en heb tijden met de eq bezig geweest.
Ik vind het zo wel effe prima![]()
Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )
Geen gezeik meer over eventuele eerdere beloftes anders stop ik met bewerken van posts en ga ik verder met berispingen. Het is allemaal niet persoonlijk bedoeld maar hoe harder je het roept hoe rotter het overkomt. Klaar ermee nu.
Waar ik me wel over verbaas is dat je nog steeds reageert alsof je geen aanwijzingen en adviezen hebt gekregen. Het lijkt er een beetje op dat je nu meer zit te twijfelen om de amp om te ruilen in plaats van er goede pedalen voor te vinden in plaats van de GT8 waarover iedereen blijft doordrammen
Verder vind ik ISF juist het nadeel van de hele HT serie en is de Crunchbox één van de meest buzzy gainpedalen die ik ken.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
beste SRV2000..helaas heb ik nog niet gelezen of je je boss ook in de loop van de versterker hebt geprobeerd. Mocht dat niet het geval zijn, zou ik dat eerst nog even proberen voordat je je duur betaalde apparatuur te koop gaat zetten en je met alle andere goed bedoelde adviezen hier aan de slag gaat.
Hallo Medemuzikanten,
De gene die mijn topic heeft een beetje hebben gevolgd had ik nog al moeite met het uitzoeken van een goede sound.
Om eindeloos discussies te voeren heb ik me even een tijdje terug getrokken van de topic.
Maar ik heb een update.
Ik ben naar 3 verschillende gitaarzaken geweest heb veel informatie op gevraagd heeeel veeel effecten getest op mijn VOX maja et was het net niet.
Ik wou voor de gein toch eens een Blackstar proberen.
Ik heb mijn lespaul op een Blackstar aangesloten ( Blackstar HT40 Club ) Maar was niet echt onder de indruk, nogal weinig dynamiek.
onze solo gitarist was die dag ook mee en die vroeg aan mij of dat een transistor was :S dat zegt genoeg.
Na bijna de muziekzaak te hebben verlaten zag ik in mijn ogenhoeken de Engl 50 Thunder Reverb staan ( die hier ook in de forum was genoemd )
Ik was toch nieuwsgierig en heb er even op gespeeld..... Danm bij de eerste slag was ik meteen verkocht.
zo`n kleine versterker maar zo veel power ongelofelijk.
Maar ja hoe reageert hij op mijn Boss GT8.
Ik heb hem op mijn boss aangesloten en even de EQ instellen en bam klaar is kees.
Ik wist dat dit het gene was wat ik zocht dus waarom niet.
Heb de verkoper gemeld dat ik een zgan Vox AC30 in de auto heb staan.
hij heeft hem even bekeken en melde dat ik 50 euro moest bij betalen. lijkt me fair..
Kortom ik ben een nieuwe bezitter van de ENGL thunder reverb en met de boss ben ik erg tevreden !!!
Ook heb ik hem in de band formatie geprobeerd maar ik ben verkocht
Tjah, ENGL rules
Hey albert, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dat een ENGL erg goed kan klinken wist je toch al
Ik ben al weken niet meer in de friese contreien geweest maar wanneer ik weer in de buurt ben dan neem ik hoe dan ook contact met je op. Ik hoop dat je nog hetzelfde telefoon nummer hebt?
Ik ken de thunder combo (reverb) ook en ik vond het een donders (thunders) lekker klinkende amp voor de muziek die jij speelt. Lekker veel defenitie maar niet kil of koud.
Welke speaker hangt er bij jou in de kast?
En nu heb je die flightcase ook niet meer nodig![]()
Ja ik was er al van overtuigd dat ENGL`s goed klinken ( rara hoe kan dat )
Maar toen ik deze versterker zag staan dacht ik mmmm hij is wel erg klein
Maar niets bleek minder waar te zijn !!! in combinatie met de boss Gt8 is het echt een geweldige versterker die in alle omstandigheden goed zijn werk doet.
Het nadeel met de Vox is dat hij heel schel was en als ik via de EQ van de boss de high en mid er uit draaide dan was de karakter van de Vox ook verdwenen.
( dit komt waarschijnlijk omdat de Vox alleen een tone knop heeft op zijn clean kanaal )
De ENGL 50`s Thunder Reverb zet ik de high en mid op 4 a 5 (zodat hij wat dof klinkt ) en de rest doe ik via de EQ van de Boss om tot een goed resultaat te komen.
Ik zal vanavond even kijken wat voor speaker er in zit.
En je bent van harte welkom als je in fryslan bent !!!!
Edit:
Er zit een Celestion GT12 Vintage 30 Speaker in ( 8 ohm )
Laatst gewijzigd door SRV2000; 30 januari 2011 om 19:20
Nee, dat ligt ergens anders aan maar dat is al een paar keer ter sprake gkeomen in dit topic. Voor het verwijderen van de anti-effecten bright cap heb ik nu uit frustratie maar zelf een topic geopend
Ik heb wel eens samengespeeld met een gitarist die een Thunder en een GT8 had. Werkte inderdaad prima samen, dus vanuit gebruiksvriendelijkheid kan ik het wel begrijpen. Qua sound vind ik het een enorme achteruitgang, dus ik weet niet of ik je nou moet feliciteren of condoleren
Trouwens, nog een technische tip waar je hopelijk wél wat mee doet: koop een beam blocker. Die Engl combos zijn redelijk scherp van zichzelf en ook redelijk beamy. Doe jezelf en degene die tegenover je staat in de oefenruimte een lol en schroef een BB vóór de speaker!
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers